ALTERNATOR
- PE-dB
- Junior
- Posty: 132
- Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
- Numer Gadu-gadu: 9913627
- Lokalizacja: BEŁCHATÓW
- Kontakt:
ALTERNATOR
chciałbym rozeznać się czy ktoś wymieniał alternator na większy i od czego spasuje, interesowało by mnie czy np. od audi a6 albo jakiś inny 180A lub wiekszy wejdzie oraz czy dużo jest roboty aby podmienić jak już się odpowiednio przerobi mocowanie i czy silnik dużo będzie tracić na mocy jak zamiast seryjnego będzie musiał ciągnąc ponad 3 krotnie mocniejszy.
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
I'VE GOT THE POWER
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ALTERNATOR
Mialem dawno temu w 1998 roku zamontowy do diesla 1,8 NA alternator z mercedasa diesla e klasy trzy litrowego pod duze car audio.
Car Valeting, Car Detailing.
- marcpol
- Nowicjusz
- Posty: 90
- Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok
Re: ALTERNATOR
Obciążenie silnika będzie zależało od tego ile prądu będą pobierać odbiorniki.
Policzmy dla obciążenia 180A
Moc alternatora 180A*14V=2,5kW
Sprawność alternatora 80%
Sprawność przekładni pasowej 95%
Moc oddawana przez silnik około 3,3 kW, czyli około 4,5 KM.
Jest to bardzo duża część mocy silnika na niskich obrotach.
Są jeszcze inne kwestie:
Pamiętaj, że alternatory o większej mocy mają cięższe wirniki, czyli o większej bezwładności.
Zwróć uwagę na obroty alternatora - powinien kręcić się w zakresie przewidzianych przez producenta prędkości obrotowych. Aby wytworzyć moc znamionową alternator potrzebuje obrotów około 3000. Czyli potrzebujesz przełożenia 1:3 aby na wolnych obrotach silnika alternator wytworzył 180A. Zakładam, że car audio używa się na postoju. Alternatory o większej mocy zwykle posiadają inny rodzaj przekładni pasowej.
Kolejną sprawą są przewody elektryczne - do wymiany przewody z alternatora do akumulatora i do odbiorników pobierających duży prąd (car audio), dla 180 A przewody możesz dobrać np. tutaj http://www.jeanmueller.pl/jmp/strony/pl/info/jm/6
Policzmy dla obciążenia 180A
Moc alternatora 180A*14V=2,5kW
Sprawność alternatora 80%
Sprawność przekładni pasowej 95%
Moc oddawana przez silnik około 3,3 kW, czyli około 4,5 KM.
Jest to bardzo duża część mocy silnika na niskich obrotach.
Są jeszcze inne kwestie:
Pamiętaj, że alternatory o większej mocy mają cięższe wirniki, czyli o większej bezwładności.
Zwróć uwagę na obroty alternatora - powinien kręcić się w zakresie przewidzianych przez producenta prędkości obrotowych. Aby wytworzyć moc znamionową alternator potrzebuje obrotów około 3000. Czyli potrzebujesz przełożenia 1:3 aby na wolnych obrotach silnika alternator wytworzył 180A. Zakładam, że car audio używa się na postoju. Alternatory o większej mocy zwykle posiadają inny rodzaj przekładni pasowej.
Kolejną sprawą są przewody elektryczne - do wymiany przewody z alternatora do akumulatora i do odbiorników pobierających duży prąd (car audio), dla 180 A przewody możesz dobrać np. tutaj http://www.jeanmueller.pl/jmp/strony/pl/info/jm/6
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
- PE-dB
- Junior
- Posty: 132
- Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
- Numer Gadu-gadu: 9913627
- Lokalizacja: BEŁCHATÓW
- Kontakt:
Re: ALTERNATOR
dzięki za informacje.
alternator od mercedesa to chyba 115A wiec trochę za mało.
a co do alternatora to tak naprawdę będę potrzebować tego prądu przez max 2sekundy bo tyle czasu mi starczy aby miernik złapał pomiar a na codzienne słuchanie to nie będzie maksymalnie rozkręcane , no chyba ze na zgaszonym aucie a jedynie do podładowanie akumulatora podczas jazdy autem to sobie da rade bo z doświadczenia wiem ze jazda z niemal 150dB jest raczej mało możliwa.
wiec pozostaje znalezienie odpowiedniego zastępce alternatora jak i zrobienie dosyć małego koła pasowego
alternator od mercedesa to chyba 115A wiec trochę za mało.
a co do alternatora to tak naprawdę będę potrzebować tego prądu przez max 2sekundy bo tyle czasu mi starczy aby miernik złapał pomiar a na codzienne słuchanie to nie będzie maksymalnie rozkręcane , no chyba ze na zgaszonym aucie a jedynie do podładowanie akumulatora podczas jazdy autem to sobie da rade bo z doświadczenia wiem ze jazda z niemal 150dB jest raczej mało możliwa.
wiec pozostaje znalezienie odpowiedniego zastępce alternatora jak i zrobienie dosyć małego koła pasowego
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
I'VE GOT THE POWER
- marcpol
- Nowicjusz
- Posty: 90
- Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok
Re: ALTERNATOR
Jak dobrze rozumiem to będziesz potrzebował prądu o natężeniu 180A przez 2s? Tyle spokojnie pobierzesz z akumulatora, nawet 35Ah.
Pamiętaj, aby przy przełożeniu 1:3 alternator nie kręcił się dużo szybciej niż fabrycznie.
Pamiętaj, aby przy przełożeniu 1:3 alternator nie kręcił się dużo szybciej niż fabrycznie.
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
- PE-dB
- Junior
- Posty: 132
- Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
- Numer Gadu-gadu: 9913627
- Lokalizacja: BEŁCHATÓW
- Kontakt:
Re: ALTERNATOR
tylko wolałbym te conajmniej 180A przy napięciu 14Vmarcpol pisze:Jak dobrze rozumiem to będziesz potrzebował prądu o natężeniu 180A przez 2s? Tyle spokojnie pobierzesz z akumulatora, nawet 35Ah.
Pamiętaj, aby przy przełożeniu 1:3 alternator nie kręcił się dużo szybciej niż fabrycznie.
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
I'VE GOT THE POWER
- PE-dB
- Junior
- Posty: 132
- Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
- Numer Gadu-gadu: 9913627
- Lokalizacja: BEŁCHATÓW
- Kontakt:
Re: ALTERNATOR
alternator podmieniony z samochodu RENAULT LAGUNA III 1.5 DCI 110KM 210 A, kilka małych przeróbek trzeba było zastosować,lecz zdało by sie jeszcze mniejsze koło pasowe
orginalne
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img832/5732/2614542272.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
obecnie
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img818/1249/zdjcie1084i.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img194/6771/zdjcie1085.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
orginalne
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img832/5732/2614542272.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
obecnie
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img818/1249/zdjcie1084i.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img194/6771/zdjcie1085.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
I'VE GOT THE POWER