Strona 1 z 1
Wybor dyferencjalu
: 13 maja pn, 2013 5:40 pm
autor: Munne
Stanalem przed wyborem dyferencjalu do mojej 205tki ktora bedzie zasilana jednostka turbodoladowana i chcialem sie skonsultowac z ludzmi ktorzy maja doswiadczenie w tej dziedzinie. Auto ma sluzyc jako auto weekendowe ale ma tez sobie poradzic zarowno na torze jaki i w dalsza podroz po kontynencie. Moc na start w granicach 250-270 koni i okolo 350 niutkow. Co polecacie? Cos bezobslugowego typu Quaife czy wynalazki typy Tran-X, Gripper, 3J NXG LSD etc.
Nie przypominam sobie zeby temat dyferencjalow byl poruszany na forum ale moge sie mylic. Mile widziany bedzie opis dzialania poszczegolnych rozwiazan, za i przeciw etc etc.
Re: Wybor dyferencjalu
: 13 maja pn, 2013 5:56 pm
autor: Lord Devil
Stawiam na Quaife - uzasadnienie - BO TAK

Re: Wybor dyferencjalu
: 15 maja śr, 2013 7:27 pm
autor: marcinpug
Mam Quaife już 5 rok i nic się nie dzieje . Zero obsługi i kosztów .
Re: Wybor dyferencjalu
: 16 maja czw, 2013 1:38 pm
autor: Munne
Zamowilem dzisiaj i zobaczymy. Uzasadnieniem było BO TAK:)
Re: Wybor dyferencjalu
: 16 maja czw, 2013 8:59 pm
autor: sekator
dużych doświadczeń nie mam ale:
Quaife nadaje się do jazdy na co dzień, nie szarpie i jest bezobsługowy ale za to mniej rajdowy/wyczynowy. Kiedy koło jest w powietrzu nie przenosi momentu obrotowego na drugie koło.
Podobnie będzie zachowywać się torsen.
Gripper czyli szpera płytkowa szarpie, strzela a ludzie pokazują palcem, że się przegub urywa
Można w nich regulować spięcie a co jakiś czas trzeba ją serwisować czyli najczęściej wymieniać płytki cierne. Do wszystkich czynności serwisowych trzeba ją wyjąć.
Szpera płytkowa spina zawsze i wszędzie czyli nawet jak urwiemy przegub to mamy jakiś napęd na drugie koło

Re: Wybor dyferencjalu
: 17 maja pt, 2013 12:12 am
autor: Munne
W koncu ktos sie zmobilizowal:)
Na driversach opisywali to kijowe zjawisko z kolem w powietrzu. Wychodzi na to ze dokonalem dobrego wyboru, w koncu to jest cabriolet i zbyt czesto kol nie bedzie mial w powietrzu no chyba ze przy "dachowaniu"

Re: Wybor dyferencjalu
: 17 maja pt, 2013 12:33 am
autor: sekator
w fieście masz chyba Quaife więc masz porównanie

Re: Wybor dyferencjalu
: 17 maja pt, 2013 9:59 am
autor: Munne
No mam mam i to czuc
sekator pisze:w fieście masz chyba Quaife więc masz porównanie

Re: Wybor dyferencjalu
: 17 maja pt, 2013 4:11 pm
autor: stef
Quaife jest właśnie szperą typu torsen. Sekator doskonale wszystko wyjaśnił.
Munne gdzie kupujesz? i jeżeli możesz to jakie mniej więcej koszta?
Re: Wybor dyferencjalu
: 17 maja pt, 2013 6:20 pm
autor: Munne
Kupilem w reniferlandzie wyszlo 7500sek+ przesylka. Na brytyjskim Ebayu trzeba dac 638 funtow ale wzialem u siebie ze wzgeldu na gwarancje i mozliwosc podzielenia na 4 raty bo juz wymiekam z kosztami jakie te tuningi generuja! Z tego co sie orientowalem to ceny wszedzie sa podobne wiec trzeba przebolec i scisnac kieszenie

Re: Wybor dyferencjalu
: 18 maja sob, 2013 12:43 am
autor: moralez
sekator pisze:
Quaife nadaje się do jazdy na co dzień, nie szarpie i jest bezobsługowy ale za to mniej rajdowy/wyczynowy. Kiedy koło jest w powietrzu nie przenosi momentu obrotowego na drugie koło.
Podobnie będzie zachowywać się torsen.
A czy torsen nie polega na tym ze kazde kolo dostaje przynajmniej 50% mocy?
wiem ze to wikipedia ale brzmi sensownie
http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen
Re: Wybor dyferencjalu
: 18 maja sob, 2013 4:02 pm
autor: sekator
Re: Wybor dyferencjalu
: 27 maja pn, 2013 7:32 pm
autor: Munne