Strona 1 z 1

Modernizacja silnika XY8 1,4cm3

: 26 gru ndz, 2004 9:56 pm
autor: CECON
Mam w posiadaniu silnik XY8 o pojemnośći 1400cm3 i mocy 80KM (dwa gażnikiWEBER) :idea:
Chciałbym zwiekszyć jego moc-CO MI PROPONUJECIE :?: :?: :?: :?:
Nie interesuje mnie moztaż turbo sprężarki(za dużo z tym roboty).
POZDRAWIAM

: 26 gru ndz, 2004 10:21 pm
autor: Michal
Nie prosciej kupic 1.6 lub 1.9? :)

: 27 gru pn, 2004 8:57 am
autor: Mav309
cecon, wjedz nim najpierw na hamownie...
dam glowe ze pewnie ma ok. 70KM...
Co zrobic ? przywrocic sprawnosc fabryczna...posprawdzac wznosy walkow, sprawdzic sprezanie itd...

XY8

: 27 gru pn, 2004 11:07 am
autor: CECON
Tak ale ja mam 2 silniki XY8 i na jednym jeżdze a drugi mam w zapasie więc chce go najprostszym sposobem wzmocnić.
Silnika 1.6 lub 1.9 nie zamontuje -bo ma inne mocowanie chyba ze dospawam mocowanie nowe pod silnik 1.6
Awięc co proponujecie mi w takim razie??

: 27 gru pn, 2004 3:19 pm
autor: Mav309
posiadanie drugiego silnika nie zmienia faktu ze ten moze byc dychawiczny i zajezdzony. Z reszta cokolwiek bys robil i tak musisz miec idealnie sprawny silnik na poczatek...

: 27 gru pn, 2004 3:57 pm
autor: Para
własnie...będziesz miał potem dobry punkt odniesienia...bo po "tuningu" czasem mozesz i tylko zniżyc moc auta

: 27 gru pn, 2004 5:47 pm
autor: waflo
Mialem kiedys teki silnik w swoim 205GT i musze przyznac ze bylem z niego bardzo zadowolony. Silnik "zbieral" sie naprawde niezle, do 100km/h rozpedzal sie w ok 10s. Pamietam tylko ze glownym problemem bylo odpowiednie zestrojenie obo gaznikow (wymagalo to przeplywomierza, a w erze nowych silnikow prawie nikt juz nie ma takiego sprzetu :( ).

Pozdrawiam

: 27 gru pn, 2004 10:51 pm
autor: HERO
Cecon ja mam to samo co ty i MAV ma rację,że najpierw generalka silnika a potem myslenie co dalej . Przy okazji remontu proponuje zrobic kilka podstawowych przerubek , takich jak wyważenie układu korbowo- tłokowego, regeneracja wałkarozrządu , a przy okazji jego "polepszenie", polerowanie gniazd zaworów , polerowanie kanałów wylotowych i oczywiście dolotowych z kolektorem włącznie, lekkie planowanie głowicy, zadbanie o układ zapłonowy (wycz\yszczenie wymiana zuzytych kabli i świec , wyczyszczenie i ewentualne zakupienie nowych czesci do aparatu zapłonowego, ,sprawdzenie cewki , ,a na koniec ustawienie zapłonu odpowiednio do całości i zapewniam ze to nie bedzie juz zwykłe xy8. A i co najważniejsze lepiej zregenerowac gaźniki niż próbować jakieś tam środki w spraju, czy kombinacje. Warto przy wydechu troche porobić.

: 19 sty śr, 2005 9:14 am
autor: Lion
Hero:
Przy okazji remontu proponuje zrobic kilka podstawowych przerubek , takich jak wyważenie układu korbowo- tłokowego
Stary wiesz ile to kosztuje? Cena takiej uslugi waha się w granicach 2000zl i polega na odchudzeniu ukladu a następnie wyważeniu korb, kola i sprzegla! poco chlopaka w koszty pchasz!
polerowanie gniazd zaworów , polerowanie kanałów wylotowych i oczywiście dolotowych z kolektorem włącznie, lekkie planowanie głowicy, zadbanie o układ zapłonowy (wycz\yszczenie wymiana zuzytych kabli i świec , wyczyszczenie i ewentualne zakupienie nowych czesci do aparatu zapłonowego, ,sprawdzenie cewki , ,a na koniec ustawienie zapłonu odpowiednio do całości
z reszta sie z godze to niesą aż takie koszty!