Strona 1 z 1

KOmpi głowica z 1.6 do 1.4 ~?!!

: 08 cze pt, 2012 10:37 am
autor: cinek3543
Witam !!
Wiecie może coś na temat przełożenia komputera głowicy i monowtrysku z silnika 1.6 do silnika 1.4 8v? Chodzi mi głównie na podniesieniu mocy silniczka;]
Proszę o porady podpowiedzi z góry dzięki wszystkim ;];]

Re: KOmpi głowica z 1.6 do 1.4 ~?!!

: 08 cze pt, 2012 7:47 pm
autor: marcinpug
alleee o soo chodzii?

Re: KOmpi głowica z 1.6 do 1.4 ~?!!

: 08 cze pt, 2012 7:54 pm
autor: Marin205
cinek3543 pisze:Witam !!
Wiecie może coś na temat przełożenia komputera głowicy i monowtrysku z silnika 1.6 do silnika 1.4 8v? Chodzi mi głównie na podniesieniu mocy silniczka;]
Proszę o porady podpowiedzi z góry dzięki wszystkim ;];]

:lol:

Re: KOmpi głowica z 1.6 do 1.4 ~?!!

: 09 cze sob, 2012 6:34 pm
autor: BzyQ
W sumie jakby pomyśleć , to jeśli kolega miał na myśli głowicę z TU5 do TU3 to byłoby to możliwe.

Re: KOmpi głowica z 1.6 do 1.4 ~?!!

: 09 cze sob, 2012 8:49 pm
autor: Marin205
BzyQ pisze:W sumie jakby pomyśleć , to jeśli kolega miał na myśli głowicę z TU5 do TU3 to byłoby to możliwe.
zamiast kombinować lepiej swapować

Re: KOmpi głowica z 1.6 do 1.4 ~?!!

: 10 cze ndz, 2012 4:04 pm
autor: cejot
Trochę czasu minęło, autor tematu się nie udziela. Jak konkretów nie będzie w najbliższych dniach to temat leci do kosza.

Re: KOmpi głowica z 1.6 do 1.4 ~?!!

: 10 cze ndz, 2012 5:48 pm
autor: cinek3543
Słuchajcie swapowanie silnika jest na ostatnim miejscu ;] Chodzi tu o to ze autko zbudowane do kjs-u (świetna baza pod rajdówke) w tej chwili jeżdzi w klasie pierwszej do poj 1.4 w miarę dobrze sobie radzi na kajtkach lecz jak trafi już na jakiegoś seja lub cieniasa .1.2 wydumki po 85 koni wtedy zaczyna sie problem i chciałem sie dowiedziec czy jest mozliwe wprowdzienie takich modyfikacji i czy zda to egzamin ;]

Re: KOmpi głowica z 1.6 do 1.4 ~?!!

: 11 cze pn, 2012 7:34 pm
autor: d_ARC
Na alledrogo możesz licytować gaźniki z kolektorami przystosowane do TU, zostajesz w tej samej klasie a 100KM do osiągnięcia bez bólu :)
Zrobione Seje robią robotę, ale 205 też jest konkurencyjne. Wywalasz środek, katalizator, robisz dolot i wydech, może coś przy głowicy, dajesz dobry zawias i opony i nie odstajesz od tych jejeczek. Oczwiście dobry driver to podstawa bo nieaz widziałem w PPAiK jak sejem gość spokojnie wyjmował generalkę
:mrgreen:

PS. TU 1.6 od 1.4 nikt wizualnie łatwo nie odróżni i jesteś mocno do przodu z KM za rozsądna kaskę, ale to zależy od Twojego podejścia do tego sportu ;)

Re: KOmpi głowica z 1.6 do 1.4 ~?!!

: 11 cze pn, 2012 10:32 pm
autor: cinek3543
Wstepnie mam już wszystko przygotowane do kajtków chciałem teraz pomyśleć nad tym silnikiem ... Kurcze no nie wiem już sam ... a możecie mi wypisać co można zrobić przy tym silniku jakie przeróbki dokładnie co i jak ? z góry dzięki

Re: KOmpi głowica z 1.6 do 1.4 ~?!!

: 11 cze pn, 2012 11:05 pm
autor: cejot
Kolego, a o jaki silnik pytasz? Podaj jego oznaczenie.

Re: KOmpi głowica z 1.6 do 1.4 ~?!!

: 11 cze pn, 2012 11:26 pm
autor: cinek3543
Ups kurcze możę głupie pytanie ale skąd wziąć te oznaczenia gdzie to sie znajduje bo ja mam puga po swapie z 1.1 na 1.4 i nie wiem gdzie te oznaczenia sie znajdują ;/

Re: KOmpi głowica z 1.6 do 1.4 ~?!!

