Podniesienie mocy w XU5M
: 01 lut śr, 2012 1:53 pm
Chciałbym dźwignąć moc w mim 1.6. I tu pojawia się kilka pytań na które szukam odpowiedzi. Ale od początku. Szukając auta patrzyłem głównie na autka które są dość małe, all mają wystarczająco mocy żeby bez obaw wyprzedzać. Na horyzoncie pojawił się P205 w opłakanym stanie ale z silnikiem 1.6 90KM i z instalacją gazową (nie ukrywam że zależało mi na LPG i nadal zależy z powodu cen PB). Myślałem że autko będzie dość oszczędne przy spokojnym trybie jazdy, ale jak trzeba będzie użyć KM to i one się znajdą. Niestety sprawa wygląda dziwnie...silnik 1.4 TU wykręca czas poniżej 10s do 100km/h natomiast mój 14s na PB i około 12 na LPG. Przejrzałem kilka stron z danymi fabrycznymi i rzeczywiście 1.6 90KM ma czas 14s a 1.4 75KM 10.7s. Chciałbym zejść swoim autkiem poniżej 10s. Szukam modyfikacji które pozwolą osiągnąć ten efekt. Myślałem o przerobieniu układu wtryskowego, dolotowego i wydechowego.
Po pierwsze chciałbym zamontować pełen wtrysk i sekwencyjny gaz, co na pewno obniżyło by spalanie (w dniu dzisiejszym zauważam dziwne rozpiętości raz pali 8,5l raz 12l, może to wynikać także z zużycia jakiś elementów instalacji) Tylko nie wiem dokładnie jak wygląda sprawa wiązki w tym przypadku, i tu prosiłbym o pomoc. Czy jest konieczność zmiany wiązki, czy można przerobić tą która jest?
Drugim zabiegiem który chciałbym wprowadzić jest układ dolotowy, w tym momencie, ze względu na założenie instalacji LPG, pierwsza cześć układu jest wywalona, układ zaczyna się w miejscu filtra powietrza, co prawdopodobnie ma zły wpływ na zasysane powietrze gdyż ciągnie sobie żar idący z układu wydechowego. Myślałem o zamontowaniu paru osłon termicznych, i poprowadzeniu filtra tak żeby zasysał maksymalnie zimne powietrze.
Trzecim zabiegiem który chciałbym wprowadzić jest układ wydechowy. Ale tutaj moja wiedzę jest żadna i prosiłbym was o jakiekolwiek porady, co zrobić, jak zrobić i czy w ogolę jest sens
Mam też kilka pytań związany z układem wtryskowym, nie za bardzo rozumiem działania i roli komputera oraz map sensora, a dokładniej jaka jest ich rola w tworzeniu mieszanki. Słyszałem o tym że po przeróbkach typu okład dolotowy, układ wydechowy, trzeba zestroić wszystko, zmienić mapy wtrysku żeby osiągnąć pożądany efekt. Jeżeli ktoś byłby mi wstanie wytłumaczyć jak to działa byłbym wdzięczny.
Załączam zdjęcia mojej komory na której widać jak wygląda układ dolotowy, w tym momencie nie ma stożka, jest zwykły, seryjny filtr
Po pierwsze chciałbym zamontować pełen wtrysk i sekwencyjny gaz, co na pewno obniżyło by spalanie (w dniu dzisiejszym zauważam dziwne rozpiętości raz pali 8,5l raz 12l, może to wynikać także z zużycia jakiś elementów instalacji) Tylko nie wiem dokładnie jak wygląda sprawa wiązki w tym przypadku, i tu prosiłbym o pomoc. Czy jest konieczność zmiany wiązki, czy można przerobić tą która jest?

Drugim zabiegiem który chciałbym wprowadzić jest układ dolotowy, w tym momencie, ze względu na założenie instalacji LPG, pierwsza cześć układu jest wywalona, układ zaczyna się w miejscu filtra powietrza, co prawdopodobnie ma zły wpływ na zasysane powietrze gdyż ciągnie sobie żar idący z układu wydechowego. Myślałem o zamontowaniu paru osłon termicznych, i poprowadzeniu filtra tak żeby zasysał maksymalnie zimne powietrze.
Trzecim zabiegiem który chciałbym wprowadzić jest układ wydechowy. Ale tutaj moja wiedzę jest żadna i prosiłbym was o jakiekolwiek porady, co zrobić, jak zrobić i czy w ogolę jest sens

Mam też kilka pytań związany z układem wtryskowym, nie za bardzo rozumiem działania i roli komputera oraz map sensora, a dokładniej jaka jest ich rola w tworzeniu mieszanki. Słyszałem o tym że po przeróbkach typu okład dolotowy, układ wydechowy, trzeba zestroić wszystko, zmienić mapy wtrysku żeby osiągnąć pożądany efekt. Jeżeli ktoś byłby mi wstanie wytłumaczyć jak to działa byłbym wdzięczny.

Załączam zdjęcia mojej komory na której widać jak wygląda układ dolotowy, w tym momencie nie ma stożka, jest zwykły, seryjny filtr
