
..:: 205 z silnikiem Mi16 ::..
Znaleźć go to nie problem (choćby ten z Allegro, ja mam też kontakt do gościa w Celestynowie, u którego leży taki silnik nawet razem ze skrzynią) - problemem jest znalezienie go w stanie zadowalającym, tzn. z wiązką (nawet jeśli się z niej nie skorzysta to przyda się), całym osprzętem, kolektorami itp.Para... pisze:Ok dzięki. Ale teraz mi znajdzcie taki silniczek
Aha w poprzednim poście zapomniałem o jeszcze jednej ważnej rzeczy - wspomaganie kierownicy jest zupełnie inaczej pomyślane, więc jeśli ktoś je ma (a większość 1,9 GTi je miała) to są dwa wyjścia:
a) włożyć magiel bez wspomagania=trzeba "trochę" więcej siły do kręcenia kółkiem (a przód jest teraz cięższy



b) kupić pompę od "Miga" (niestety oryginalna od 8v nie pasuje, mimo że na pierwszy rzut oka jest taka sama - różni się kółkiem napędu) i pokiereszować trochę przewody olejowe oraz przenieść zbiorniczek oleju wspomagania (to najmniejszy problem).
baberek pisze:A ja mam jeszcze jedno male pytanie, czy ktos z czlonkow klubu ma 16-to zaworowy silniczek w swoim lewku??? Jesli tak to moze podzieli sie jakimis fotkami - wnioskuje,ze kolega Piweł ma podejjrzanie duza wiedze na ten temat


Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
Witam!
Z tego co wyczytałem z zagranicznych stron, przy zmodyfikowaniu dolnego mocowania silnika, przechyla się silnik i są problemy z ciśnieniem oleju w silniku a więc nie pożądane zjawisko. Ten manewr stosują goście w celu uniknięcia przeformowywania grodzi silnikowej, tak aby zmieścił się kolektor wydechowy. Ale najlepszym rozwiązaniem wg nich jest pozostawienie oryginalnego mocowania dolnego silnika a przerobienie kolektora wylotowego, tj obciecie przy listwie mocujacej i skręcenie go w dół o nieiwele (nie podaja jaki kąt, ale znalazłem zdjęcia ze zmodyfikowanym kolektorem), i w tem sposób zachowa się oryginaly kąt ustawienia silnika. Innym rozwiązaniem jest przerobienie miski olejowej - wspawanie grodzi powodujacej zgromadzenie się większej ilości oleju w okolicach smoka pompy oleju.
Ponad to sa różnice w kolektorach wydechowych stosowanych w tych samych silnikach pomiędzy 405 a 309. W 309 jest bardziej rozbudowany do tyłu i nie daje się go zamontować do 205. Czyli trzeba szukać takiego od 405.
No i następna sprawa (jak pisze Piweł) nie bardzo mieści się kolektor dolotowy. Goście przesuwają chłodnicę do przodu, poprzez modyfikację tego plastiku (w którym jest zabudowana chłodnica) wycinają w nim otwór pozwalający na przesunięcie chłodnicy.
To tyle co do samego silnika, zostaje jeszcze sprawa wydechu - seryjny przerobiony (skrucony) nie wytrzymuje.
Ciekawszym rozwiązaniem (ale o wiele droższym) było by wsadzenie silnika od 306 GTI 16S. Na szczęście punkty mocowania silnika konstruktorzy z Peugeota zostawili na swoich miejscach. W tym silniku kolektor wylotowy jest znacznie mniej rozbudowany i mieści się przed grodzią silnikową w 205.
No to tyle co udało mi się znaleść.
A tak apropos czy ktoś w Polsce ma taki egzemplaz lub wykonał taka przekładkę?
Pozdro
Tomek
Z tego co wyczytałem z zagranicznych stron, przy zmodyfikowaniu dolnego mocowania silnika, przechyla się silnik i są problemy z ciśnieniem oleju w silniku a więc nie pożądane zjawisko. Ten manewr stosują goście w celu uniknięcia przeformowywania grodzi silnikowej, tak aby zmieścił się kolektor wydechowy. Ale najlepszym rozwiązaniem wg nich jest pozostawienie oryginalnego mocowania dolnego silnika a przerobienie kolektora wylotowego, tj obciecie przy listwie mocujacej i skręcenie go w dół o nieiwele (nie podaja jaki kąt, ale znalazłem zdjęcia ze zmodyfikowanym kolektorem), i w tem sposób zachowa się oryginaly kąt ustawienia silnika. Innym rozwiązaniem jest przerobienie miski olejowej - wspawanie grodzi powodujacej zgromadzenie się większej ilości oleju w okolicach smoka pompy oleju.
Ponad to sa różnice w kolektorach wydechowych stosowanych w tych samych silnikach pomiędzy 405 a 309. W 309 jest bardziej rozbudowany do tyłu i nie daje się go zamontować do 205. Czyli trzeba szukać takiego od 405.
No i następna sprawa (jak pisze Piweł) nie bardzo mieści się kolektor dolotowy. Goście przesuwają chłodnicę do przodu, poprzez modyfikację tego plastiku (w którym jest zabudowana chłodnica) wycinają w nim otwór pozwalający na przesunięcie chłodnicy.
To tyle co do samego silnika, zostaje jeszcze sprawa wydechu - seryjny przerobiony (skrucony) nie wytrzymuje.
Ciekawszym rozwiązaniem (ale o wiele droższym) było by wsadzenie silnika od 306 GTI 16S. Na szczęście punkty mocowania silnika konstruktorzy z Peugeota zostawili na swoich miejscach. W tym silniku kolektor wylotowy jest znacznie mniej rozbudowany i mieści się przed grodzią silnikową w 205.
No to tyle co udało mi się znaleść.
A tak apropos czy ktoś w Polsce ma taki egzemplaz lub wykonał taka przekładkę?
Pozdro
Tomek
Tomb, ten patent który podałeś na przerabianie wydechu może i byłby niezły, ale jest jeden szkopuł - przy tego rodzaju rzeźbie prawie nigdy nie udaje się tego zrobić porządnie za pierwszym razem. W odpowiednio niesprzyjających okolicznościach skończy się na pospawanym i poskręcanym kolektorze (a w tym wypadku kąty "załamania" i objętości nie są raczej takie byle jakie
), a i tak trzeba będzie coś jeszcze podklepać albo przestawić
. Na stronie, którą ja przeglądałem na temat tej przeróbki gość kupił nawet specjalny kolektor rurowy, robiony pod tą przeróbkę, a i tak coś tam nie pasowało i musiał podklepywać przegrodę czołową.
Co do kolektorów 309/405 Mi16 - ja bym powiedział, że to akurat kolektor z 309 łatwiej da się zaadaptować do 205, bo jest on specjalnie taki "wygibaśny", żeby mieścił się w krótszej komorze silnikowej. W dodatku jego wylot jest skierowany bardziej w dół, podczas gdy wylot kolektora z 405 raczej do tyłu i to tak naprawdę powoduje problemy z połączeniem z resztą wydechu.
Według mnie problemy z niedostatecznym smarowaniem silnika to jakieś mrzonki - nie wiem ile trzeba by pochylić motor (a zauważcie że już seryjnie silniki XU są pochylone coś koło 30%) lub jak mało oleju musiałoby być w misce żeby w cywilnych zastosowaniach smok pompy nie zasysał go w odpowiedniej ilości.
PS. Jak ktoś chce zobaczyć realne 205 Mi16 (a nie takie z Internetu
) to zapraszam dzisiaj ok. 19.30 pod McDonalda przy rondzie Babka w Warszawie
.
Pozdr
Piweł


