Strona 1 z 3

Podniesienie mocy w XU5M

: 01 lut śr, 2012 1:53 pm
autor: TymczaS
Chciałbym dźwignąć moc w mim 1.6. I tu pojawia się kilka pytań na które szukam odpowiedzi. Ale od początku. Szukając auta patrzyłem głównie na autka które są dość małe, all mają wystarczająco mocy żeby bez obaw wyprzedzać. Na horyzoncie pojawił się P205 w opłakanym stanie ale z silnikiem 1.6 90KM i z instalacją gazową (nie ukrywam że zależało mi na LPG i nadal zależy z powodu cen PB). Myślałem że autko będzie dość oszczędne przy spokojnym trybie jazdy, ale jak trzeba będzie użyć KM to i one się znajdą. Niestety sprawa wygląda dziwnie...silnik 1.4 TU wykręca czas poniżej 10s do 100km/h natomiast mój 14s na PB i około 12 na LPG. Przejrzałem kilka stron z danymi fabrycznymi i rzeczywiście 1.6 90KM ma czas 14s a 1.4 75KM 10.7s. Chciałbym zejść swoim autkiem poniżej 10s. Szukam modyfikacji które pozwolą osiągnąć ten efekt. Myślałem o przerobieniu układu wtryskowego, dolotowego i wydechowego.

Po pierwsze chciałbym zamontować pełen wtrysk i sekwencyjny gaz, co na pewno obniżyło by spalanie (w dniu dzisiejszym zauważam dziwne rozpiętości raz pali 8,5l raz 12l, może to wynikać także z zużycia jakiś elementów instalacji) Tylko nie wiem dokładnie jak wygląda sprawa wiązki w tym przypadku, i tu prosiłbym o pomoc. Czy jest konieczność zmiany wiązki, czy można przerobić tą która jest? :)

Drugim zabiegiem który chciałbym wprowadzić jest układ dolotowy, w tym momencie, ze względu na założenie instalacji LPG, pierwsza cześć układu jest wywalona, układ zaczyna się w miejscu filtra powietrza, co prawdopodobnie ma zły wpływ na zasysane powietrze gdyż ciągnie sobie żar idący z układu wydechowego. Myślałem o zamontowaniu paru osłon termicznych, i poprowadzeniu filtra tak żeby zasysał maksymalnie zimne powietrze.

Trzecim zabiegiem który chciałbym wprowadzić jest układ wydechowy. Ale tutaj moja wiedzę jest żadna i prosiłbym was o jakiekolwiek porady, co zrobić, jak zrobić i czy w ogolę jest sens :)

Mam też kilka pytań związany z układem wtryskowym, nie za bardzo rozumiem działania i roli komputera oraz map sensora, a dokładniej jaka jest ich rola w tworzeniu mieszanki. Słyszałem o tym że po przeróbkach typu okład dolotowy, układ wydechowy, trzeba zestroić wszystko, zmienić mapy wtrysku żeby osiągnąć pożądany efekt. Jeżeli ktoś byłby mi wstanie wytłumaczyć jak to działa byłbym wdzięczny. :W

Załączam zdjęcia mojej komory na której widać jak wygląda układ dolotowy, w tym momencie nie ma stożka, jest zwykły, seryjny filtr :W

Re: Podniesienie mocy w XU5M

: 01 lut śr, 2012 2:11 pm
autor: PE-dB
poprawić dolot powietrza aby ciągną chłodne powietrze , dorzucić BLOS-a do gazu i odchodzić koło zamachowe, sam od tego zacząłem :D

Re: Podniesienie mocy w XU5M

: 01 lut śr, 2012 2:16 pm
autor: TymczaS
koła zamachowego wolałbym nie ruszać :) Co to BLOS? Dolot na pewno tak zrobię. 8)

Re: Podniesienie mocy w XU5M

: 01 lut śr, 2012 2:27 pm
autor: grzesiek309
Blos to gaźnik gazowy. Dzięki swojej konstrukcji nie zamula auta i dostarcza odpowiednią ilość LPG w każdym zakresie obrotów :)
Jeśli chcesz wstawić wielopunkt, musisz wymienić wiązkę.

Re: Podniesienie mocy w XU5M

: 01 lut śr, 2012 2:43 pm
autor: TymczaS
To może lepiej nie zakładać pełnego wtrysku tylko zrobić tak żeby na LPG miał jak największą moc. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł na przeróbkę? Czyli przy wymianie układy wtryskowego i wiązka i komp też do wymiany? :)

Gdziem montuje się ten blos? Pytam z tego względu że mój mikser znajduje się w rurze dolotowej, na zdjęciu do widać, co wg mnie nie jest dobrym rozwiązaniem.

Re: Podniesienie mocy w XU5M

: 01 lut śr, 2012 2:46 pm
autor: grzesiek309
Przy swapie z mono na wielopunkt musisz wymienić praktycznie wszystko, co z zasilaniem związane. Kompa, wiązkę, kolektor, obudowę filtra powietrza, sporo przewodów i rurek i pompę paliwa. Dodatkowo musiałbyś wymienić cały układ zapłonowy bo ani motronic ani jetronic nie miał zespolonej cewki tylko klasyczny rozdzielacz.

