Wybor dyferencjalu
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Wybor dyferencjalu
Stanalem przed wyborem dyferencjalu do mojej 205tki ktora bedzie zasilana jednostka turbodoladowana i chcialem sie skonsultowac z ludzmi ktorzy maja doswiadczenie w tej dziedzinie. Auto ma sluzyc jako auto weekendowe ale ma tez sobie poradzic zarowno na torze jaki i w dalsza podroz po kontynencie. Moc na start w granicach 250-270 koni i okolo 350 niutkow. Co polecacie? Cos bezobslugowego typu Quaife czy wynalazki typy Tran-X, Gripper, 3J NXG LSD etc.
Nie przypominam sobie zeby temat dyferencjalow byl poruszany na forum ale moge sie mylic. Mile widziany bedzie opis dzialania poszczegolnych rozwiazan, za i przeciw etc etc.
Nie przypominam sobie zeby temat dyferencjalow byl poruszany na forum ale moge sie mylic. Mile widziany bedzie opis dzialania poszczegolnych rozwiazan, za i przeciw etc etc.
Kazda morda pasuje do Forda!
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- marcinpug
- Junior
- Posty: 442
- Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
- Numer Gadu-gadu: 2052464
Re: Wybor dyferencjalu
Mam Quaife już 5 rok i nic się nie dzieje . Zero obsługi i kosztów .
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: Wybor dyferencjalu
Zamowilem dzisiaj i zobaczymy. Uzasadnieniem było BO TAK:)
Kazda morda pasuje do Forda!
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wybor dyferencjalu
dużych doświadczeń nie mam ale:
Quaife nadaje się do jazdy na co dzień, nie szarpie i jest bezobsługowy ale za to mniej rajdowy/wyczynowy. Kiedy koło jest w powietrzu nie przenosi momentu obrotowego na drugie koło.
Podobnie będzie zachowywać się torsen.
Gripper czyli szpera płytkowa szarpie, strzela a ludzie pokazują palcem, że się przegub urywa
Można w nich regulować spięcie a co jakiś czas trzeba ją serwisować czyli najczęściej wymieniać płytki cierne. Do wszystkich czynności serwisowych trzeba ją wyjąć.
Szpera płytkowa spina zawsze i wszędzie czyli nawet jak urwiemy przegub to mamy jakiś napęd na drugie koło
Quaife nadaje się do jazdy na co dzień, nie szarpie i jest bezobsługowy ale za to mniej rajdowy/wyczynowy. Kiedy koło jest w powietrzu nie przenosi momentu obrotowego na drugie koło.
Podobnie będzie zachowywać się torsen.
Gripper czyli szpera płytkowa szarpie, strzela a ludzie pokazują palcem, że się przegub urywa
Można w nich regulować spięcie a co jakiś czas trzeba ją serwisować czyli najczęściej wymieniać płytki cierne. Do wszystkich czynności serwisowych trzeba ją wyjąć.
Szpera płytkowa spina zawsze i wszędzie czyli nawet jak urwiemy przegub to mamy jakiś napęd na drugie koło
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: Wybor dyferencjalu
W koncu ktos sie zmobilizowal:)
Na driversach opisywali to kijowe zjawisko z kolem w powietrzu. Wychodzi na to ze dokonalem dobrego wyboru, w koncu to jest cabriolet i zbyt czesto kol nie bedzie mial w powietrzu no chyba ze przy "dachowaniu"
Na driversach opisywali to kijowe zjawisko z kolem w powietrzu. Wychodzi na to ze dokonalem dobrego wyboru, w koncu to jest cabriolet i zbyt czesto kol nie bedzie mial w powietrzu no chyba ze przy "dachowaniu"
Kazda morda pasuje do Forda!
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wybor dyferencjalu
w fieście masz chyba Quaife więc masz porównanie
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: Wybor dyferencjalu
No mam mam i to czuc
sekator pisze:w fieście masz chyba Quaife więc masz porównanie
Kazda morda pasuje do Forda!
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Wybor dyferencjalu
Quaife jest właśnie szperą typu torsen. Sekator doskonale wszystko wyjaśnił.
Munne gdzie kupujesz? i jeżeli możesz to jakie mniej więcej koszta?
Munne gdzie kupujesz? i jeżeli możesz to jakie mniej więcej koszta?
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: Wybor dyferencjalu
Kupilem w reniferlandzie wyszlo 7500sek+ przesylka. Na brytyjskim Ebayu trzeba dac 638 funtow ale wzialem u siebie ze wzgeldu na gwarancje i mozliwosc podzielenia na 4 raty bo juz wymiekam z kosztami jakie te tuningi generuja! Z tego co sie orientowalem to ceny wszedzie sa podobne wiec trzeba przebolec i scisnac kieszenie
Kazda morda pasuje do Forda!
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4907
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Wybor dyferencjalu
A czy torsen nie polega na tym ze kazde kolo dostaje przynajmniej 50% mocy?sekator pisze:
Quaife nadaje się do jazdy na co dzień, nie szarpie i jest bezobsługowy ale za to mniej rajdowy/wyczynowy. Kiedy koło jest w powietrzu nie przenosi momentu obrotowego na drugie koło.
Podobnie będzie zachowywać się torsen.
wiem ze to wikipedia ale brzmi sensownie
http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wybor dyferencjalu
na streetracing jest sporo tematów o szperach, kiedyś też sporo czytałem na różnych forach rajdowych
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... &hl=quaife
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... &hl=quaife
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... &hl=quaife
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... &hl=quaife
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: Wybor dyferencjalu
Kazda morda pasuje do Forda!