Podniesienie mocy w XU5M

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Podniesienie mocy w XU5M

Post autor: TymczaS »

Chciałbym dźwignąć moc w mim 1.6. I tu pojawia się kilka pytań na które szukam odpowiedzi. Ale od początku. Szukając auta patrzyłem głównie na autka które są dość małe, all mają wystarczająco mocy żeby bez obaw wyprzedzać. Na horyzoncie pojawił się P205 w opłakanym stanie ale z silnikiem 1.6 90KM i z instalacją gazową (nie ukrywam że zależało mi na LPG i nadal zależy z powodu cen PB). Myślałem że autko będzie dość oszczędne przy spokojnym trybie jazdy, ale jak trzeba będzie użyć KM to i one się znajdą. Niestety sprawa wygląda dziwnie...silnik 1.4 TU wykręca czas poniżej 10s do 100km/h natomiast mój 14s na PB i około 12 na LPG. Przejrzałem kilka stron z danymi fabrycznymi i rzeczywiście 1.6 90KM ma czas 14s a 1.4 75KM 10.7s. Chciałbym zejść swoim autkiem poniżej 10s. Szukam modyfikacji które pozwolą osiągnąć ten efekt. Myślałem o przerobieniu układu wtryskowego, dolotowego i wydechowego.

Po pierwsze chciałbym zamontować pełen wtrysk i sekwencyjny gaz, co na pewno obniżyło by spalanie (w dniu dzisiejszym zauważam dziwne rozpiętości raz pali 8,5l raz 12l, może to wynikać także z zużycia jakiś elementów instalacji) Tylko nie wiem dokładnie jak wygląda sprawa wiązki w tym przypadku, i tu prosiłbym o pomoc. Czy jest konieczność zmiany wiązki, czy można przerobić tą która jest? :)

Drugim zabiegiem który chciałbym wprowadzić jest układ dolotowy, w tym momencie, ze względu na założenie instalacji LPG, pierwsza cześć układu jest wywalona, układ zaczyna się w miejscu filtra powietrza, co prawdopodobnie ma zły wpływ na zasysane powietrze gdyż ciągnie sobie żar idący z układu wydechowego. Myślałem o zamontowaniu paru osłon termicznych, i poprowadzeniu filtra tak żeby zasysał maksymalnie zimne powietrze.

Trzecim zabiegiem który chciałbym wprowadzić jest układ wydechowy. Ale tutaj moja wiedzę jest żadna i prosiłbym was o jakiekolwiek porady, co zrobić, jak zrobić i czy w ogolę jest sens :)

Mam też kilka pytań związany z układem wtryskowym, nie za bardzo rozumiem działania i roli komputera oraz map sensora, a dokładniej jaka jest ich rola w tworzeniu mieszanki. Słyszałem o tym że po przeróbkach typu okład dolotowy, układ wydechowy, trzeba zestroić wszystko, zmienić mapy wtrysku żeby osiągnąć pożądany efekt. Jeżeli ktoś byłby mi wstanie wytłumaczyć jak to działa byłbym wdzięczny. :W

Załączam zdjęcia mojej komory na której widać jak wygląda układ dolotowy, w tym momencie nie ma stożka, jest zwykły, seryjny filtr :W
Załączniki
Zdjęcie0107.gif
Awatar użytkownika
PE-dB
Junior
Posty: 132
Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
Numer Gadu-gadu: 9913627
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy w XU5M

Post autor: PE-dB »

poprawić dolot powietrza aby ciągną chłodne powietrze , dorzucić BLOS-a do gazu i odchodzić koło zamachowe, sam od tego zacząłem :D
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Podniesienie mocy w XU5M

Post autor: TymczaS »

koła zamachowego wolałbym nie ruszać :) Co to BLOS? Dolot na pewno tak zrobię. 8)
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy w XU5M

Post autor: grzesiek309 »

Blos to gaźnik gazowy. Dzięki swojej konstrukcji nie zamula auta i dostarcza odpowiednią ilość LPG w każdym zakresie obrotów :)
Jeśli chcesz wstawić wielopunkt, musisz wymienić wiązkę.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Podniesienie mocy w XU5M

Post autor: TymczaS »

To może lepiej nie zakładać pełnego wtrysku tylko zrobić tak żeby na LPG miał jak największą moc. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł na przeróbkę? Czyli przy wymianie układy wtryskowego i wiązka i komp też do wymiany? :)

Gdziem montuje się ten blos? Pytam z tego względu że mój mikser znajduje się w rurze dolotowej, na zdjęciu do widać, co wg mnie nie jest dobrym rozwiązaniem.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy w XU5M

Post autor: grzesiek309 »

Przy swapie z mono na wielopunkt musisz wymienić praktycznie wszystko, co z zasilaniem związane. Kompa, wiązkę, kolektor, obudowę filtra powietrza, sporo przewodów i rurek i pompę paliwa. Dodatkowo musiałbyś wymienić cały układ zapłonowy bo ani motronic ani jetronic nie miał zespolonej cewki tylko klasyczny rozdzielacz.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Podniesienie mocy w XU5M

