Strona 1 z 1

dolot powietrza

: 18 paź wt, 2011 6:13 pm
autor: PE-dB
czy ktoś ma jakiś fajny pomysł ,patent, projekt dolotu powietrza?
jakieś zdjęcia mile widziane

Re: dolot powietrza

: 18 paź wt, 2011 11:32 pm
autor: Orfister
Pytanie tylko w jakim silniku ?

Re: dolot powietrza

: 19 paź śr, 2011 3:17 pm
autor: Banita
Pewnie w takim:
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)

Ja bym puścił rurę z BR z bagażnika. :twisted:
Co prawda doładowanie w rytm beatu, ale jakbyś zapuścił dubstep'a, to bys musiał asfalt od nadkoli odklejać :wink:

Re: dolot powietrza

: 19 paź śr, 2011 3:40 pm
autor: rallye
lol 8)7

Re: dolot powietrza

: 19 paź śr, 2011 4:31 pm
autor: PE-dB
Orfister pisze:Pytanie tylko w jakim silniku ?
ogólnie interesuje mnie jakie rozwiązanie i czy wo gule ktoś cos kombinował i jakieś opinie i wrażenia z przed i po modyfikacji

Re: dolot powietrza

: 19 paź śr, 2011 4:45 pm
autor: PE-dB
Banita pisze: Ja bym puścił rurę z BR z bagażnika. :twisted:
Co prawda doładowanie w rytm beatu, ale jakbyś zapuścił dubstep'a, to bys musiał asfalt od nadkoli odklejać :wink:
pomysł dobry :D
ale raczej by sie nie sprawdził, gdyż głośnik pracuje w obie strony a sprzęt wożony jest okolicznościowo

Re: dolot powietrza

: 08 sty ndz, 2012 1:35 pm
autor: smiechoo
oryginalny zestaw z k&n do 106 z silnikiem tu3 na mono plus do tego wlasnej konstrukcji dolot zimnego powietrza ;)

nic innego nie ma sensu ;)

Re: dolot powietrza

: 08 sty ndz, 2012 3:25 pm
autor: PE-dB
smiechoo pisze:oryginalny zestaw z k&n do 106 z silnikiem tu3 na mono plus do tego wlasnej konstrukcji dolot zimnego powietrza ;)

nic innego nie ma sensu ;)
a czasami sam takiego nie posiadasz? jak tak to można jakieś zdjęcie prosić jak to się prezentuje.


Oraz z tego co mi się wydaje czy do gaźników dolot nie powinien być jak najkrótszy aby jak najłatwiej i jak najszybciej powietrze było dostarczone do gaźnika, oraz jak to wszystko ma się do LPG oraz czy ktoś stosował albo posiada BLOS-a ewentualnie jakiś inny tańsze rozwiązanie

Re: dolot powietrza

: 09 sty pn, 2012 4:51 pm
autor: Manwe
gaźniki powinny być jak najbliżej głowicy, a reszta dolotu reguluje się, czy wolisz moc czy moment :D

Re: dolot powietrza

: 09 sty pn, 2012 5:38 pm
autor: PE-dB
Manwe pisze:gaźniki powinny być jak najbliżej głowicy, a reszta dolotu reguluje się, czy wolisz moc czy moment :D
a co przyniesie nam korzyści na moment a co na moc?

Re: dolot powietrza

: 09 sty pn, 2012 5:48 pm
autor: Manwe
odpowiednie proporcje długości, pojemności, generalnie są na to wzory(nie wiem gdzie ale sa 8)7 ) i można policzyć dolot pod konkretny silnik i konkretne charakterystyki ale nie wiem czy jest sens się bawić w seryjnym silniku bo raczej będą za krótkie fazy rozrządu, może ktoś jest bardziej oblatany w tych tematach bo ja tez dopiero zaczynam szukać, coś z tych wzorów możesz znaleźć u grabowskiego chyba, w każdym razie krótszy dolot to lepsza góra obrotów(moc), dłuższy - lepszy dół(moment) :)

Re: dolot powietrza

: 09 sty pn, 2012 6:02 pm
autor: PE-dB
Manwe pisze:odpowiednie proporcje długości, pojemności, generalnie są na to wzory(nie wiem gdzie ale sa 8)7 ) i można policzyć dolot pod konkretny silnik i konkretne charakterystyki ale nie wiem czy jest sens się bawić w seryjnym silniku bo raczej będą za krótkie fazy rozrządu, może ktoś jest bardziej oblatany w tych tematach bo ja tez dopiero zaczynam szukać, coś z tych wzorów możesz znaleźć u grabowskiego chyba, w każdym razie krótszy dolot to lepsza góra obrotów(moc), dłuższy - lepszy dół(moment) :)
ok,dzięki za info

Re: dolot powietrza

: 15 sty ndz, 2012 1:12 am
autor: smiechoo
http://www.knfilters.com/instructions/5 ... 1_inst.pdf

i nic wiecej przy tym silniku nie zdzialasz

Re: dolot powietrza

: 15 sty ndz, 2012 3:17 am
autor: BzyQ
Jak dobrze mi się zdaje to kolega ma xy8 a nie tu3m.

Re: dolot powietrza

: 15 sty ndz, 2012 11:50 am
autor: PE-dB
pewnie ze xy8 ale ogólnie szukam informacji do gaźnikowców i tak jak w odpowiedzi smiechoo najlepiej filtr powietrza bezpośrednio na gaźnik tylko pytanie gdzie gaz podłączyć.... no i u siebie będę myśleć dać jeszcze BLOS-a wiec czytam i szukam co jak i do czego żeby jakiś sens miało : krótka skrzynia XS-a , nieco odchudzone koło zamachowe i BLOS, teraz się fajnie jeździ tym autkiem ale jak by było jeszcze fajniej to by było jeszcze lepiej :D
Będę testować długi jak i krótki dolot ewentualnie podłącze doloty z hondy CAI-a i Big Tube (parówa) jeden na moc drugi na moment