Obróbka głowicy made by Orfister

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Obróbka głowicy made by Orfister

Post autor: Orfister » 21 lis śr, 2007 1:47 am

Sytuacja zmusiła mnie do naprawy padniętej uszczelki pod głowicą...
jej padnięcie było dość typowe i nietypowe zarazem...woda nie dostawała sie do oleju, ani olej do wody...za to wspomniany już olej postanowił sobie zrobić wycieczkę poza silnik i wywalało go tuz nad alternatorem...sytuacja nastąpiła dość gwałtownie...sucho sucho sucho .. i nagle..tłusto i suto...
Doszło już do tego, że kapał mi na chodnik..a tego nie zniesię,,,
Zakupiłem zatem ( w zasadzie Krzycho-g ) nową uszzcelke , wszelkie simeringi, kompletny rozrząd oraz pomnpa wodna...i przystąpiliśmy do zabawy...
Ściągneliśmy głowiczkę...okazało się że uszczelka nie była oryginalna, juz tam ktoś był przed nami...
Ukazały się nam gładzie cylindrów w idealnym stanie, zero progu, nic a nic...jedynie nagar na tłokach...
ObrazekObrazekObrazek
przygotowana została już wczesniej glowica od innego XS'a, obrobione kanały dolotowe i wylotpwe, pocienione trzonki zaworów, by nie zakłucac zbytnio dopływu mieszanki, spasowane porządnie zawory z gniazdami, nowe uszczelniacze prowadnic zaworów...
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Nowe siemringi:
Obrazek
wałek zostawiłem swój, choć nie wiedzieć czemu ząb czasu odcisnął na nim swoje piętno...
Złozylismy głowicę do kupy, wałek, obudowa termostatu, obudowa aparatu zaplonowego, kolektor ssacy, kolektor wylotowy,,,.,
Obrazek
przed złożeniem zostały spasowane średnice otworów ssących i wydechowych w głowicay i kolektorach.
Obrazek
Obrobiliśmy też zespół przepustnicy
Obrazek
Powierzchnia tlokow wyczyszczona na cacy, że nie wspomne o powierzchni przylegania bloku silnika...( to oczywiste )...
ObrazekObrazek
Uszczeleczka i skręcanie...
Obrazek
Montaż rozrżadu , i regulowanego koła paska rozrądu .
ObrazekObrazek
Ustawiony zapłon lekko do przodu ( 9,5 stopnia ), lekkie opóxnienie wałka rozradu na kole, dla uzyskania większego mometu w dolnym zakresie obrotów...
Teraz tylko jeszcze regulacja zaworów...
Zalalismy nowy płyn, kablologia i rurkologia..
Odpalanie...dał radę..teraz śmiga pięknie..
troszkę stał się głośniejszy, ze względu na odetkane kanały wydechowe...
póki co jestem z roboty zadowolony..jak będzie dalej, czas pokaże..

Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Robota mojej czapy

Post autor: Jarmarek » 21 lis śr, 2007 3:28 am

Wspaniała robota!

Ehh.. mojego też to niebawem czeka choć do Twojej dokładności i skrupulatności to mi pewnie troche zabraknie, ale co zorbić? taka już moja natura :lol:

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Robota mojej czapy

Post autor: Orfister » 21 lis śr, 2007 8:17 am

hehehe...no cóż zrobić...nie wszystko jeszcze było zrobione tak jak należy w kwestii estetyki, ale już sobie to jakoś wytłumaczyłem...
Technicznie jest jak należy..

A teraz małe OT - jak przerobić te linki by pojawiały się tu zdjęcia?

Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Robota mojej czapy

Post autor: Jarmarek » 21 lis śr, 2007 12:11 pm

w ten sposób:

Kod: Zaznacz cały

[url=http://img258.imageshack.us/img258/7268/img0019jz9.jpg][img]http://img258.imageshack.us/img258/7268/img0019jz9.th.jpg[/img][/url]
Czyli aby uzyskać miniaturke musisz przed '.jpg' dodać .th

Obrazek

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Robota mojej czapy

Post autor: Orfister » 21 lis śr, 2007 3:06 pm

Qwa musze na wieczór zawalczyć z tymi fotkami.. **uj mnie bierze juz...

Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4869
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Robota mojej czapy

Post autor: moralez » 29 lis czw, 2007 12:25 am

poddales sie :mrgreen:?

co do tego regulowanego kola rozrzadu to mam obawy ze moze byc ciezko zeby bylo w osi z tym przykreconym do walka

Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Robota mojej czapy

Post autor: stef » 29 lis czw, 2007 12:31 am

Please popraw te linki bo w takiej formie nie moge sie zmusis do przeczytania tego - oczoplasu mozna dostac 8)7
Obrazek

Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4869
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Robota mojej czapy

Post autor: moralez » 29 lis czw, 2007 12:46 am

nie wytrzymalem i zmoderowalem :twisted:

orfister widze ze masz zeliwny blok :mrgreen:
moze jakies turbo :twisted:

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Robota mojej czapy

Post autor: Orfister » 29 lis czw, 2007 8:23 am

Moralez..kochany :oops: mój bracie :lol: dziękuje..bo ja się poddałem i już miałem ten temat likwidować i wklejać te fotexy na nowo.. _O_ _O_ _O_

Co do suszarki...jest na to już pomysł...a to co zrobiono - wyżej - to akurat przygotowanie go pod "dmuchnięcie"..więc możliwe ze tak się to skończy...

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Robota mojej czapy

Post autor: Orfister » 29 lis czw, 2007 8:26 am

moralez pisze: co do tego regulowanego kola rozrzadu to mam obawy ze moze byc ciezko zeby bylo w osi z tym przykreconym do walka
Dziś będę to dokładnie mierzył, bo i mi się to coraz bardziej wydaje że masz rację..ale muszę to dokładnie sprawdzić...lekkie przesunięcie jest, ale patrząc na odległość między kołem a głowicą teraz i przed robotą, ta różnica jest około 1 mm...teraz bardziej przylega do głowicy.
Jednak jeśli dobrze pamiętam to to koło oryginalnie nie jest symetryczne..tzn wewnętrzne ożebrowanie koła nie jest w jego osi...
Pozwala to na odwrócenie części zewnętrznej regulowanego koła, by zminimalizować nie osiowość na wale korbowym i wałku rozrządu...
Trochę zamotałem ale jak pisałem wcześniej...dziś będę to wszystko dokładnie mierzył, napiszę co i jak...

Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4869
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Robota mojej czapy

Post autor: moralez » 29 lis czw, 2007 6:52 pm

nie wiem czy sie dobrze zrozumielismy
chodzi mi o cos takiego jak na rysunku, oczywiscie ja troche przesadzilem w przesunieciu, ale chodzi o sam fakt :)
wydaje mi sie ze w tym zewnetrznym kole nalezalo zachowac srodek zeby sruba przechodzila przez 2 kola
oczywiscie to tylko takie moje dumanie :mrgreen:

w zamian za naprawienie zdjec do wloclawka przyjezdzasz na 2 auta 8)
Załączniki
rozrzad.JPG
rozrzad.JPG (2.96 KiB) Przejrzano 19871 razy

Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Robota mojej czapy

Post autor: stef » 29 lis czw, 2007 8:35 pm

Dobra robota! Faktycznie taki nastawne kolo "home made" musi byc bardzo dokladnie zrobione. Jezeli zachowales odleglosci to powinno byc ok. Na oko wyglada na profi robote. Teraz bedziesz mogl sie pobawic z ustawieniami.