Post autor: TymczaS »

No tak, fakt, czyli chyba zabawa nie warta efektu...
Czyli szukam innego rozwiązania na większa moc :)

jakieś pomysły?
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Podniesienie mocy w XU5M

Post autor: 2mouse »

A to nie kwestia skrzyni i przełożenia głównego przypadkiem?...
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Podniesienie mocy w XU5M

Post autor: TymczaS »

Skrzynie mam krótsza z CTi, nie mam pojęcia jakie tam jest przełożenie główne. Ale na skrzyni z XSa był oto samo mulił zbyt mocno :)
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy w XU5M

Post autor: grzesiek309 »

Przede wszystkim zrób przegląd całego osprzętu, gdzieś jest coś nie halo. Mój SX z tym samym silnikiem, mimo iż silnik nie jest idealny, na benzynie kręci czas ok 11s, czyli katalogowy :D W kwestii skrzyni 2mouse ma rację. Jeśli biegi są za krótkie, nie osiągniesz 100km/h na 2. biegu i wówczas tracisz czas na zmianę biegu. W moim SX siedzi jakiś totalny składak i na 2. przy odcince 7.3k mam licznikowe 115-120km/h :? W srebrnym natomiast, przy 6k(wyżej się nie kręcił) miałem niecałe 90 i aby osiągnąć 100, musiałem zmienić bieg :(
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Podniesienie mocy w XU5M

Post autor: TymczaS »

Osiągam na 2 biegu 100km/h ale odcięcia nie mam. Wiem że jest coś nie halo i tak już jest na drugim silniku, wiec winny jest osprzęt. Ale większość części osprzętu wymieniłem. Możliwe że pompa jest rypnięta, chociaż po podłączeniu jej na krótko pracuje normalnie. Więc większe prawdopodobieństwo że coś z układu elektrycznego. Ale tu nie miejsce na rozkminianie tego :)

Co można zrobić z wydechem?
Co to jest kolektor 4-2-1? coś takiego jest dostępnego dla Puga?
Awatar użytkownika
PE-dB
Junior
Posty: 132
Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
Numer Gadu-gadu: 9913627
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy w XU5M

Post autor: PE-dB »

TymczaS pisze: Co można zrobić z wydechem?
Co to jest kolektor 4-2-1? coś takiego jest dostępnego dla Puga?
kolektor można dać 4-1 to mocna góra, 4-2-1 poprawia środkowy zakres i obcina gore w stosunku do 4-1 .
Może nie jest dostępne dla wszystkich aut lecz można coś takiego stworzyć do każdego
kolektor 4-2-1
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

kolektor 4-1
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

a tu masz informacje jak wygląda i gdzie się montuje: http://jeep.org.pl/wiki/index.php/Blos_w_silniku_4.0
a tak ja u siebie w peugeocie zamontowałem http://imageshack.us/photo/my-images/80 ... 0303t.jpg/ i taka jest różnica miedzy mikserem a BLOS-em: http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 0299k.jpg/
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Podniesienie mocy w XU5M

Post autor: TymczaS »

ok, może tak. Dla mnie te kolektory różnią się tylko kształtem :D nie rozumiem znaczenia cyferek :)
Pytanie odnośnie układu dolotowego, jak daleko powinien być stożek od przepustnicy, czy jak najbliżej czy jak najdalej? :) drugie pytanie, co z mapowaniem wtrysku? Czy coś takiego w ogolę jest możliwe na monowtrysku? I na czym to polega.

I jaka różnica po zamontowaniu Blosa? :mrgreen:
Awatar użytkownika
PE-dB
Junior
Posty: 132
Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
Numer Gadu-gadu: 9913627
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy w XU5M

Post autor: PE-dB »

co do blosa odpowiedz znajdziesz tutaj : http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... IrNXyHw3NQ
A cyferki to 4-2-1 : z 4 rury schodzą sie w 2 a 2 schodzą sie w 1 , natomiast 4-1 to 4 rury schodzą się bezpośrednio w 1 , i to tak jak widać po kształtach na zdjęciach .
Co do odległości stożka to im bliżej przepustnicy tym idziemy w moc a czym dalej to w moment obrotowy i do każdego silnika teoretycznie powinno sie wyliczać długość i średnice dolotu
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Podniesienie mocy w XU5M

Post autor: TymczaS »

Spoko dzięki :) A na jakiej podstawie obliczać średnice dolotu? Myślałem też o przeróbce kolektora, a właściwie zrobieniu totalnie nowego, żeby by była jeszcze krótsza droga do głowicy, ale nie wiem czy to cokolwiek zmieni, i czy tylko nie pogorszę fabryki :) Co do dolotu to jednak bardziej zależy mi na przyspieszeniu wiec chyba trzeba pójść w moment obrotowy. Aktualnie szukam kolektora 4-2-1 :)
ODPOWIEDZ