dolot powietrza

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
PE-dB
Junior
Posty: 132
Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
Numer Gadu-gadu: 9913627
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
Kontakt:

dolot powietrza

Post autor: PE-dB »

czy ktoś ma jakiś fajny pomysł ,patent, projekt dolotu powietrza?
jakieś zdjęcia mile widziane
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: dolot powietrza

Post autor: Orfister »

Pytanie tylko w jakim silniku ?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: dolot powietrza

Post autor: Banita »

Pewnie w takim:
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)

Ja bym puścił rurę z BR z bagażnika. :twisted:
Co prawda doładowanie w rytm beatu, ale jakbyś zapuścił dubstep'a, to bys musiał asfalt od nadkoli odklejać :wink:
Awatar użytkownika
rallye
Uzalezniony
Posty: 834
Rejestracja: 08 cze pt, 2007 11:57 am
Posiadany PUG: 205 GTi Export 1.9 >< 205 Gentry
Numer Gadu-gadu: 3612169
Login tlen: fastadi
Lokalizacja: Frankfurt am Main / Wrocław

Re: dolot powietrza

Post autor: rallye »

lol 8)7
Fast Garage ... in progress
Awatar użytkownika
PE-dB
Junior
Posty: 132
Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
Numer Gadu-gadu: 9913627
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
Kontakt:

Re: dolot powietrza

Post autor: PE-dB »

Orfister pisze:Pytanie tylko w jakim silniku ?
ogólnie interesuje mnie jakie rozwiązanie i czy wo gule ktoś cos kombinował i jakieś opinie i wrażenia z przed i po modyfikacji
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
Awatar użytkownika
PE-dB
Junior
Posty: 132
Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
Numer Gadu-gadu: 9913627
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
Kontakt:

Re: dolot powietrza

Post autor: PE-dB »

Banita pisze: Ja bym puścił rurę z BR z bagażnika. :twisted:
Co prawda doładowanie w rytm beatu, ale jakbyś zapuścił dubstep'a, to bys musiał asfalt od nadkoli odklejać :wink:
pomysł dobry :D
ale raczej by sie nie sprawdził, gdyż głośnik pracuje w obie strony a sprzęt wożony jest okolicznościowo
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
Awatar użytkownika
smiechoo
Junior
Posty: 261
Rejestracja: 01 lip wt, 2008 10:55 am
Posiadany PUG: XS 1.4 TU3M ---> TU3S + LPG
Numer Gadu-gadu: 5774709
Lokalizacja: 3city

Re: dolot powietrza

Post autor: smiechoo »

oryginalny zestaw z k&n do 106 z silnikiem tu3 na mono plus do tego wlasnej konstrukcji dolot zimnego powietrza ;)

nic innego nie ma sensu ;)
Awatar użytkownika
PE-dB
Junior
Posty: 132
Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
Numer Gadu-gadu: 9913627
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
Kontakt:

Re: dolot powietrza

Post autor: PE-dB »

smiechoo pisze:oryginalny zestaw z k&n do 106 z silnikiem tu3 na mono plus do tego wlasnej konstrukcji dolot zimnego powietrza ;)

nic innego nie ma sensu ;)
a czasami sam takiego nie posiadasz? jak tak to można jakieś zdjęcie prosić jak to się prezentuje.


Oraz z tego co mi się wydaje czy do gaźników dolot nie powinien być jak najkrótszy aby jak najłatwiej i jak najszybciej powietrze było dostarczone do gaźnika, oraz jak to wszystko ma się do LPG oraz czy ktoś stosował albo posiada BLOS-a ewentualnie jakiś inny tańsze rozwiązanie
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: dolot powietrza

Post autor: Manwe »

gaźniki powinny być jak najbliżej głowicy, a reszta dolotu reguluje się, czy wolisz moc czy moment :D
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
PE-dB
Junior
Posty: 132
Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
Numer Gadu-gadu: 9913627
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
Kontakt:

Re: dolot powietrza

Post autor: PE-dB »

Manwe pisze:gaźniki powinny być jak najbliżej głowicy, a reszta dolotu reguluje się, czy wolisz moc czy moment :D
a co przyniesie nam korzyści na moment a co na moc?
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: dolot powietrza

Post autor: Manwe »

odpowiednie proporcje długości, pojemności, generalnie są na to wzory(nie wiem gdzie ale sa 8)7 ) i można policzyć dolot pod konkretny silnik i konkretne charakterystyki ale nie wiem czy jest sens się bawić w seryjnym silniku bo raczej będą za krótkie fazy rozrządu, może ktoś jest bardziej oblatany w tych tematach bo ja tez dopiero zaczynam szukać, coś z tych wzorów możesz znaleźć u grabowskiego chyba, w każdym razie krótszy dolot to lepsza góra obrotów(moc), dłuższy - lepszy dół(moment) :)
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
PE-dB
Junior
Posty: 132
Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
Numer Gadu-gadu: 9913627
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
Kontakt:

Re: dolot powietrza

Post autor: PE-dB »

Manwe pisze:odpowiednie proporcje długości, pojemności, generalnie są na to wzory(nie wiem gdzie ale sa 8)7 ) i można policzyć dolot pod konkretny silnik i konkretne charakterystyki ale nie wiem czy jest sens się bawić w seryjnym silniku bo raczej będą za krótkie fazy rozrządu, może ktoś jest bardziej oblatany w tych tematach bo ja tez dopiero zaczynam szukać, coś z tych wzorów możesz znaleźć u grabowskiego chyba, w każdym razie krótszy dolot to lepsza góra obrotów(moc), dłuższy - lepszy dół(moment) :)
ok,dzięki za info
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
Awatar użytkownika
smiechoo
Junior
Posty: 261
Rejestracja: 01 lip wt, 2008 10:55 am
Posiadany PUG: XS 1.4 TU3M ---> TU3S + LPG
Numer Gadu-gadu: 5774709
Lokalizacja: 3city

Re: dolot powietrza

Post autor: smiechoo »

http://www.knfilters.com/instructions/5 ... 1_inst.pdf

i nic wiecej przy tym silniku nie zdzialasz
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: dolot powietrza

Post autor: BzyQ »

Jak dobrze mi się zdaje to kolega ma xy8 a nie tu3m.
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
PE-dB
Junior
Posty: 132
Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
Numer Gadu-gadu: 9913627
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
Kontakt:

Re: dolot powietrza

Post autor: PE-dB »

pewnie ze xy8 ale ogólnie szukam informacji do gaźnikowców i tak jak w odpowiedzi smiechoo najlepiej filtr powietrza bezpośrednio na gaźnik tylko pytanie gdzie gaz podłączyć.... no i u siebie będę myśleć dać jeszcze BLOS-a wiec czytam i szukam co jak i do czego żeby jakiś sens miało : krótka skrzynia XS-a , nieco odchudzone koło zamachowe i BLOS, teraz się fajnie jeździ tym autkiem ale jak by było jeszcze fajniej to by było jeszcze lepiej :D
Będę testować długi jak i krótki dolot ewentualnie podłącze doloty z hondy CAI-a i Big Tube (parówa) jeden na moc drugi na moment
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
ODPOWIEDZ