Witam, mam pytanko natury techniczno-rzemieślniczej Czy do GTi da się założyć przedni stabilizator z 205 xs? Jest dużo grubszy niż w gicie, ale mocowanie jest też inne. Ktoś próbował? Przerabiał? Może jakieś rady? i Czy w ogóle warto nad tym tematem kombinować?
Pozdro
Kubas już spraktykował, że grubszy przedni stabilizator źle wpływa na podsterowność
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
kubas- skąd miałeś gruby przedni stab, jakiś kombinowany czy podpasowało coś p&p ? Mógłbyś trochę opisać zmiany w prowadzeniu auta? Jeśli chodzi o tylny, grubszy stabilizator to te same pytania
Jestem ciekaw czy stabi 17mm na przód do 309 coś polepszy Orientuje się ktoś czy stabi na tył od 306/xsary pasuje do belki 309?
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
To chyba go wymienię Przynajmniej można kupić do niego nowe tulejki
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Moim zdaniem przedni stab. twardy ma sens tylko do wyścigów - czyli sportowej jazdy na torze wyścigowym (szerokie, szybkie zakręty). Nie mylić z trackdayamai itp. gdzie często są ciasne nawroty. Nawet jeśli taki stabilizator powoduje, że możemy się szybciej w w wolny zakręt wpakować ( czyli zakładamy, że silna podsterowność nie wystąpi) to cały zysk pójdzie w 3,14zdu bo wewnętrzne koło wcześniej z takim stabilizatorem straci przyczepnośc i wolniej odejdziemy z zakrętu a to kluczowe. Na pewno jak jest szpera to to zjawisko jest mniejsze. Generalnie uważam, że bardzo warto mieszać ze stabilizatorami, sprężynami, drążkami. Jeśli po równym to nawet zaryzykuje, że amortyzatory są mniejszym priorytetem (w rajdach na odwrót).
Ostatni mój setup na tor kielce, w Axie:
-tylne drążki 22, stab 24. Przód- dość twarde sprężyny plus bardzo miękkie helpery i seryjne amory (!), brak przedniego stabilizatora (!). Prowadzenie conajmniej bardzo dobre, a będzie lepiej po obniżeniu auta...