Strona 1 z 2

Zwykła wersja a Rallye , różnice.

: 25 lis pt, 2011 11:58 pm
autor: Para
Ok, po obejrzeniu tych fotek - http://www.imagebam.com/gallery/ixdpnco ... 8qs9epvrzx
po raz kolejny objawiło mi się przed oczami piękno starej, dobrej 205tki ! :) Zapragnąłem wersję Rallye 1.3.

Obrazek

Może być baaardzooo trudno, ale może się uda, trzeba być cierpliwym i dążyć do celu więc będe przeglądał wszystkie strony na bieżąco, jak coś się pojawi to dajcie znać ;) Zastanawiała mnie opcja przerobienia wersji "bieda" na wersję Rallye. Pytanko jak bardzo różniły się te budy ? Czy wersja Rallye jest w jakiś sposób wzmacniana ?

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

: 26 lis sob, 2011 1:17 am
autor: Czak
Pytanko jak bardzo różniły się te budy ? Czy wersja Rallye jest w jakiś sposób wzmacniana ?


Gdzieś słyszałem, że buda ta była lżejsza o ileś KG, ale nie chce siać plotek.

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

: 26 lis sob, 2011 1:29 am
autor: sekator
hmm, buda jak to buda, każdą da się przerobić na rallye :-)
środek bardzo surowy jak w winnerze z czerwonymi dywanami i pasami, komplet oklejenia łatwy do ogarnięcia. Skrzynia jak z XS lub garrosa ale warto skrócić przełożenie główne. Zawieszenie i hamulce jak w 1,6gti. felgi oryginał 13" ET20 ale fajniej wygląda na 14" pucharówkach z 106 rallye ET16.

Największy problem to sam silnik ( z rodziny TU) i osprzęt do niego. Blok z modelu 1,1, korbowody o ile dobrze pamiętam też, tłoki i tuleje cylindrowe całkowicie inne, występowały jeszcze tylko w 106 1,3 rallye i tak samo wał korbowy. Od TU3 i różnych AX Sport nie będą pasować (są pod blok od 1,4). Na szczęście tuleje cylindrowe da się przerobić z 1,1 lub 1,4 ale tylko tuleje. Tłoki dostaniesz w zamienniku tylko kute :-D
Z wałem będzie problem. Głowica inna i chyba nigdzie nie powtarzalna, fabrycznie na dużych zaworach. Gaźniki to 2 webery 40 DCOM (ustawy dysz itd jak do pojemności 2,0). Problem to stare podstawy metalowo-gumowe pod gaźniki. Nowe ok 2k zł/szt. ja dorabiałem z aluminium i wyszły ok 700-800zł/kpl. Reszta spokojnie do ogarnięcia bo auto proste jak drut :twisted:
aha, chłodnica dziwna jakaś, trudna do znalezienia ale można dostać za 2x tyle co z gti :-)

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

: 26 lis sob, 2011 1:46 am
autor: sekator
tu się pewnie sporo dowiesz o rallye: http://la205rallye.free.fr/

byłem tam nawet zarejestrowany ale ciężko było mi się dogadać 8)7

i jak chcesz to masz trochę fotek:

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

: 26 lis sob, 2011 9:05 am
autor: 2mouse
Czak pisze:
Pytanko jak bardzo różniły się te budy ? Czy wersja Rallye jest w jakiś sposób wzmacniana ?


Gdzieś słyszałem, że buda ta była lżejsza o ileś KG, ale nie chce siać plotek.
Wyposażenia nie było żadnego, to i lżejsza buda. Wzmocnień się nie dopatrzyłem.
Para, może poszukaj w Niemczech 1,9? Bez Weberów co prawda...

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

: 26 lis sob, 2011 2:46 pm
autor: Florek2b
A nie można by trochę oszukać i poszukać Weberów i wsadzić ich do 1,4 i np. głowica od 1,6 :P ? Chodź wiem, że znaleźć Webery to misja prawie niemożliwa :) Chodź może jak ktoś ma większy budżet niż ja to może nawet i nowe kupić :P

jak ja miał bym kupować Rally to tylko 1,3 na Weberach :)

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

: 26 lis sob, 2011 3:29 pm
autor: Manwe
webery to wcale nie taka trudna sztuka 8)

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

: 26 lis sob, 2011 4:54 pm
autor: Florek2b
Ja szukałem bo chciałem je zamontować do mojego 1,9 ale albo były poza moim zasięgiem finansowym, albo wogóle nie było 8)7

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

: 26 lis sob, 2011 9:06 pm
autor: sekator

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

: 27 lis ndz, 2011 2:18 pm
autor: Florek2b
to, że teraz sa nie znaczy, że były jak szukałem 8)7

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

: 27 lis ndz, 2011 6:16 pm
autor: babelo
Nie tak dawno widziałem ładne Rallye w Gorlicach, jeszcze na czarnych tablicach, prowadził je jakiś starszy Pan próbowałem go dogonić ale mi uciekł. Auto było przerobione na rajdówkę ale blacha była w bdb stanie. Nie wiem jaki był silnik 1,9 czy 1,3 ale może go jeszcze kiedyś namierzę. Wie może ktoś coś o tym aucie? Gila205 to Twoje tereny może widziałeś już to auto ? :)

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

: 27 lis ndz, 2011 10:18 pm
autor: sekator
może to Krzysztof Mikruta był? Wszystko by się zgadzało, ma rallye od wielu lat i jest to starszy Pan :W

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

: 27 lis ndz, 2011 10:42 pm
autor: 2mouse
sekator pisze:może to Krzysztof Mikruta był? Wszystko by się zgadzało, ma rallye od wielu lat i jest to straszy Pan :W
Możliwe... 8) Pochwalił się mi ostatnio, że zrobił ostatnią rzecz, jaka mu została do kompletnej odbudowy, mianowicie wyregulował gaźniki u Bogdana Wozowicza. Niewykluczone zatem, że jest to najlepiej zachowane Rallye w Polsce. :)

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

: 27 lis ndz, 2011 10:57 pm
autor: sekator
na pewno jeździ nim od wielu lat na co dzień, z tego co pamiętam jak mi wspominał, że przebieg ma już ok 300k _O_

Re: Zwykła wersja a Rallye , różnice.

: 27 lis ndz, 2011 11:19 pm
autor: 2mouse
sekator pisze:na pewno jeździ nim od wielu lat na co dzień, z tego co pamiętam jak mi wspominał, że przebieg ma już ok 300k _O_
Są też dostępne fotki z jazd jako "0", w imprezach Automobilklubu Bieckiego. :)