: 11 cze pn, 2012 11:48 pm
autor: HideoOSW
seja lub cieniasa .1.2 wydumki po 85 koni wtedy zaczyna sie problem

Te wydumki jeśli mają zmieniony wałek i mape silnika to mają spokojnie koło 100koni na v-powerze racing;)

Sam szukam informacji jak zmodyfikowac moje TU1M i juz kilka prostych modów które wyczytałem na forum puga 106, podnosi moc ze standardowych 60 koni, do prawie 75, bez zdejmowania i planowania głowicy. Jeden forumowicz w swoim 106 1.1, zamontował kolektor wydechowy 4:2:1 własnej roboty, kompletny wydech 2" z nierdzewki. Kolektor dolotowy z TU3M, z otworami 28mm, bo orginalny kolektor ma 25mm. W głowicy kanały dolotowe mają średnicę właśnie 28mm, więc silnik byl delikatnie zdławiony. Zalozył dolot chyba raclanda (stozek zamkniety w puszcze). Splanował i rozwiercił przepustnice na 40mm, dorobił blaszkę na ośce przepustnicy pod nową średnicę 40mm. Podniósł ciśnienie paliwa bodajże na 1.1 bar. I tyle dało 74 konie i 98nm ze silniczka 1.1, filmik http://www.youtube.com/watch?v=ZlWioLP8 ... e=youtu.be
Wystarczyło by jeszcze splanować pożądnie głowicę, dać ostrzejszy wałek i wysterować to komputerem stand alone lub świnką i może do 85 koni by doszedł ten silniczek, co mam zamiar sam w swoim silniczku osiągnąć.

W silniku 1.4 też można wiele zrobic, przykładem niech będzie silnik z peugeota 106 XSI 1.4 100 koni.
Zastosowano w nim podobno głowicę z zaworami o takiej srednicy jak w 1.6, ostry walek, wieksze kanały dolotowe i wydechowe, odpowiednio wieksze srednice w kolektorach, wtrysk mpi i lekka ręką osiągnięto 100 koni (z katalizatorem 95koni).

Więc myśle że ma sens podłubanie przy 1.4, ale nie znam żadnych szczegółów i danych silnika 1.6.

Na pocieszenie dodam iż dziś odkręcałem kolektor dolotowy w TU3M i kanały dolotowe w tymże kolektorze miały te 28mm, czyli zgadzało się z tymi poradami z forum 106.
Natomiast kanały dolotowe w głowicy tu3m mają gdzieś około 34mm:O. Może więc, z założenia kolektor z 1.6 będzie miał większe kanały dolotowe, analogicznie jak w przypadku tu1m :idea:

Re: KOmpi głowica z 1.6 do 1.4 ~?!!

: 12 cze wt, 2012 10:02 am
autor: leon
cinek3543 pisze: w miarę dobrze sobie radzi na kajtkach lecz jak trafi już na jakiegoś seja lub cieniasa .1.2 wydumki po 85 koni wtedy zaczyna sie problem i chciałem sie dowiedziec czy jest mozliwe wprowdzienie takich modyfikacji i czy zda to egzamin ;]
A jaki masz zawias, opony, hamulce ? Z doświadczenia i doświadczenia kilku znajomych wiem, że lepiej zainwestować właśnie w zawias i opony niż dłubać silnik po to by mieć kilka KM więcej (albo mniej :) bo i takie efekty dłubania widziałem). Wydaje mi się, że inwestycja w zawieszenie i opony dałaby Ci najlepszą poprawę w stosunku do włożonej kasy i w przeciwieństwie do ingerencji w silnik, nie zwiększyłaby awaryjności. Innym, często lekceważonym elementem są opony. Nie wiem czemu często się widzi, że ludzie pakują dużo kasy m.in. w silnik, a potem jeżdżą na "zwykłych" seryjnych oponach i się dziwą, że ich słabsze fury objeżdżają.
Oczywiście najlepiej byłoby zainwestować we wszystko równomiernie i jeżeli tylko masz na to kasę, to do tego zachęcam :D

Re: KOmpi głowica z 1.6 do 1.4 ~?!!

: 12 cze wt, 2012 12:31 pm
autor: HideoOSW
Ups kurcze możę głupie pytanie ale skąd wziąć te oznaczenia gdzie to sie znajduje bo ja mam puga po swapie z 1.1 na 1.4 i nie wiem gdzie te oznaczenia sie znajdują ;/


hmm masz XS'a po swapie z 1.1 na 1.4? hmm nie bylo xs'ów 1.1.
Lepiej kolego zorientuj się co tak naprawdę tam masz w swoim aucie i napisz nam lub załóż temat z tym swoim autkiem, bo nie wiadomo co w nim siedzi, to może coś więcej podpowiemy.
1.1 ma cienki stabilizator z przodu, miękkie sprężyny. Tylna belka raczej niema stabilizatora... zawieszenie i opony to podstawa. Potem doświadczenie, a na samym końcu moc. Poszukaj na forum temat z Kubasa XS'em którym objezdzał dużo mocniejsze auta, na slicku i twardym zawiasie z seryjnym silnikiem 1.4 :W