Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Post autor: Para »

Ok, po obejrzeniu tych fotek - http://www.imagebam.com/gallery/ixdpnco ... 8qs9epvrzx
po raz kolejny objawiło mi się przed oczami piękno starej, dobrej 205tki ! :) Zapragnąłem wersję Rallye 1.3.

Obrazek

Może być baaardzooo trudno, ale może się uda, trzeba być cierpliwym i dążyć do celu więc będe przeglądał wszystkie strony na bieżąco, jak coś się pojawi to dajcie znać ;) Zastanawiała mnie opcja przerobienia wersji "bieda" na wersję Rallye. Pytanko jak bardzo różniły się te budy ? Czy wersja Rallye jest w jakiś sposób wzmacniana ?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Czak
Uzalezniony
Posty: 703
Rejestracja: 30 lip czw, 2009 4:12 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 Gentry
Numer Gadu-gadu: 2757168
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Post autor: Czak »

Pytanko jak bardzo różniły się te budy ? Czy wersja Rallye jest w jakiś sposób wzmacniana ?


Gdzieś słyszałem, że buda ta była lżejsza o ileś KG, ale nie chce siać plotek.
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Post autor: sekator »

hmm, buda jak to buda, każdą da się przerobić na rallye :-)
środek bardzo surowy jak w winnerze z czerwonymi dywanami i pasami, komplet oklejenia łatwy do ogarnięcia. Skrzynia jak z XS lub garrosa ale warto skrócić przełożenie główne. Zawieszenie i hamulce jak w 1,6gti. felgi oryginał 13" ET20 ale fajniej wygląda na 14" pucharówkach z 106 rallye ET16.

Największy problem to sam silnik ( z rodziny TU) i osprzęt do niego. Blok z modelu 1,1, korbowody o ile dobrze pamiętam też, tłoki i tuleje cylindrowe całkowicie inne, występowały jeszcze tylko w 106 1,3 rallye i tak samo wał korbowy. Od TU3 i różnych AX Sport nie będą pasować (są pod blok od 1,4). Na szczęście tuleje cylindrowe da się przerobić z 1,1 lub 1,4 ale tylko tuleje. Tłoki dostaniesz w zamienniku tylko kute :-D
Z wałem będzie problem. Głowica inna i chyba nigdzie nie powtarzalna, fabrycznie na dużych zaworach. Gaźniki to 2 webery 40 DCOM (ustawy dysz itd jak do pojemności 2,0). Problem to stare podstawy metalowo-gumowe pod gaźniki. Nowe ok 2k zł/szt. ja dorabiałem z aluminium i wyszły ok 700-800zł/kpl. Reszta spokojnie do ogarnięcia bo auto proste jak drut :twisted:
aha, chłodnica dziwna jakaś, trudna do znalezienia ale można dostać za 2x tyle co z gti :-)
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Post autor: sekator »

tu się pewnie sporo dowiesz o rallye: http://la205rallye.free.fr/

byłem tam nawet zarejestrowany ale ciężko było mi się dogadać 8)7

i jak chcesz to masz trochę fotek:
Załączniki
Zdjęcia-0204.jpg
Zdjęcia-0214.jpg
Zdjęcia-0216.jpg
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Post autor: 2mouse »

Czak pisze:
Pytanko jak bardzo różniły się te budy ? Czy wersja Rallye jest w jakiś sposób wzmacniana ?


Gdzieś słyszałem, że buda ta była lżejsza o ileś KG, ale nie chce siać plotek.
Wyposażenia nie było żadnego, to i lżejsza buda. Wzmocnień się nie dopatrzyłem.
Para, może poszukaj w Niemczech 1,9? Bez Weberów co prawda...
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Post autor: Florek2b »

A nie można by trochę oszukać i poszukać Weberów i wsadzić ich do 1,4 i np. głowica od 1,6 :P ? Chodź wiem, że znaleźć Webery to misja prawie niemożliwa :) Chodź może jak ktoś ma większy budżet niż ja to może nawet i nowe kupić :P

jak ja miał bym kupować Rally to tylko 1,3 na Weberach :)
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Post autor: Manwe »

webery to wcale nie taka trudna sztuka 8)
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Post autor: Florek2b »

Ja szukałem bo chciałem je zamontować do mojego 1,9 ale albo były poza moim zasięgiem finansowym, albo wogóle nie było 8)7
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Post autor: sekator »

http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Post autor: Florek2b »

to, że teraz sa nie znaczy, że były jak szukałem 8)7
babelo
Maniak
Posty: 1281
Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Jasło

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Post autor: babelo »

Nie tak dawno widziałem ładne Rallye w Gorlicach, jeszcze na czarnych tablicach, prowadził je jakiś starszy Pan próbowałem go dogonić ale mi uciekł. Auto było przerobione na rajdówkę ale blacha była w bdb stanie. Nie wiem jaki był silnik 1,9 czy 1,3 ale może go jeszcze kiedyś namierzę. Wie może ktoś coś o tym aucie? Gila205 to Twoje tereny może widziałeś już to auto ? :)
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Post autor: sekator »

może to Krzysztof Mikruta był? Wszystko by się zgadzało, ma rallye od wielu lat i jest to starszy Pan :W
Ostatnio zmieniony 27 lis ndz, 2011 10:54 pm przez sekator, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Post autor: 2mouse »

sekator pisze:może to Krzysztof Mikruta był? Wszystko by się zgadzało, ma rallye od wielu lat i jest to straszy Pan :W
Możliwe... 8) Pochwalił się mi ostatnio, że zrobił ostatnią rzecz, jaka mu została do kompletnej odbudowy, mianowicie wyregulował gaźniki u Bogdana Wozowicza. Niewykluczone zatem, że jest to najlepiej zachowane Rallye w Polsce. :)
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Post autor: sekator »

na pewno jeździ nim od wielu lat na co dzień, z tego co pamiętam jak mi wspominał, że przebieg ma już ok 300k _O_
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

Post autor: 2mouse »

sekator pisze:na pewno jeździ nim od wielu lat na co dzień, z tego co pamiętam jak mi wspominał, że przebieg ma już ok 300k _O_
Są też dostępne fotki z jazd jako "0", w imprezach Automobilklubu Bieckiego. :)
ODPOWIEDZ