Zwykła wersja a Rallye , różnice.
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Zwykła wersja a Rallye , różnice.
Ok, po obejrzeniu tych fotek - http://www.imagebam.com/gallery/ixdpnco ... 8qs9epvrzx
po raz kolejny objawiło mi się przed oczami piękno starej, dobrej 205tki ! Zapragnąłem wersję Rallye 1.3.
Może być baaardzooo trudno, ale może się uda, trzeba być cierpliwym i dążyć do celu więc będe przeglądał wszystkie strony na bieżąco, jak coś się pojawi to dajcie znać Zastanawiała mnie opcja przerobienia wersji "bieda" na wersję Rallye. Pytanko jak bardzo różniły się te budy ? Czy wersja Rallye jest w jakiś sposób wzmacniana ?
po raz kolejny objawiło mi się przed oczami piękno starej, dobrej 205tki ! Zapragnąłem wersję Rallye 1.3.
Może być baaardzooo trudno, ale może się uda, trzeba być cierpliwym i dążyć do celu więc będe przeglądał wszystkie strony na bieżąco, jak coś się pojawi to dajcie znać Zastanawiała mnie opcja przerobienia wersji "bieda" na wersję Rallye. Pytanko jak bardzo różniły się te budy ? Czy wersja Rallye jest w jakiś sposób wzmacniana ?
- Czak
- Uzalezniony
- Posty: 703
- Rejestracja: 30 lip czw, 2009 4:12 pm
- Posiadany PUG: 205 1.9 Gentry
- Numer Gadu-gadu: 2757168
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
Pytanko jak bardzo różniły się te budy ? Czy wersja Rallye jest w jakiś sposób wzmacniana ?
Gdzieś słyszałem, że buda ta była lżejsza o ileś KG, ale nie chce siać plotek.
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
hmm, buda jak to buda, każdą da się przerobić na rallye
środek bardzo surowy jak w winnerze z czerwonymi dywanami i pasami, komplet oklejenia łatwy do ogarnięcia. Skrzynia jak z XS lub garrosa ale warto skrócić przełożenie główne. Zawieszenie i hamulce jak w 1,6gti. felgi oryginał 13" ET20 ale fajniej wygląda na 14" pucharówkach z 106 rallye ET16.
Największy problem to sam silnik ( z rodziny TU) i osprzęt do niego. Blok z modelu 1,1, korbowody o ile dobrze pamiętam też, tłoki i tuleje cylindrowe całkowicie inne, występowały jeszcze tylko w 106 1,3 rallye i tak samo wał korbowy. Od TU3 i różnych AX Sport nie będą pasować (są pod blok od 1,4). Na szczęście tuleje cylindrowe da się przerobić z 1,1 lub 1,4 ale tylko tuleje. Tłoki dostaniesz w zamienniku tylko kute
Z wałem będzie problem. Głowica inna i chyba nigdzie nie powtarzalna, fabrycznie na dużych zaworach. Gaźniki to 2 webery 40 DCOM (ustawy dysz itd jak do pojemności 2,0). Problem to stare podstawy metalowo-gumowe pod gaźniki. Nowe ok 2k zł/szt. ja dorabiałem z aluminium i wyszły ok 700-800zł/kpl. Reszta spokojnie do ogarnięcia bo auto proste jak drut
aha, chłodnica dziwna jakaś, trudna do znalezienia ale można dostać za 2x tyle co z gti
środek bardzo surowy jak w winnerze z czerwonymi dywanami i pasami, komplet oklejenia łatwy do ogarnięcia. Skrzynia jak z XS lub garrosa ale warto skrócić przełożenie główne. Zawieszenie i hamulce jak w 1,6gti. felgi oryginał 13" ET20 ale fajniej wygląda na 14" pucharówkach z 106 rallye ET16.