PS. ja bym umiescil posta w dziale tuning jednak - tym bardziej, ze nie zaginie wsrod tak wielu "technicznych" postow
Obrazek

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Robota mojej czapy

Post autor: Orfister » 30 lis pt, 2007 8:19 am

moralez pisze:nie wiem czy sie dobrze zrozumielismy
chodzi mi o cos takiego jak na rysunku, oczywiscie ja troche przesadzilem w przesunieciu, ale chodzi o sam fakt :)
wydaje mi sie ze w tym zewnetrznym kole nalezalo zachowac srodek zeby sruba przechodzila przez 2 kola
oczywiscie to tylko takie moje dumanie :mrgreen:
Faktycznie, z tych zdjęć, które tu są, nie widać zbyt dokładnie, jak to wykonano...jednak wujek Orfister :lol: przygotował dla was niespodziankę... szczegółowe fotexy...
O takim przesunięciu jak Moralez napisał nie ma mowy, ze względu na to, ze oba te koła są centrowane na wewnętrznej powierzchni bieżni paska..

Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Robota mojej czapy

Post autor: Orfister » 30 lis pt, 2007 8:31 am

stef pisze:Dobra robota! Faktycznie taki nastawne kolo "home made" musi byc bardzo dokladnie zrobione. Jezeli zachowales odleglosci to powinno byc ok. Na oko wyglada na profi robote. Teraz bedziesz mogl sie pobawic z ustawieniami.

PS. ja bym umiescil posta w dziale tuning jednak - tym bardziej, ze nie zaginie wsrod tak wielu "technicznych" postow
Na ile to wykonanie jest prosi, czas pokaże...ale puki co udało mi się znaleźć odpowiednie dla mnie ustawienie...
Nie obyło się oczywiście bez rozczarowań..miłych i tych złych...
Okazuje się , że ten mój silniczek jest bardzo czuły :oops: ....i regulacja o mały kąt, rzędu 1 st, powoduje widoczny efekt..
Już byłem w takich ustawieniach, ze dołu nie miałem w ogóle, głośno pracował, jakoś tak chrapliwie, do 3000 nie było silnika, aaaalleeeee aaallleeeee - potem szedł do 7000 :twisted: ( brak odcinki na gazie )
Teraz natomiast ustawiłem w takim położeniu, że na prawdę ciągnie od 2300 - 2500 - do końca...ta góra troszkę słabsza niż poprzednio ustawiona, ale nie to pasuje, bo jako szary zjadacz chleba razowego, niezbyt często pojawiam się w okolicach 6000
Co do geometrii - występuje odchyłka pomiędzy płaszczyzną koła zębatego a koła rozrządu ( patrząc w pionie ) o jakiś 1 mm.
Jednak pasek w żaden sposób nie chodzi po skosie, nie jest naprężony bardziej jednym bokiem.. przesunął się po prostu na zewnętrzną krawędź koła pasowego wałka rozrządu, wcześniej był w odległości około 1 mm głębiej ( w stronę głowicy ).
Robiąc pomiary suwmiarką, wynika, że powierzchnia zębata koła oryginalnego była dalej od głowicy odsunięta o około 1 mm niż powierzchnia koła regulowanego.
Poniżej stosowne foto.

Co do przesunięcia tematu..hmmmm..myślę ze masz rację.

Koło oryginalne - widać że wewnętrzna część koła nie jest w osi
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wewnętrzna cześć koła regulowanego
Obrazek
Obrazek

Zewnętrzna część koła regulowanego
Obrazek
Obrazek

Złożone
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Razem
Obrazek

Postaram się też cyknąć foto już zamontowanego w samochodzie..

YEAA !!!! SAM ZROBIŁEM TE FOTY - w końcu je widać !!!! :D

Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Robota mojej czapy

Post autor: stef » 30 lis pt, 2007 12:17 pm

Nie no kolo mi sie podoba :D

Czyli jak jest w tym "optymalnym" dla Ciebie ustawieniu - zawory otwieraja sie wczesniej niz w serii?
Obrazek

ODPOWIEDZ