Re: Podniesienie mocy w XU5M

: 01 lut śr, 2012 2:48 pm
autor: TymczaS
No tak, fakt, czyli chyba zabawa nie warta efektu...
Czyli szukam innego rozwiązania na większa moc :)

jakieś pomysły?

Re: Podniesienie mocy w XU5M

: 01 lut śr, 2012 2:49 pm
autor: 2mouse
A to nie kwestia skrzyni i przełożenia głównego przypadkiem?...

Re: Podniesienie mocy w XU5M

: 01 lut śr, 2012 3:34 pm
autor: TymczaS
Skrzynie mam krótsza z CTi, nie mam pojęcia jakie tam jest przełożenie główne. Ale na skrzyni z XSa był oto samo mulił zbyt mocno :)

Re: Podniesienie mocy w XU5M

: 01 lut śr, 2012 3:49 pm
autor: grzesiek309
Przede wszystkim zrób przegląd całego osprzętu, gdzieś jest coś nie halo. Mój SX z tym samym silnikiem, mimo iż silnik nie jest idealny, na benzynie kręci czas ok 11s, czyli katalogowy :D W kwestii skrzyni 2mouse ma rację. Jeśli biegi są za krótkie, nie osiągniesz 100km/h na 2. biegu i wówczas tracisz czas na zmianę biegu. W moim SX siedzi jakiś totalny składak i na 2. przy odcince 7.3k mam licznikowe 115-120km/h :? W srebrnym natomiast, przy 6k(wyżej się nie kręcił) miałem niecałe 90 i aby osiągnąć 100, musiałem zmienić bieg :(

Re: Podniesienie mocy w XU5M

: 01 lut śr, 2012 3:56 pm
autor: TymczaS
Osiągam na 2 biegu 100km/h ale odcięcia nie mam. Wiem że jest coś nie halo i tak już jest na drugim silniku, wiec winny jest osprzęt. Ale większość części osprzętu wymieniłem. Możliwe że pompa jest rypnięta, chociaż po podłączeniu jej na krótko pracuje normalnie. Więc większe prawdopodobieństwo że coś z układu elektrycznego. Ale tu nie miejsce na rozkminianie tego :)

Co można zrobić z wydechem?
Co to jest kolektor 4-2-1? coś takiego jest dostępnego dla Puga?

Re: Podniesienie mocy w XU5M

: 02 lut czw, 2012 12:51 am
autor: PE-dB
TymczaS pisze: Co można zrobić z wydechem?
Co to jest kolektor 4-2-1? coś takiego jest dostępnego dla Puga?
kolektor można dać 4-1 to mocna góra, 4-2-1 poprawia środkowy zakres i obcina gore w stosunku do 4-1 .
Może nie jest dostępne dla wszystkich aut lecz można coś takiego stworzyć do każdego
kolektor 4-2-1
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

kolektor 4-1
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

a tu masz informacje jak wygląda i gdzie się montuje: http://jeep.org.pl/wiki/index.php/Blos_w_silniku_4.0
a tak ja u siebie w peugeocie zamontowałem http://imageshack.us/photo/my-images/80 ... 0303t.jpg/ i taka jest różnica miedzy mikserem a BLOS-em: http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 0299k.jpg/

Re: Podniesienie mocy w XU5M

: 02 lut czw, 2012 11:39 pm
autor: TymczaS
ok, może tak. Dla mnie te kolektory różnią się tylko kształtem :D nie rozumiem znaczenia cyferek :)
Pytanie odnośnie układu dolotowego, jak daleko powinien być stożek od przepustnicy, czy jak najbliżej czy jak najdalej? :) drugie pytanie, co z mapowaniem wtrysku? Czy coś takiego w ogolę jest możliwe na monowtrysku? I na czym to polega.

I jaka różnica po zamontowaniu Blosa? :mrgreen:

Re: Podniesienie mocy w XU5M

: 03 lut pt, 2012 1:12 am
autor: PE-dB
co do blosa odpowiedz znajdziesz tutaj : http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... IrNXyHw3NQ
A cyferki to 4-2-1 : z 4 rury schodzą sie w 2 a 2 schodzą sie w 1 , natomiast 4-1 to 4 rury schodzą się bezpośrednio w 1 , i to tak jak widać po kształtach na zdjęciach .
Co do odległości stożka to im bliżej przepustnicy tym idziemy w moc a czym dalej to w moment obrotowy i do każdego silnika teoretycznie powinno sie wyliczać długość i średnice dolotu

Re: Podniesienie mocy w XU5M

: 03 lut pt, 2012 10:27 am
autor: TymczaS
Spoko dzięki :) A na jakiej podstawie obliczać średnice dolotu? Myślałem też o przeróbce kolektora, a właściwie zrobieniu totalnie nowego, żeby by była jeszcze krótsza droga do głowicy, ale nie wiem czy to cokolwiek zmieni, i czy tylko nie pogorszę fabryki :) Co do dolotu to jednak bardziej zależy mi na przyspieszeniu wiec chyba trzeba pójść w moment obrotowy. Aktualnie szukam kolektora 4-2-1 :)