Strona 1 z 2
Sprzęgło sportowe "SPIEK"
: 02 sty wt, 2007 10:22 am
autor: Sebek
Cześć
Mam możliwość załatwienia wykonania do naszych pugów sprzęgieł wykonanych na bazie tarcz i docisków które posiadamy. Sprzęgła są 4-ro spiekowe a koszt wykonania to 360zł za komplet wraz z wliczonym sprawdzeniem i szlifem docisku.
Jestem zainteresowany takim sprzęgłem dla siebie i szukam jeszcze kilku chętnych bo wtedy spróbuje załatwić jakiś rabat. Wydaje mi się że gra warta swieczki bo za sprzęgło Valeo czy Luk trzeba zapłacić kolo 300zł
Daje takie info i czekam, jeśli będą chętni sprawe rusze
są to spieki "SEMI-METAL"
poniżej foto przykładowej tarczy z Xary Vts

[/i]
: 02 sty wt, 2007 1:27 pm
autor: Michal gti
Dobra cena za tego spieka ale nie kombinuj
Powiem Ci, że lepiej wlasnie kupić nowe "zwykłe" sprzęgło do jazdy na codzień, do tak lekkiego samochodu.
Ja miałem przez chwile spieka do tego wzmocniony docisk, efekt był taki, że załatwiłem ze 2 skrzynie. Bardzo krótko na nich jezdziłem, pękały satelitki w mechanizmie różnicowym i wychodziły na zewnątrz
Fucktycznie spiek extra kleił
Teraz mam założone zwykłe sprzęgło Valeo i nie narzekam, zobaczymy ile wytrzyma takiego traktowania
Pozdr
: 02 sty wt, 2007 1:35 pm
autor: Sebek
Michal gti pisze:Dobra cena za tego spieka ale nie kombinuj
Powiem Ci, że lepiej wlasnie kupić nowe "zwykłe" sprzęgło do jazdy na codzień, do tak lekkiego samochodu.
Ja miałem przez chwile spieka do tego wzmocniony docisk, efekt był taki, że załatwiłem ze 2 skrzynie. Bardzo krótko na nich jezdziłem, pękały satelitki w mechanizmie różnicowym i wychodziły na zewnątrz
Fucktycznie spiek extra kleił
Teraz mam założone zwykłe sprzęgło Valeo i nie narzekam, zobaczymy ile wytrzyma takiego traktowania
Pozdr
no włanie mam nowe sprzęgło oryginał z Aso i przejechałem na nim dopiero 4 tyś km i tak mnie kusi ten spiek bo w subarce pięknie chodzi a mam to poprzednie Luk-a i na jego bazie miał bym ładnego spieka na przyszłość

w sumie to te skrzynie padają tak czy siak ze starości
cena jest taka ze mnie kusi a jak by się kielka osób zebrało

: 02 sty wt, 2007 1:40 pm
autor: Michal gti
Masz racje, że te skrzynie padają tak czy siak

ale na spieku o wiele szybciej. A mozesz sobie takie sprzęgło sprawić, może poczekać, np. tak jak u mnie, na półeczce

czeka na szpere

: 02 sty wt, 2007 1:55 pm
autor: Sebek
no i właśnie myśle o tym w ten sposób

: 02 sty wt, 2007 1:58 pm
autor: sekator
zwykłe sprzęgła też słabo wytrzymują ostra jazdę, wypróbuj sprzęgło jakieś mocniejsze sprzęgło np. partnera lub berlingo, może nie zniszczysz sprzęgła i skrzyni.
: 03 sty śr, 2007 10:48 am
autor: Sebek
sekator pisze:zwykłe sprzęgła też słabo wytrzymują ostra jazdę, wypróbuj sprzęgło jakieś mocniejsze sprzęgło np. partnera lub berlingo, może nie zniszczysz sprzęgła i skrzyni.
te z partnera czy berlingo sa wykonywane z tych samych materiałów i palą się jak każde inne, więc kusze się na spieka
ps. i co

wiele osób albo się ściga albo buduje swoje potwory i nie ma chętnych

nie jest ważne czy GTi czy Xs czy Look wykonanie będzie kosztować tyle samo więc chyba warto niż śmigać na seryjnym
czekam a jeśli nie to wezme sam bo chyba tylko tego sprzęgła mi w autku brakuje do pełni szczęścia
Michał możesz wstawić jakąś fotkę tego swojego Spieka:?: jestem ciekawy jak wygląda, ile spieków ale myśle że przy średnicy tarczy 180 wiecej niż 4-rech nie masz
pozdro
: 03 sty śr, 2007 1:46 pm
autor: sekator
Sebek pisze:sekator pisze:zwykłe sprzęgła też słabo wytrzymują ostra jazdę, wypróbuj sprzęgło jakieś mocniejsze sprzęgło np. partnera lub berlingo, może nie zniszczysz sprzęgła i skrzyni.
te z partnera czy berlingo sa wykonywane z tych samych materiałów i palą się jak każde inne, więc kusze się na spieka
Nie piszę o tym, że palę sprzęgło. u mnie najczęściej jest ono po prostu rozklekotane (np. spręzyny) a te z berlingo mają większą tarczę (przez to drudniej ją spalić) i mocniejsze sprężyny a tak jak Michał napisał na spieku zajeździsz szybko skrzynię. Spieki nadają się tylko do wyczynowego sportu.
: 03 sty śr, 2007 2:07 pm
autor: Sebek
plan mam taki żeby wsadzić silnik z rallye a do rallye to sprzęgło było by jak znalazł ale Wy strasznie mi je jakoś odradzacie, bo na swoje jakoś nie narzekam bo mam nowe
zresztą pomysłów mam milion na sekunde bo jeśli nie znajde silnika rallye to mam juz dość szukania bo pugi jest skończony a bedzie subaru impreza
: 04 sty czw, 2007 3:20 pm
autor: Michal gti
W podobnym stanie ja miałem sprzęgło Valeo, po ok. 20tyś. km było rozklekotane. Spieka mam 4-elementowego i docisk do tego na podwójnej sprężynie.

: 04 sty czw, 2007 4:02 pm
autor: stef
Moim zdaniem na "-" spieka jest jeszcze to ze trzeba nauczyc sie na nim jezdzic, a w miescie moze byc denerwujace!!! Pamietam, ze kiedys Kaktus mi pisal jak pytalem sie go o sprzeglo zeby brac oryginal Valeo i juz! Jego znajomy w silniku 1.6 (150KM) uzywa i sie doskonale sprawuje!
: 04 sty czw, 2007 4:08 pm
autor: Michal gti
Jeżeli masz zmienioną tylko tarcze na spieka, to jeździ się tak jak na zwykłym, nie ma az tak dużych szarpnięć itp. Plus jest taki, że się tarcza nie ślizga jak seria pod obciążeniem

Ja miałem dodatkowo wzmocniony docisk, żeby było tak, jak powinno być, fucktycznie czuć było, że o wiele szybciej sprzęgło klei i pedał był twardszy. Mogło to być trochę denerwujące w korku.
: 04 sty czw, 2007 4:45 pm
autor: Sebek
no jeszcze jeden "-" to taki że zdecydowanie szybciej się kończy, lepiej klei ale szybciej się ściera

: 04 sty czw, 2007 4:49 pm
autor: Michal gti
Wystarcza na cały sezon "sportowy"

: 04 sty czw, 2007 4:51 pm
autor: Sebek
Michal gti pisze:Wystarcza na cały sezon "sportowy"

tak w porywach aż jeden
