Zabezpieczenie progów kabrioleta

Sposoby eliminacji rdzy i metody zabezpieczeń antykorozyjnych
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Zabezpieczenie progów kabrioleta

Post autor: MichalKowalski » 21 kwie sob, 2012 6:14 pm

Witam,

czy ktoś ma jakieś doświadczenia z zabezpieczeniem antykorozyjnym progów kabrioleta? Wiem, że sa one dwuczęściowe: jeden profil jest dostępny przez zakorkowane otwory spod dywanu - tutaj sprawa jest w miarę jasna.
Jednakże druga, zewnętrzna część ma tylko dopływ wody spod tylnych szyb i dachu oraz odpływy (namierzyłem 3 sztuki).

Ostatnio Michał GTI zwrócił uwagę, że mi w progach chlupie i rzeczywiście - w jednym z nich zatkany był jeden (!) z odpływów a w środku było z pół litra wody.

Jak zabezpieczyć te progi? Jak się do nich dostać (czy korki na tylnej części przedniego i przedniej tylnego nadkola prowadzą właśnie do progu?) Czym zabezpieczyć, żeby przepływająca spod szyb/dachu woda miała odpływ i nie wymywała środka zabezpieczającego?

Z góry dzięki za pomoc!

MK

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta

Post autor: grzesiek309 » 21 kwie sob, 2012 7:02 pm

Ze środków konserwujących polecam noxudol'a 750
http://allegro.pl/profesjonalna-antykor ... 41213.html
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta

Post autor: MichalKowalski » 21 kwie sob, 2012 7:19 pm

Stosowałem go na tę część progów dostępną spod dywanu. Pytanie jak nałożyć go w zewnętrzną część progów i czy nie wypłucze go płynąca tam regularnie woda.

MK

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta

Post autor: grzesiek309 » 21 kwie sob, 2012 7:21 pm

Mam nim zalane doły drzwi. Trochę go płynie razem z wodą ale na pewno 100% nie wypłucze :N
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta

Post autor: MichalKowalski » 21 kwie sob, 2012 7:25 pm

Stosowałeś ten w sprayu, czy w wiaderku nakładany jakoś bardziej profesjonalnie? Na rudą, czy profilaktycznie na jeszcze dobry lakier? Zaglądałeś do środka po jakimś czasie?

MK

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5503
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta

Post autor: grzesiek309 » 21 kwie sob, 2012 7:37 pm

Stosowałem wersję pod pistolet. W zagłębieniu łączenia jest trochę rdzy i się nie rozwija. Robiłem to ponad 1,5 roku temu i do tej pory jest ok :) Oprócz tego niektóre profile też mam nim zalane, tam niestety nie zaglądałem :N
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

robson
Peugeot 205 Master
Posty: 2904
Rejestracja: 03 paź wt, 2006 6:27 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta

Post autor: robson » 21 kwie sob, 2012 7:44 pm

Ja używałem tych środków i jak narazie jest dobrze. :W Zalane drzwi,progi i nadkola, cienkim wężykiem wszędzie się da wcisnąć.
Załączniki
Moje obrazy 003.jpg
Moje obrazy 002.jpg
Moje obrazy 001.jpg

Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4017
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta

Post autor: Martinoo » 21 kwie sob, 2012 8:21 pm

robson pisze:Ja używałem tych środków i jak narazie jest dobrze. :W Zalane drzwi,progi i nadkola, cienkim wężykiem wszędzie się da wcisnąć.
to jest cos w styleu fluidolu
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek

robson
Peugeot 205 Master
Posty: 2904
Rejestracja: 03 paź wt, 2006 6:27 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta

Post autor: robson » 21 kwie sob, 2012 8:41 pm

Marcin nie znam się na chemii taki mi polecili i taki kupiłem,dla mnie to mogło by być nawet zwykły towot,jeszcze ten sezon wytrzyma,a potem to już nie moje zmartwienie 8) :W

Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta

Post autor: MichalKowalski » 25 kwie śr, 2012 1:28 pm

Mój 205 ma u mnie dożywocie, więc będzie to jak najbardziej moje zmartwienie.

Doszedłem do tego, że do zewnętrznej części progów można się dostać przez korki w obydwu nadkolach, oraz od góry przez kratkę wentylacyjną za drzwiami (w słupku). W moim samochodzie jakiś dowcipniś ponacinał wszystkie korki z prawej strony samochodu (co ciekawe - z lewej nie).

Samochód poszedł na zabezpieczenie wszystkich profili podwozia Tectylem ML. Zapewne wykruszy się on przez 2 lata i wtedy zrobię całość porządnie jednym ze srodków z tego testu:
http://www.w201w124.com/forum/printview ... f5aabd4674

MK

Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta

Post autor: Manwe » 25 kwie śr, 2012 9:28 pm

Bardzo ciekawy artykul, wielkie dzieki za umieszczenie go tutaj _O_
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta

Post autor: Orfister » 17 lut ndz, 2013 6:38 pm

Odgrzebię kotleta.

Ja u siebie w CTI również taką operację robiłem, tyle, ze preparatem firmy BOLL.
Tak jak ktoś wcześniej wspominał, dostęp do progów jest dwuczęściowy, do wewnętrznej części sa otwory pod dywanem, a do zewnętrznej korki w nadkolach i kratka w słupku.
Niezmiernie ważną rzeczą jest utrzymywanie w czystości kanałów odpływowych z progów.
Jak ktoś będzie miał już zdjęty dywan, to polecam zakonserwować powierzchnię którą tworzą dwie blachy podłogi oddalone od siebie o około kilka cm. ( taki patent jest jedynie w cabrio - od grodzi silnika do miejsca gdzie montowane są tylne siedziska cała podłoga jest podwójna ) Da się znaleźć otwory, przez które bez problemu wchodzi rurka od preparatu.
Ja robiłem to około 3 lat temu i w tym sezonie, bądź następnym operację powtórzę. Na progi, słupki i podłogę zużyłem chyba 6 opakowań siuwaksu ;-)

ODPOWIEDZ