Konserwacja podwozia

Sposoby eliminacji rdzy i metody zabezpieczeń antykorozyjnych
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Konserwacja podwozia

Post autor: mulec » 03 paź pt, 2014 3:41 pm

Plan jest taki:

- mycie podwozia karcherem
- czyszczenie mechaniczne podwozia, szczotka druciana, papier ścierny głównie miejsca z rdzą oraz zmatowienie starego fabrycznego zabezpieczenia, które będzie w przyzwoitym stanie.
- następnie planuje dać podkład reaktywny na całe podwozie, pewnie coś Novola
- kolejny krok to podkład akrylowy na całość podwozia APP/Novol
- dalej masa konserwująca BOLL (nie baranek)
- i na końcu coś do profili zamkniętych

Czy taki plan jest realny jeśli nie dysponuje kompresorem? Niestety z nielicznych opinii z forum lakierniczego wynika że bez kompresora się nie obejdzie... :cry: Są jakieś sposoby na solidne zabezpieczenie podwozia przy użyciu pędzla 8)7 Jakieś rady jak to ogarnąć ?

Awatar użytkownika
pug205gti
Junior
Posty: 224
Rejestracja: 24 maja czw, 2007 10:13 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Malbork

Re: Konserwacja podwozia

Post autor: pug205gti » 09 lis ndz, 2014 4:42 pm

Bez kompresora da się to ogarnąć tym się nie przejmuj .

Po oczyszczeniu z korozji daj na te miejsca konwerter rdzy najlepiej FERTAN ( sprawdzony lepszego nie ma )

po tym możesz pojechać a kolejności W/W

bugi
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: 27 gru czw, 2012 4:11 pm
Posiadany PUG: szukam...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bytom

Re: Konserwacja podwozia

Post autor: bugi » 17 lis pn, 2014 1:53 pm

Witajcie, ostatnio robiłem konserwację golfa mk4. Był w stanie fabrycznym 44tkm 2001 bezwypadkowy więc rdzy jeszcze nie było

Proces polegał na:
-demontażu wszystkich plastików z podwozia + zderzaki i koła.
- dokładne mycie podwozia z użyciem APC + Piana aktywna
- odtłuszczeniu podwozia benzyną ekstrakcyjną;
- osuszenie pojazdu kompresorem;
- Wydrapanie łuszczącej się farby skrobakiem
- oczyszczenie ognisk korozji
- konserwacja podkładem epoksydowym (karoseria) oraz minią (zawieszenie)
- oklejenie nadwozia, szczelin, osprzętu oraz wydechu
-konserwacja środkiem OVER 4 SPG
-Konserwacja newralgicznych punktów woskiem transparentnym UBS 220
- konserwacja zawieszenia Bollem koloru czarnego do podwozia
- poskładanie po upływie 2 dni w całość

Relacja z zakończonej konserwacji:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Środki:
Obrazek

Obrazek

dostępne na:
www.fertan.pl

lub (ja zamawiam u nich)

http://sklep.lr.pl/sklep/clientcatalogu ... 2=&c3=&c4=

Awatar użytkownika
Bartek4
Junior
Posty: 184
Rejestracja: 30 cze wt, 2015 8:13 am
Posiadany PUG: 205 Green, ex.205 RG
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Frankfurt / Sosnowiec

Re: Konserwacja podwozia

Post autor: Bartek4 » 22 wrz pt, 2017 2:47 pm

czy ktos mial moze doswiadczenia z konserwacja podwozia na bazie wosku ?

Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 361
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: Konserwacja podwozia

Post autor: hans » 22 wrz pt, 2017 7:38 pm

nie wosku tylko parafiny rozmieszany z ropa i biteksem po podgrzabiu kiedys dawno do profili zamknietych sie uzywalo. wada bylo to ze podczas upalow wszystkimi mozliwymi odplywami wyplywalo, a jak zastyglo to woda sie zbierala i dopiero ruda DZIALALA
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

ODPOWIEDZ