..:: 205 z silnikiem Mi16 ::..

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
tomb
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 05 sty pn, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomb »

Witam!

Kiedyś swego czasu wyczytałem z grupy dyskusyjnej "drivers205", że różnica w wadze pomiędzy silnikami 8v i aluminiowym 16v to ok 25 kg.

W sumie ten żeliwny ma bardziej płaski moment obrotowy no i chyba większy moment (niewiele), niby w sporcie i tak kręci się na maxa ale dla zastosowań "normalnych" wydaje się być lepszy.

Piveł dobrze, że poruszyłeś temat mniejszego prześwitu......
Jak się prowadzi samochód cięższy z przodu (oczywiście w porównaniu z większą mocą)? Nie trzeba było zmieniać sprężyn na sztywniejsze?
Nie jest za lekki tył w takiej konfiguracji, który i tak jest lekki w seryjnej 205?

Pozdro

Tomek
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

a czy standardowe hamulce wytrzymują? Dobrze sie sprawują? Ile pali??
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Może po krótce: mój samochód ma jeszcze poza fajnym silnikiem :wink: lekko obniżony zawias z przodu (sprężyny Spax'a i amorki Al-Ko) oraz wzmocnione hamulce (Brembo Max + klocki Ferodo na wszystkich kołach). O ile do hamulców nie mam raczej zastrzeżeń (przy rowkowanej tarczy naprawdę ciężko je zamęczyć), o tyle zawias ciągle pozostawia trochę do życzenia. Nie wiem jaka jest w tym wina większej wagi silnika, a na ile ja się po prostu czepiam :) (może gdyby wsiadł ktoś inny wydawałoby mu się że jest sztywno).

Jeśli chodzi o spalanie to ja nie widzę dużej różnicy - jest to może 0,5 a może 1l więcej na 100 km (w sumie w tej chwili ok. 10l/100km, spodziewam się że będzue jeszcze trochę mniej jak się ociepli na dobre). Jednak trzeba mieć świadomość dwóch rzeczy:
1) już w samochodzie o takiej nadwyżce mocy w stosunku do wagi, jaką ma seryjny GTi nie trzeba cały czas "dociskać" żeby auto sprawnie jeździło, jeśli włoży sie Miga stosunek moc/waga trochę się poprawia.
2) mając taki silnik nie jest oczywiście problemem dojść i do 15l/100 km - wszystko zależy od tego jak się jeździ :twisted: .

Pozdro 1,9
Piweł
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

Piweł mógłbyś zrobić sesje zdjęciową? najważniejsze rzeczy, mocowania, itp.
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Zdjątka potworka ;):

Obrazek

Numero uno : rysunek poglądowy całej komory silnika

Obrazek

Numero due: zmieniona lokalizacja zbiorniczka płynu wspomagania (w tle na dole widać też kawałek pompy od wspomagania) oraz czerwona niespodzianka na warszawskie dziury :evil:

Obrazek

Tertio: Przepływka za lewą lampę + stożek i wioooooo :D (tylko wcześniej trzeba stamtąd parę dupereli wyrzucić :lol: , ale komu potrzebne są bezpieczniki i wspomaganie anyway).

Obrazek

Eee, po czwarte :wink: : Prawa strona komory silnika - alternator + prawa łapa (to trzeba było dokupić a nie jest niestety łatwo znaleźć) + seryjny filtr paliwa + seryjny zbiornik płynu chłodzącego (jak to tam weszło :roll: )

Obrazek

And last but not least: widok bez atrapy na chłodnicę - jak widać trochę "opadła" nam w toku prac :wink: (upchnęło się nogą :D ).

Jak będę miał czym może porobię niedługo fotki nowego wydechu i spodu auta, ale na razie cicho sza :P .

Pozdr
Piweł

PS. Wielkie sorry dla modemowców 8) :oops: .
Ex 205 GTi...
madafaka

Post autor: madafaka »

loł ja wysiadam!!!! :shock:
gratulacje
WINKiel
Uzalezniony
Posty: 513
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: WINKiel »

Piweł, widzę że masz jedna bardzo cenną cechę... skromność...ale... MASZ MIGACZA W 205 I DOPIERO TERAZ TO MÓWISZ???? Ja muszę się tym przejechac :D Widzę Cie na jakimś zlocie :) Musimy sie spotkac. W sumie niebawem jadę po S16 do mazowieckiego, może sie spikniemy? Pozdr!
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Winkiel myślę, że jednak ja wcześniej się przejadę Twoim 205 GTI niż Ty moim (jeśli się domyślasz o co mi chodzi :wink: ), ale spoko zapraszam.

Co do chwalenia się - po pierwsze to czyny powinny świadczyć o Twojej działalności (przed zrobieniem fotek nie chciałem wyjść na kolejnego internetowego "bajkopisarza" :D ), a po drugie to autko jeszcze nie jeździ do końca jak powinno. Ale oczywiście pracuję nad tym :twisted: .

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
madafaka

Post autor: madafaka »

myśle że sie domyśla i to nie tylko on :wink: a wracajac do tematu mozesz napisac jeżeli wolno spytac ile czasy ci zajęło złozenie czegoś takiego i jaki był to nakład finansowy??
WINKiel
Uzalezniony
Posty: 513
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: WINKiel »

Będziesz miał godnego przeciwnika, bo niebawem zasiadam za kierą S16 - pewnie dostane baty, ale warto bedzie sprobowac :) Szykuj autko na lato, spotkamy się na jakimś zlocie.
ODPOWIEDZ