Co do kolektorów 309/405 Mi16 - ja bym powiedział, że to akurat kolektor z 309 łatwiej da się zaadaptować do 205, bo jest on specjalnie taki "wygibaśny", żeby mieścił się w krótszej komorze silnikowej. W dodatku jego wylot jest skierowany bardziej w dół, podczas gdy wylot kolektora z 405 raczej do tyłu i to tak naprawdę powoduje problemy z połączeniem z resztą wydechu.
Według mnie problemy z niedostatecznym smarowaniem silnika to jakieś mrzonki - nie wiem ile trzeba by pochylić motor (a zauważcie że już seryjnie silniki XU są pochylone coś koło 30%) lub jak mało oleju musiałoby być w misce żeby w cywilnych zastosowaniach smok pompy nie zasysał go w odpowiedniej ilości.
PS. Jak ktoś chce zobaczyć realne 205 Mi16 (a nie takie z Internetu


Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Taka przekladke (Mi16) ma moj znajomy z Opola, i na 1/4 mili loi wszystkich 
Teraz w brzegu byl wyscig "underground"
na 1/4 mili, i ladnie wszstkie BMW zostaly w tyle! A nawet takie cacka jak Mitsubishi Eclipse!!
Ale to juz nie jest Mi16 seryjny
Pojawily sie sportowe Walki Rozrzadu ... ojjj jak to chodzi 
Jedna BEEMKA byla do przodu, az do 3 biegu...gdy Pugi wbil 3 to odszedl jak rakieta

Teraz w brzegu byl wyscig "underground"

