..:: 205 z silnikiem Mi16 ::..
Witam!
Kiedyś swego czasu wyczytałem z grupy dyskusyjnej "drivers205", że różnica w wadze pomiędzy silnikami 8v i aluminiowym 16v to ok 25 kg.
W sumie ten żeliwny ma bardziej płaski moment obrotowy no i chyba większy moment (niewiele), niby w sporcie i tak kręci się na maxa ale dla zastosowań "normalnych" wydaje się być lepszy.
Piveł dobrze, że poruszyłeś temat mniejszego prześwitu......
Jak się prowadzi samochód cięższy z przodu (oczywiście w porównaniu z większą mocą)? Nie trzeba było zmieniać sprężyn na sztywniejsze?
Nie jest za lekki tył w takiej konfiguracji, który i tak jest lekki w seryjnej 205?
Pozdro
Tomek
Kiedyś swego czasu wyczytałem z grupy dyskusyjnej "drivers205", że różnica w wadze pomiędzy silnikami 8v i aluminiowym 16v to ok 25 kg.
W sumie ten żeliwny ma bardziej płaski moment obrotowy no i chyba większy moment (niewiele), niby w sporcie i tak kręci się na maxa ale dla zastosowań "normalnych" wydaje się być lepszy.
Piveł dobrze, że poruszyłeś temat mniejszego prześwitu......
Jak się prowadzi samochód cięższy z przodu (oczywiście w porównaniu z większą mocą)? Nie trzeba było zmieniać sprężyn na sztywniejsze?
Nie jest za lekki tył w takiej konfiguracji, który i tak jest lekki w seryjnej 205?
Pozdro
Tomek
Może po krótce: mój samochód ma jeszcze poza fajnym silnikiem
lekko obniżony zawias z przodu (sprężyny Spax'a i amorki Al-Ko) oraz wzmocnione hamulce (Brembo Max + klocki Ferodo na wszystkich kołach). O ile do hamulców nie mam raczej zastrzeżeń (przy rowkowanej tarczy naprawdę ciężko je zamęczyć), o tyle zawias ciągle pozostawia trochę do życzenia. Nie wiem jaka jest w tym wina większej wagi silnika, a na ile ja się po prostu czepiam
(może gdyby wsiadł ktoś inny wydawałoby mu się że jest sztywno).
Jeśli chodzi o spalanie to ja nie widzę dużej różnicy - jest to może 0,5 a może 1l więcej na 100 km (w sumie w tej chwili ok. 10l/100km, spodziewam się że będzue jeszcze trochę mniej jak się ociepli na dobre). Jednak trzeba mieć świadomość dwóch rzeczy:
1) już w samochodzie o takiej nadwyżce mocy w stosunku do wagi, jaką ma seryjny GTi nie trzeba cały czas "dociskać" żeby auto sprawnie jeździło, jeśli włoży sie Miga stosunek moc/waga trochę się poprawia.
2) mając taki silnik nie jest oczywiście problemem dojść i do 15l/100 km - wszystko zależy od tego jak się jeździ
.
Pozdro 1,9
Piweł


Jeśli chodzi o spalanie to ja nie widzę dużej różnicy - jest to może 0,5 a może 1l więcej na 100 km (w sumie w tej chwili ok. 10l/100km, spodziewam się że będzue jeszcze trochę mniej jak się ociepli na dobre). Jednak trzeba mieć świadomość dwóch rzeczy:
1) już w samochodzie o takiej nadwyżce mocy w stosunku do wagi, jaką ma seryjny GTi nie trzeba cały czas "dociskać" żeby auto sprawnie jeździło, jeśli włoży sie Miga stosunek moc/waga trochę się poprawia.
2) mając taki silnik nie jest oczywiście problemem dojść i do 15l/100 km - wszystko zależy od tego jak się jeździ

Pozdro 1,9
Piweł
Ex 205 GTi...
Zdjątka potworka
:

Numero uno : rysunek poglądowy całej komory silnika

Numero due: zmieniona lokalizacja zbiorniczka płynu wspomagania (w tle na dole widać też kawałek pompy od wspomagania) oraz czerwona niespodzianka na warszawskie dziury

Tertio: Przepływka za lewą lampę + stożek i wioooooo
(tylko wcześniej trzeba stamtąd parę dupereli wyrzucić
, ale komu potrzebne są bezpieczniki i wspomaganie anyway).

Eee, po czwarte
: Prawa strona komory silnika - alternator + prawa łapa (to trzeba było dokupić a nie jest niestety łatwo znaleźć) + seryjny filtr paliwa + seryjny zbiornik płynu chłodzącego (jak to tam weszło
)

And last but not least: widok bez atrapy na chłodnicę - jak widać trochę "opadła" nam w toku prac
(upchnęło się nogą
).
Jak będę miał czym może porobię niedługo fotki nowego wydechu i spodu auta, ale na razie cicho sza
.
Pozdr
Piweł
PS. Wielkie sorry dla modemowców
.


Numero uno : rysunek poglądowy całej komory silnika

Numero due: zmieniona lokalizacja zbiorniczka płynu wspomagania (w tle na dole widać też kawałek pompy od wspomagania) oraz czerwona niespodzianka na warszawskie dziury


Tertio: Przepływka za lewą lampę + stożek i wioooooo



Eee, po czwarte



And last but not least: widok bez atrapy na chłodnicę - jak widać trochę "opadła" nam w toku prac


Jak będę miał czym może porobię niedługo fotki nowego wydechu i spodu auta, ale na razie cicho sza

Pozdr
Piweł
PS. Wielkie sorry dla modemowców


Ex 205 GTi...
Winkiel myślę, że jednak ja wcześniej się przejadę Twoim 205 GTI niż Ty moim (jeśli się domyślasz o co mi chodzi
), ale spoko zapraszam.
Co do chwalenia się - po pierwsze to czyny powinny świadczyć o Twojej działalności (przed zrobieniem fotek nie chciałem wyjść na kolejnego internetowego "bajkopisarza"
), a po drugie to autko jeszcze nie jeździ do końca jak powinno. Ale oczywiście pracuję nad tym
.
Pozdr
Piweł

Co do chwalenia się - po pierwsze to czyny powinny świadczyć o Twojej działalności (przed zrobieniem fotek nie chciałem wyjść na kolejnego internetowego "bajkopisarza"


Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...