Największy problem to sam silnik ( z rodziny TU) i osprzęt do niego. Blok z modelu 1,1, korbowody o ile dobrze pamiętam też, tłoki i tuleje cylindrowe całkowicie inne, występowały jeszcze tylko w 106 1,3 rallye i tak samo wał korbowy. Od TU3 i różnych AX Sport nie będą pasować (są pod blok od 1,4). Na szczęście tuleje cylindrowe da się przerobić z 1,1 lub 1,4 ale tylko tuleje. Tłoki dostaniesz w zamienniku tylko kute
Z wałem będzie problem. Głowica inna i chyba nigdzie nie powtarzalna, fabrycznie na dużych zaworach. Gaźniki to 2 webery 40 DCOM (ustawy dysz itd jak do pojemności 2,0). Problem to stare podstawy metalowo-gumowe pod gaźniki. Nowe ok 2k zł/szt. ja dorabiałem z aluminium i wyszły ok 700-800zł/kpl. Reszta spokojnie do ogarnięcia bo auto proste jak drut
aha, chłodnica dziwna jakaś, trudna do znalezienia ale można dostać za 2x tyle co z gti
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
tu się pewnie sporo dowiesz o rallye: http://la205rallye.free.fr/
byłem tam nawet zarejestrowany ale ciężko było mi się dogadać
i jak chcesz to masz trochę fotek:
byłem tam nawet zarejestrowany ale ciężko było mi się dogadać
i jak chcesz to masz trochę fotek:
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
Wyposażenia nie było żadnego, to i lżejsza buda. Wzmocnień się nie dopatrzyłem.Czak pisze:Pytanko jak bardzo różniły się te budy ? Czy wersja Rallye jest w jakiś sposób wzmacniana ?
Gdzieś słyszałem, że buda ta była lżejsza o ileś KG, ale nie chce siać plotek.
Para, może poszukaj w Niemczech 1,9? Bez Weberów co prawda...
- Florek2b
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2196
- Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
- Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
- Numer Gadu-gadu: 1958447
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
A nie można by trochę oszukać i poszukać Weberów i wsadzić ich do 1,4 i np. głowica od 1,6 ? Chodź wiem, że znaleźć Webery to misja prawie niemożliwa Chodź może jak ktoś ma większy budżet niż ja to może nawet i nowe kupić
jak ja miał bym kupować Rally to tylko 1,3 na Weberach
jak ja miał bym kupować Rally to tylko 1,3 na Weberach
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
webery to wcale nie taka trudna sztuka
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- Florek2b
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2196
- Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
- Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
- Numer Gadu-gadu: 1958447
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
Ja szukałem bo chciałem je zamontować do mojego 1,9 ale albo były poza moim zasięgiem finansowym, albo wogóle nie było
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
- Florek2b
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2196
- Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
- Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
- Numer Gadu-gadu: 1958447
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
to, że teraz sa nie znaczy, że były jak szukałem
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
Nie tak dawno widziałem ładne Rallye w Gorlicach, jeszcze na czarnych tablicach, prowadził je jakiś starszy Pan próbowałem go dogonić ale mi uciekł. Auto było przerobione na rajdówkę ale blacha była w bdb stanie. Nie wiem jaki był silnik 1,9 czy 1,3 ale może go jeszcze kiedyś namierzę. Wie może ktoś coś o tym aucie? Gila205 to Twoje tereny może widziałeś już to auto ?
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
może to Krzysztof Mikruta był? Wszystko by się zgadzało, ma rallye od wielu lat i jest to starszy Pan
Ostatnio zmieniony 27 lis ndz, 2011 10:54 pm przez sekator, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
Możliwe... Pochwalił się mi ostatnio, że zrobił ostatnią rzecz, jaka mu została do kompletnej odbudowy, mianowicie wyregulował gaźniki u Bogdana Wozowicza. Niewykluczone zatem, że jest to najlepiej zachowane Rallye w Polsce.sekator pisze:może to Krzysztof Mikruta był? Wszystko by się zgadzało, ma rallye od wielu lat i jest to straszy Pan
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
na pewno jeździ nim od wielu lat na co dzień, z tego co pamiętam jak mi wspominał, że przebieg ma już ok 300k
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
Są też dostępne fotki z jazd jako "0", w imprezach Automobilklubu Bieckiego.sekator pisze:na pewno jeździ nim od wielu lat na co dzień, z tego co pamiętam jak mi wspominał, że przebieg ma już ok 300k