Strona 1 z 1

Łącznik elastyczny wydechu

: 06 sie wt, 2013 10:05 pm
autor: MichalKowalski
Poszukwania nierównych obrotów jałowego w moim TU3MC ciąg dalszy. Nowa cewka przyniosła tylko minimalną poprawę (albo nawet tylko złudzenie).

Ponieważ trochę czuć pod maską spaliny, stwierdziłem, że może problemem jest nieszczelność układu wydechowego (podobno przede wszystkim pęknięty kolektor wydechowy może coś takiego powodować).

Mam też obawy co do szczelności połączenia elastycznego, tego za silnikiem. Czy aby wymienić tę plecionkę która w nim siedzi trzeba coś spawać? Czy wystarczy sam klucz?

Re: Łącznik elastyczny wydechu

: 07 sie śr, 2013 7:42 am
autor: 2mouse
MichalKowalski pisze:Czy wystarczy sam klucz?
I dwa krótkie, acz szerokie wkrętaki, żeby wygodnie ją wydłubać... :W

Re: Łącznik elastyczny wydechu

: 07 sie śr, 2013 9:23 am
autor: MichalKowalski
To jeszcze jedno pytanie odnośnie wydechu, a konkretnie uszczelki kolektor wydechowy-głowica. W moim TU3MC są mam jakąś uszczelkę która wygląda na papierową.
Oryginalna z Peugeota (0349A6) jest metalowa (wygląda to na aluminium). Ma ktoś doświadczenie z tymi metalowymi uszczelkami? Czy one rzeczywiście są lepsze?

Pozdrawiam, MK

Re: Łącznik elastyczny wydechu

: 04 wrz śr, 2013 2:17 am
autor: MichalKowalski
Dzisiaj w końcu rozgrzebałem wydech. Rura łącząca kolektor wydechowy z wydechem była koło sondy lambda pęknięta na jakiśchś 70 procent obwodu :-O
Zgodnie z moimi podejrzeniami było to jedno z miejsc wydobywania się spalin.

Natomiast plecionki połączenia elastycznego nie udało mi się skręcić na oryginalnych (nowych śrubach). Skręciłem na zwykłych, długich, śrubach i starch sprężynach (bo trochę już krótsze).

Jaki trik trzeba zastosować żeby ścisnąć sprężynę i naraz dokręcać śrubę łącznika???
Wolałbym mieć to złożone na nowych śrubach i oryginalnych sprężynach...