Silnik 2.0 Turbo z 406 w 205?? Da radę??

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
motomaniak111
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 07 sty ndz, 2007 12:59 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WLKP

Silnik 2.0 Turbo z 406 w 205?? Da radę??

Post autor: motomaniak111 »

Witam!! Zastanawiam się nad włożeniem do mojej 205 silnika z Puga 406 2.0Turbo. Czy da się to zrobić od strony technicznej?? Tzn. czy wszystko da się spasować?? Będę wdzięczny za wszelkie opinie!!
Pozdrawiam
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty - dla szybkich kierowców..
Awatar użytkownika
Heler
Junior
Posty: 299
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:46 am
Posiadany PUG: Inny, Seat Cordoba
Numer Gadu-gadu: 975861
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Heler »

Wiesz, spasowac sie da wszystko, tylko trzeba miec troche pojecia, duzo kasy i czasu, bo wiadomo ze nie wlozysz samego silnika,trzeba bedzie zmodyfikowac hamulce, zawieszenie i jeszcze pare innych drobnych rzeczy zrobic. Ale wystarczy spojrzec na projekty kolegow ktorzy wkladaja Mi16 do 205. Wszystko da sie zrobic. Trzeba miec tylko odpowiednie warunki do tego.
Przesiadka do wiekszego i rodzinnego...ale juz sobie obiecalem powrot do 205, tym razem tylko w wersji GTI :D
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Da rade, ale pracy przy tym sporo, a efekt raczej bedzie sredni -duze spalanie, przecietna moc
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

turbo

Post autor: Munne »

Ja proponowalbym skontaktowac sie z Lordem Devilem w tej sprawie on jest w trakcie takiej przerobki wiec wie o ci chodzi a nie spekuluje!
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

niektorym z nudow pozostaje spekulowac :lol: , bo do czynienia z czyms takim nie mieli nigdy 8)

http://www.youtube.com/results?search_t ... y=0&page=1
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

pokazales 16v, a w 406 bylo 8v- kolo 147 koni w serii...(czyli wielka dupa biorac pod uwage obroty skuteczne)
brak kutych tlokow
ecu do przesterowania,
walek nie nadaje sie specjalnie do mocy powyzej 170km
turbina do wymiany
pompa tez raczej nie wyrobi
wniosek?
praktycznie wszystko do wymiany -nie rezygnowalbym, gdyby koszt silnika pomijajac zakup zmiescil sie w 3k i 180km.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

w wikipedi tyle napisali :D ?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

ty sie lepiej zajmij swoim, bo cie 1.3 objezdza :lol:
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

1,3(86KM) mnie (chociaz samochod pozyczony od mamy nie powinien sie liczyc :D)
a ja 1,4(100KM) to ci rebus co nie :twisted:


ty tez bys mogls sie zajac czym innym, ale widze ze sie nudzisz :mrgreen:

i zeby nie bylo OT to chyba nie moc maksymalna decyduje o przyspieszeniu samochodu, ale moment obrotowy ktory w tym silniku ma ok 235 Nm
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

przeciez w profilu masz 81km 8)7
a yariska fabrycznie ciezsza od puga, majaca jeszcze na pokladzie 3 osoby powinna dac ci szanse, no ale przeciez 'kola ci buksowaly' tu macz paler 8)7

ps
ile mozna.... :mrgreen:

Te 235 Nm jest w takim zakresie obrotow, ze mozna sobie co najwyzej wyprzedzic ciezarowke na trasie...
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

mam wpisane 91 jak cos i napisalem kiedys jak to bylo wyliczone,nie twierdze ze tak jest ale jest to moje zyczenie :twisted: , co do yariski to trudno zeby nie dala mi rady jak tego dnia mialem do setki tyle co dobre 1,1

co do wyprzedzania to jezdzac po naszych drogach, akurat ciezarowki sie wyprzedza najczesciej 8)

p.s. kolo 17 najlepsza pora 8)
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

