Strona 1 z 1
Zabezpieczenie progów kabrioleta
: 21 kwie sob, 2012 6:14 pm
autor: MichalKowalski
Witam,
czy ktoś ma jakieś doświadczenia z zabezpieczeniem antykorozyjnym progów kabrioleta? Wiem, że sa one dwuczęściowe: jeden profil jest dostępny przez zakorkowane otwory spod dywanu - tutaj sprawa jest w miarę jasna.
Jednakże druga, zewnętrzna część ma tylko dopływ wody spod tylnych szyb i dachu oraz odpływy (namierzyłem 3 sztuki).
Ostatnio Michał GTI zwrócił uwagę, że mi w progach chlupie i rzeczywiście - w jednym z nich zatkany był jeden (!) z odpływów a w środku było z pół litra wody.
Jak zabezpieczyć te progi? Jak się do nich dostać (czy korki na tylnej części przedniego i przedniej tylnego nadkola prowadzą właśnie do progu?) Czym zabezpieczyć, żeby przepływająca spod szyb/dachu woda miała odpływ i nie wymywała środka zabezpieczającego?
Z góry dzięki za pomoc!
MK
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
: 21 kwie sob, 2012 7:02 pm
autor: grzesiek309
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
: 21 kwie sob, 2012 7:19 pm
autor: MichalKowalski
Stosowałem go na tę część progów dostępną spod dywanu. Pytanie jak nałożyć go w zewnętrzną część progów i czy nie wypłucze go płynąca tam regularnie woda.
MK
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
: 21 kwie sob, 2012 7:21 pm
autor: grzesiek309
Mam nim zalane doły drzwi. Trochę go płynie razem z wodą ale na pewno 100% nie wypłucze
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
: 21 kwie sob, 2012 7:25 pm
autor: MichalKowalski
Stosowałeś ten w sprayu, czy w wiaderku nakładany jakoś bardziej profesjonalnie? Na rudą, czy profilaktycznie na jeszcze dobry lakier? Zaglądałeś do środka po jakimś czasie?
MK
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
: 21 kwie sob, 2012 7:37 pm
autor: grzesiek309
Stosowałem wersję pod pistolet. W zagłębieniu łączenia jest trochę rdzy i się nie rozwija. Robiłem to ponad 1,5 roku temu i do tej pory jest ok
Oprócz tego niektóre profile też mam nim zalane, tam niestety nie zaglądałem
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
: 21 kwie sob, 2012 7:44 pm
autor: robson
Ja używałem tych środków i jak narazie jest dobrze.
Zalane drzwi,progi i nadkola, cienkim wężykiem wszędzie się da wcisnąć.
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
: 21 kwie sob, 2012 8:21 pm
autor: Martinoo
robson pisze:Ja używałem tych środków i jak narazie jest dobrze.
Zalane drzwi,progi i nadkola, cienkim wężykiem wszędzie się da wcisnąć.
to jest cos w styleu fluidolu
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
: 21 kwie sob, 2012 8:41 pm
autor: robson
Marcin nie znam się na chemii taki mi polecili i taki kupiłem,dla mnie to mogło by być nawet zwykły towot,jeszcze ten sezon wytrzyma,a potem to już nie moje zmartwienie
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
: 25 kwie śr, 2012 1:28 pm
autor: MichalKowalski
Mój 205 ma u mnie dożywocie, więc będzie to jak najbardziej moje zmartwienie.
Doszedłem do tego, że do zewnętrznej części progów można się dostać przez korki w obydwu nadkolach, oraz od góry przez kratkę wentylacyjną za drzwiami (w słupku). W moim samochodzie jakiś dowcipniś ponacinał wszystkie korki z prawej strony samochodu (co ciekawe - z lewej nie).
Samochód poszedł na zabezpieczenie wszystkich profili podwozia Tectylem ML. Zapewne wykruszy się on przez 2 lata i wtedy zrobię całość porządnie jednym ze srodków z tego testu:
http://www.w201w124.com/forum/printview ... f5aabd4674
MK
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
: 25 kwie śr, 2012 9:28 pm
autor: Manwe
Bardzo ciekawy artykul, wielkie dzieki za umieszczenie go tutaj
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
: 17 lut ndz, 2013 6:38 pm
autor: Orfister
Odgrzebię kotleta.
Ja u siebie w CTI również taką operację robiłem, tyle, ze preparatem firmy BOLL.
Tak jak ktoś wcześniej wspominał, dostęp do progów jest dwuczęściowy, do wewnętrznej części sa otwory pod dywanem, a do zewnętrznej korki w nadkolach i kratka w słupku.
Niezmiernie ważną rzeczą jest utrzymywanie w czystości kanałów odpływowych z progów.
Jak ktoś będzie miał już zdjęty dywan, to polecam zakonserwować powierzchnię którą tworzą dwie blachy podłogi oddalone od siebie o około kilka cm. ( taki patent jest jedynie w cabrio - od grodzi silnika do miejsca gdzie montowane są tylne siedziska cała podłoga jest podwójna ) Da się znaleźć otwory, przez które bez problemu wchodzi rurka od preparatu.
Ja robiłem to około 3 lat temu i w tym sezonie, bądź następnym operację powtórzę. Na progi, słupki i podłogę zużyłem chyba 6 opakowań siuwaksu