Ale to juz nie jest Mi16 seryjny


Jedna BEEMKA byla do przodu, az do 3 biegu...gdy Pugi wbil 3 to odszedl jak rakieta

http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Witam!
Piweł zapewno masz dużo więcej doświadczenia z przekładką (masz takiego).
Przytoczyłem tylko to co znalazłem, w tym samym temacie z różnych źródeł.
Wszystkie informacje nadmieniają o problemach z ciśnieniem oleju.
Co do kolektora to niesądzę że wejdzie ten od 309, widzałem go na żywo i jest zdecydowanie rozbudowany w stosunku od tego z 405.
Wydaje mi się że wszystkie przekładki bazowały na kolektorze z 405. Ale nie upieram się przy swojej tezie.
Jak znajdę zdjęcie przerobionego kolektora od 405 to bym je zamieścił na forum, tylko powiedzcie koledzy jak to zrobić bo nie wiem?
Pozdrowienia
Tomek
Piweł zapewno masz dużo więcej doświadczenia z przekładką (masz takiego).
Przytoczyłem tylko to co znalazłem, w tym samym temacie z różnych źródeł.
Wszystkie informacje nadmieniają o problemach z ciśnieniem oleju.
Co do kolektora to niesądzę że wejdzie ten od 309, widzałem go na żywo i jest zdecydowanie rozbudowany w stosunku od tego z 405.
Wydaje mi się że wszystkie przekładki bazowały na kolektorze z 405. Ale nie upieram się przy swojej tezie.
Jak znajdę zdjęcie przerobionego kolektora od 405 to bym je zamieścił na forum, tylko powiedzcie koledzy jak to zrobić bo nie wiem?
Pozdrowienia
Tomek
- Ninja
- Uzalezniony
- Posty: 640
- Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
- Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
Jak juz wczesniej Piwel zauwazyl, pasuje kazda skrzynka (i od 405 i od 205 gti), zalezy co chcesz osiagnac. Te od 205 gti sa chyba dosc krotkie, a jakby ci zalezalo na dlugich przelozeniach (np. swoje Mi-16 doposazasz w turbo
i nie chce ci sie wachlowac reka) to nawet i od diesla skrzynie mozesz wsadzic.

Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator 
Jest - VW

Jest - VW

Ja za to słyszałem, że ta "magiczna" granica to 250 koni przy FWD. Rzeczywiście jeśli spojrzy się np. na Alfę 147 GTA czy Saaba Aero (oba właśnie po 250 koni i przedni napęd), to widać wyraźnie (szczególnie w zakrętach
), że to już nie ma sensu. Taki samochód przy dodaniu gazu na łuku właściwie w dowolnym momencie zaczyna uciekać na zewnętrzną i nie robi tu nawet różnicy stan nawierzchni czy typ opon (no może gdyby mieć sliki
). W takim lekkim bączku jakim jest 205 faktycznie ta granica przesunęłaby się pewno jeszcze w dół (tzn. nie potrzebna byłaby aż taka moc).
Co do skrzyń: szczerze mówiąc skrzynia od seryjnej 405 Mi16 jest krótsza niż w 205 1,9 GTi (inne przełożenie główne i chyba też przełożenia wyższych biegów). Poza tym trzeba brać pod uwagę, że Mi16 kręci się wyżej niż 8v (raz kolega mający 309 Mi16 chwalił mi się że odcięło mu na piątce przy 240 km/h
).
Pozdr
Piweł


Co do skrzyń: szczerze mówiąc skrzynia od seryjnej 405 Mi16 jest krótsza niż w 205 1,9 GTi (inne przełożenie główne i chyba też przełożenia wyższych biegów). Poza tym trzeba brać pod uwagę, że Mi16 kręci się wyżej niż 8v (raz kolega mający 309 Mi16 chwalił mi się że odcięło mu na piątce przy 240 km/h


Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
No cóż ja nie robiłem porównania wagowego 16v vs. 8v, ale na pewno 16v to waga cięższa
i to chyba nawet sporo (nawet ten aluminiowy 1,9 nie mówiąc już o żeliwnym 2,0), sądząc przynajmniej po darmowym obniżeniu przodu samochodu, którego doświadczyłem po swapie
.
Ja w ogóle nie widzę sensu rozprawiania o żeliwnych Mi16 - IMHO wkładanie tego do 205 zupełnie mija się z celem (przynajmniej jeśli ktoś nie planuje turbo lub podobnych zabaw w tym silniku). Nakład pracy przy wrzucaniu 2,0 w porównaniu z 1,9 w mojej opinii zupełnie przesłania korzyści z tych 5 czy 7 dodatkowych koni.
Pozdr
Piweł


Ja w ogóle nie widzę sensu rozprawiania o żeliwnych Mi16 - IMHO wkładanie tego do 205 zupełnie mija się z celem (przynajmniej jeśli ktoś nie planuje turbo lub podobnych zabaw w tym silniku). Nakład pracy przy wrzucaniu 2,0 w porównaniu z 1,9 w mojej opinii zupełnie przesłania korzyści z tych 5 czy 7 dodatkowych koni.
Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...