Strona 1 z 2
Zwykła wersja a Rallye , różnice.
: 25 lis pt, 2011 11:58 pm
autor: Para
Ok, po obejrzeniu tych fotek -
http://www.imagebam.com/gallery/ixdpnco ... 8qs9epvrzx
po raz kolejny objawiło mi się przed oczami piękno starej, dobrej 205tki !

Zapragnąłem wersję Rallye 1.3.
Może być baaardzooo trudno, ale może się uda, trzeba być cierpliwym i dążyć do celu więc będe przeglądał wszystkie strony na bieżąco, jak coś się pojawi to dajcie znać

Zastanawiała mnie opcja przerobienia wersji "bieda" na wersję Rallye. Pytanko jak bardzo różniły się te budy ? Czy wersja Rallye jest w jakiś sposób wzmacniana ?
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
: 26 lis sob, 2011 1:17 am
autor: Czak
Pytanko jak bardzo różniły się te budy ? Czy wersja Rallye jest w jakiś sposób wzmacniana ?
Gdzieś słyszałem, że buda ta była lżejsza o ileś KG, ale nie chce siać plotek.
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
: 26 lis sob, 2011 1:29 am
autor: sekator
hmm, buda jak to buda, każdą da się przerobić na rallye

środek bardzo surowy jak w winnerze z czerwonymi dywanami i pasami, komplet oklejenia łatwy do ogarnięcia. Skrzynia jak z XS lub garrosa ale warto skrócić przełożenie główne. Zawieszenie i hamulce jak w 1,6gti. felgi oryginał 13" ET20 ale fajniej wygląda na 14" pucharówkach z 106 rallye ET16.
Największy problem to sam silnik ( z rodziny TU) i osprzęt do niego. Blok z modelu 1,1, korbowody o ile dobrze pamiętam też, tłoki i tuleje cylindrowe całkowicie inne, występowały jeszcze tylko w 106 1,3 rallye i tak samo wał korbowy. Od TU3 i różnych AX Sport nie będą pasować (są pod blok od 1,4). Na szczęście tuleje cylindrowe da się przerobić z 1,1 lub 1,4 ale tylko tuleje. Tłoki dostaniesz w zamienniku tylko kute

Z wałem będzie problem. Głowica inna i chyba nigdzie nie powtarzalna, fabrycznie na dużych zaworach. Gaźniki to 2 webery 40 DCOM (ustawy dysz itd jak do pojemności 2,0). Problem to stare podstawy metalowo-gumowe pod gaźniki. Nowe ok 2k zł/szt. ja dorabiałem z aluminium i wyszły ok 700-800zł/kpl. Reszta spokojnie do ogarnięcia bo auto proste jak drut
aha, chłodnica dziwna jakaś, trudna do znalezienia ale można dostać za 2x tyle co z gti

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
: 26 lis sob, 2011 1:46 am
autor: sekator
tu się pewnie sporo dowiesz o rallye:
http://la205rallye.free.fr/
byłem tam nawet zarejestrowany ale ciężko było mi się dogadać
i jak chcesz to masz trochę fotek:
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
: 26 lis sob, 2011 9:05 am
autor: 2mouse
Czak pisze:Pytanko jak bardzo różniły się te budy ? Czy wersja Rallye jest w jakiś sposób wzmacniana ?
Gdzieś słyszałem, że buda ta była lżejsza o ileś KG, ale nie chce siać plotek.
Wyposażenia nie było żadnego, to i lżejsza buda. Wzmocnień się nie dopatrzyłem.
Para, może poszukaj w Niemczech 1,9? Bez Weberów co prawda...
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
: 26 lis sob, 2011 2:46 pm
autor: Florek2b
A nie można by trochę oszukać i poszukać Weberów i wsadzić ich do 1,4 i np. głowica od 1,6

? Chodź wiem, że znaleźć Webery to misja prawie niemożliwa

Chodź może jak ktoś ma większy budżet niż ja to może nawet i nowe kupić
jak ja miał bym kupować Rally to tylko 1,3 na Weberach

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
: 26 lis sob, 2011 3:29 pm
autor: Manwe
webery to wcale nie taka trudna sztuka

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
: 26 lis sob, 2011 4:54 pm
autor: Florek2b
Ja szukałem bo chciałem je zamontować do mojego 1,9 ale albo były poza moim zasięgiem finansowym, albo wogóle nie było

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
: 26 lis sob, 2011 9:06 pm
autor: sekator
Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
: 27 lis ndz, 2011 2:18 pm
autor: Florek2b
to, że teraz sa nie znaczy, że były jak szukałem

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
: 27 lis ndz, 2011 6:16 pm
autor: babelo
Nie tak dawno widziałem ładne Rallye w Gorlicach, jeszcze na czarnych tablicach, prowadził je jakiś starszy Pan próbowałem go dogonić ale mi uciekł. Auto było przerobione na rajdówkę ale blacha była w bdb stanie. Nie wiem jaki był silnik 1,9 czy 1,3 ale może go jeszcze kiedyś namierzę. Wie może ktoś coś o tym aucie? Gila205 to Twoje tereny może widziałeś już to auto ?

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
: 27 lis ndz, 2011 10:18 pm
autor: sekator
może to Krzysztof Mikruta był? Wszystko by się zgadzało, ma rallye od wielu lat i jest to starszy Pan

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
: 27 lis ndz, 2011 10:42 pm
autor: 2mouse
sekator pisze:może to Krzysztof Mikruta był? Wszystko by się zgadzało, ma rallye od wielu lat i jest to straszy Pan

Możliwe...

Pochwalił się mi ostatnio, że zrobił ostatnią rzecz, jaka mu została do kompletnej odbudowy, mianowicie wyregulował gaźniki u Bogdana Wozowicza. Niewykluczone zatem, że jest to najlepiej zachowane Rallye w Polsce.

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
: 27 lis ndz, 2011 10:57 pm
autor: sekator
na pewno jeździ nim od wielu lat na co dzień, z tego co pamiętam jak mi wspominał, że przebieg ma już ok 300k

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.
: 27 lis ndz, 2011 11:19 pm
autor: 2mouse
sekator pisze:na pewno jeździ nim od wielu lat na co dzień, z tego co pamiętam jak mi wspominał, że przebieg ma już ok 300k

Są też dostępne fotki z jazd jako "0", w imprezach Automobilklubu Bieckiego.
