Plan jest taki:
- mycie podwozia karcherem
- czyszczenie mechaniczne podwozia, szczotka druciana, papier ścierny głównie miejsca z rdzą oraz zmatowienie starego fabrycznego zabezpieczenia, które będzie w przyzwoitym stanie.
- następnie planuje dać podkład reaktywny na całe podwozie, pewnie coś Novola
- kolejny krok to podkład akrylowy na całość podwozia APP/Novol
- dalej masa konserwująca BOLL (nie baranek)
- i na końcu coś do profili zamkniętych
Czy taki plan jest realny jeśli nie dysponuje kompresorem? Niestety z nielicznych opinii z forum lakierniczego wynika że bez kompresora się nie obejdzie... Są jakieś sposoby na solidne zabezpieczenie podwozia przy użyciu pędzla Jakieś rady jak to ogarnąć ?
Konserwacja podwozia
- pug205gti
- Junior
- Posty: 224
- Rejestracja: 24 maja czw, 2007 10:13 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: Konserwacja podwozia
Bez kompresora da się to ogarnąć tym się nie przejmuj .
Po oczyszczeniu z korozji daj na te miejsca konwerter rdzy najlepiej FERTAN ( sprawdzony lepszego nie ma )
po tym możesz pojechać a kolejności W/W
Po oczyszczeniu z korozji daj na te miejsca konwerter rdzy najlepiej FERTAN ( sprawdzony lepszego nie ma )
po tym możesz pojechać a kolejności W/W
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 27 gru czw, 2012 4:11 pm
- Posiadany PUG: szukam...
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bytom
Re: Konserwacja podwozia
Witajcie, ostatnio robiłem konserwację golfa mk4. Był w stanie fabrycznym 44tkm 2001 bezwypadkowy więc rdzy jeszcze nie było
Proces polegał na:
-demontażu wszystkich plastików z podwozia + zderzaki i koła.
- dokładne mycie podwozia z użyciem APC + Piana aktywna
- odtłuszczeniu podwozia benzyną ekstrakcyjną;
- osuszenie pojazdu kompresorem;
- Wydrapanie łuszczącej się farby skrobakiem
- oczyszczenie ognisk korozji
- konserwacja podkładem epoksydowym (karoseria) oraz minią (zawieszenie)
- oklejenie nadwozia, szczelin, osprzętu oraz wydechu
-konserwacja środkiem OVER 4 SPG
-Konserwacja newralgicznych punktów woskiem transparentnym UBS 220
- konserwacja zawieszenia Bollem koloru czarnego do podwozia
- poskładanie po upływie 2 dni w całość
Relacja z zakończonej konserwacji:
Środki:
dostępne na:
www.fertan.pl
lub (ja zamawiam u nich)
http://sklep.lr.pl/sklep/clientcatalogu ... 2=&c3=&c4=
Proces polegał na:
-demontażu wszystkich plastików z podwozia + zderzaki i koła.
- dokładne mycie podwozia z użyciem APC + Piana aktywna
- odtłuszczeniu podwozia benzyną ekstrakcyjną;
- osuszenie pojazdu kompresorem;
- Wydrapanie łuszczącej się farby skrobakiem
- oczyszczenie ognisk korozji
- konserwacja podkładem epoksydowym (karoseria) oraz minią (zawieszenie)
- oklejenie nadwozia, szczelin, osprzętu oraz wydechu
-konserwacja środkiem OVER 4 SPG
-Konserwacja newralgicznych punktów woskiem transparentnym UBS 220
- konserwacja zawieszenia Bollem koloru czarnego do podwozia
- poskładanie po upływie 2 dni w całość
Relacja z zakończonej konserwacji:
Środki:
dostępne na:
www.fertan.pl
lub (ja zamawiam u nich)
http://sklep.lr.pl/sklep/clientcatalogu ... 2=&c3=&c4=
- Bartek4
- Junior
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 cze wt, 2015 8:13 am
- Posiadany PUG: 205 Green, ex.205 RG
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Frankfurt / Sosnowiec
Re: Konserwacja podwozia
czy ktos mial moze doswiadczenia z konserwacja podwozia na bazie wosku ?
- hans
- Junior
- Posty: 361
- Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
- Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
- Numer Gadu-gadu: 3320593
- Lokalizacja: panki
Re: Konserwacja podwozia
nie wosku tylko parafiny rozmieszany z ropa i biteksem po podgrzabiu kiedys dawno do profili zamknietych sie uzywalo. wada bylo to ze podczas upalow wszystkimi mozliwymi odplywami wyplywalo, a jak zastyglo to woda sie zbierala i dopiero ruda DZIALALA
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!