Strona 1 z 1
205 Mi16
: 27 sie pn, 2007 1:18 am
autor: Ref
Witam wszystkich.
To moj pierwszy post na Waszym forum - mam nadzieje, ze nie ostatni.
Na codzien jezdze 106S16 i dzis wpadlem na szalony pomysl, zeby byc moze w niedlugiej przyszlosci rozpoczac powolny proces budowy 205 Gti z mocnym Mi16.
French Performance w meskim wydaniu.
Mam kilka pytan i bede wdzieczny za wszelkie odpowiedzi.
1. Czy wszystkie "budy" 205 byly takie same ( 3D ) i z kazdej mozna zrobic Gti ? czy roznily sie moze jakos ?
2. Ile wazy wyprute ze wszystkiego co zbedne 205 ?
3. Mi16 - do ilu mozna je bezpiecznie krecic ?
4. Czy realne jest osiagniecie walkami, CAI, obrobka glowicy, etc. etc.
200+ BHP ? Czy to trudna droga, czy wbrew pozorom latwa ?
5. Ile kosztuja czesci ? I jak duzo ich jest dostepnych ?
Z czym sa problemy ?
6. Czy mi16 wchodzi plug & play ?
7. Znacie moze jakies strony na ktorych mozna poczytac o Mi16 w 205 ?
Dalsze pytania jak sobie przypomne.
Dzieki za wszelka pomoc

: 27 sie pn, 2007 6:45 am
autor: smug
: 27 sie pn, 2007 9:50 am
autor: stef
Hej
1. Kraza plotki ze ponoc buda z GTi jest mocniejsza choc osobiscie w to nie wierze. Moim zdaniem wszystkie 3d sa takie same.
2. W miare dobrze odchudzone mi16 powinno wazyc ok. 800kg. Oczywiscie mozna zejsc nizej (lekkie elementy, wyzynarka do blachy, pleksa)
3. Seryjne mi16 (hydrauliczne popychacze) do 7500 rpm
4. 200+ to nie przelewki. Dobra glowica + mocne walki + kompletny wydech powinny zblizyc do 200KM. Powyzej juz tylko zmiana dolotu na TB's. Droga nie jest taka trudna - zalezy jaka kwota dysponujesz

Choc nie widzialem wiele mi16 z taka moca.
5. Dostepnosc czesci jest w miare dobra. I mozna je znalezc nawet w przystepnych cenach. Najwiekszym problemem jest komplet tlok/tuleja - tylko Mahle - cena ok. 1050zl szt. Jezeli myslisz jednak o mocy 200+ powinienes rozbic duza skarbonke.
6. Mozna tak powiedziec choc w niektorych miejscach trzeba pomoc. Uzyj opcji szukaj. O mi16 znajdziesz sporo na naszym forum.
7.
http://www.205gtidrivers.com -
http://www.forum.205gtidrivers.com/
http://www.205gtidrivers.com/
http://pug205gti.tripod.com/id22.html
http://www.205gti.com/main_uk.htm
http://www.mi16.nl
http://www.mdracing.co.uk
http://www.track-monkey.co.uk/
Re: 205 Mi16
: 27 sie pn, 2007 12:02 pm
autor: Banita
Ref pisze:Witam wszystkich.
1. Czy wszystkie "budy" 205 byly takie same ( 3D ) i z kazdej mozna zrobic Gti ? czy roznily sie moze jakos ?
Gti ma inaczej wyprofilowane blotniki z tylu i mocowanie na zbiorniczek wyrownawczy pod maska, ktory mozna latwo dorobic. Uwazac jedynie trzeba na stare budy od lezaka, bo nie mialy gornego mocowania silnika.
: 27 sie pn, 2007 3:28 pm
autor: Ref
Dzieki za pomoc.
Przejrze stronki ktore podales i postaram sie podjac jakas sensowna decyzje

: 27 sie pn, 2007 3:30 pm
autor: Investor
proces budowy 205 Gti z mocnym Mi16.
widze ze masz ten sam pomysl co ja tylko ze ja czekam az motor umrze

: 27 sie pn, 2007 5:08 pm
autor: Ref
Wczoraj popatrzylem sobie troche na Twoje 205. I podoba mi sie ten samochod.
Problem jest jednak taki, ze 106 juz jest i wymaga mniej pracy zeby jezdzilo
"mesko" niz 205 ktorego nie ma.
Po prostu mysle na glos

: 27 sie pn, 2007 9:15 pm
autor: Michal gti
Za dużo będzie tych szybkich 205
Większczość istotnych rzeczy została wymieniona powyżej.
W razie czego, może znajdziemy kolejne czarne GTi

: 28 sie wt, 2007 1:11 pm
autor: Investor
Za dużo będzie tych szybkich 205
spoko, ten bedzie na 1/4

: 28 sie wt, 2007 2:56 pm
autor: Michal gti
Ale 205 tez potrafi fajnie skręcać
Im więcej szybkich 205, tym lepiej

: 29 sie śr, 2007 2:43 pm
autor: Marin205
stef pisze:Hej
1. Kraza plotki ze ponoc buda z GTi jest mocniejsza choc osobiscie w to nie wierze. Moim zdaniem wszystkie 3d sa takie same.
mało tego 5d są takie same jak 3D różnią się tym tylko że mają inny tylny element wpasowany (z drzwiami tylnymi) Peugeot tak sobie to wymyślił żeby się nie narobić

: 05 wrz śr, 2007 10:49 pm
autor: Investor
a powiedzcie mi jak podchodzi gti6 do 205 :>
ciekawy bardzo motor juz nie mowiac o skrzyni

Re: 205 Mi16
: 06 wrz czw, 2007 10:59 am
autor: Munne
Bardzo popularny swap wiec nie ma problemu z gti-6,zawsze mozesz byc pierwszy w Polsce

Re: 205 Mi16
: 06 wrz czw, 2007 11:24 am
autor: Fox
Najwiekszym problemem jest komplet tlok/tuleja - tylko Mahle - cena ok. 1050zl szt.
Jeśli chcesz zrobić z tego 200bhp to pewnie musisz tyle wydać. Ja robiłem tylko tuleje na wymiar pod używany tłok. 150zł/szt w autoszlifie. Nie wiem czy polecać takie rozwiązanie bo ostatnia awaria była spowodowana pękniętym tłokiem właśnie:) Teraz mam kolejny komplet używanych tłoków + tuleje z autoszlifu. Zobaczymy - może tym razem będę miał więcej szczęścia:)