jesli chodzi o TCT to w XMie podobno daje rade, a moment ten jest juz od 2500rpm w gore
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Moim zdaniem warto założyć taki silnik. Większość ludzi wybiera silnik Mi 16, który świetnie się sprawdza, ja postawiłem na silnik 8 zaworowy, ale z doładowaniem. Jedna i druga przeróbka jest kosztowna,ale daje mase frajdy. Dlaczego wybrałem silnik doładowany. Są rózne wersje silnika 2,0 16v, mamy także 1,9 16v. Moce tych silników to około 148-160ps, i moment obrotowy 170-180Nm. Silnik 2,0 8v turbo to około 148ps i 235Nm. Sam chip (jest wiele firm i typów) skupmy się na najlepszych np angielski SUPERCHIP. Do silnika Mi16 daje 8ps (wartości momentu nie podaje) daje nam to 155-168ps za około 300funtów. Do 2,0 turbo daje 30ps i 60Nm, więc uzyskujemy 178ps i 295Nm. O ile przewaga ps jest nie tak duża, to przewaga momentu jest znaczna, zwłaszcza, że w silniku turbo uzyskiwana przy niższych obrotach. Pewnie każde rozwiązanie (silnik) ma swoje wady i zalety. Z silnika turbo można uzyskać większą moc przy niższych nakładach. Silnik 2,0 turbo bez kucia dochodzi do 250ps. Bezpieczna granica na seryjnej turbinie, układzie paliwowym to 200-210ps. Co do Mi16 nie będe się wypowiadał, bo nie zgłębiałem tematu, a na klubie są ludzie, którzy bardzo dobrze znają te silniki.
p.s.
Największym jednak fachowcem i znawcą wszelakich silników jest BANITA, jego pytaj. On urodził się z tą wiedzą. :P
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

no i Panowie z włocka jak zawsze swoje :)

czyli jednym słowem do naszych pugów można wstawić tak naprawde wszystko co się im pod maską mieści ale wiaże się to ze sporym nakładem finansowym i wieloma przeróbkami

ps. co się moralez za 1.3 objechało :lol:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Lord Devil pisze:Moim zdaniem warto założyć taki silnik. Większość ludzi wybiera silnik Mi 16, który świetnie się sprawdza, ja postawiłem na silnik 8 zaworowy, ale z doładowaniem. Jedna i druga przeróbka jest kosztowna,ale daje mase frajdy. Dlaczego wybrałem silnik doładowany. Są rózne wersje silnika 2,0 16v, mamy także 1,9 16v. Moce tych silników to około 148-160ps, i moment obrotowy 170-180Nm. Silnik 2,0 8v turbo to około 148ps i 235Nm. Sam chip (jest wiele firm i typów) skupmy się na najlepszych np angielski SUPERCHIP. Do silnika Mi16 daje 8ps (wartości momentu nie podaje) daje nam to 155-168ps za około 300funtów. Do 2,0 turbo daje 30ps i 60Nm, więc uzyskujemy 178ps i 295Nm. O ile przewaga ps jest nie tak duża, to przewaga momentu jest znaczna, zwłaszcza, że w silniku turbo uzyskiwana przy niższych obrotach. Pewnie każde rozwiązanie (silnik) ma swoje wady i zalety. Z silnika turbo można uzyskać większą moc przy niższych nakładach. Silnik 2,0 turbo bez kucia dochodzi do 250ps. Bezpieczna granica na seryjnej turbinie, układzie paliwowym to 200-210ps. Co do Mi16 nie będe się wypowiadał, bo nie zgłębiałem tematu, a na klubie są ludzie, którzy bardzo dobrze znają te silniki.
p.s.
Największym jednak fachowcem i znawcą wszelakich silników jest BANITA, jego pytaj. On urodził się z tą wiedzą. :P
Nie ja wymyslilem, ze aby uturbic v6 trzeba biturbo, bo sa 2 glowice , pewnie 'przyjeciele z Francji' tak powiedzieli :lol:
ODPOWIEDZ