Alpejska kombinacja GTI 1.6

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
iwanGTI
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 04 paź sob, 2014 4:55 pm
Posiadany PUG: pug 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0

Alpejska kombinacja GTI 1.6

Post autor: iwanGTI »

Witam wszystkich forumowiczów!
Piszę po raz pierwszy choć czytam od kilku dni:P
Zostałem posiadaczem Puga 205 GTI 1.6 rzekomo 115 konnego. Nie bez powodu kupiłem akurat ten, ponieważ startuję w imprezach typu SuperOes, coś jak KJS tylko zdecydowanie mniej słupków...mniejsza, a pug już w takich imp. latał.
Teraz do rzeczy, oczywiście silnik przejdzie remont w niedługim czasie bo pali olej i na pierwszych dwóch cylindrach jest po 9barów :/ ale to jest do ogarnięcia, jestem mechanikiem wiec noo problem:) ale po przeczytaniu kilku postów chcę dojść jaki tam rzeczywiście jest silnik i osprzęt. A więc kompy mam dwa mogę wybrać który chcę(oba w środku) jeden to końcówka 340 zielonkawa naklejka czyli jak wyszytałem to 1.6 115 a więc zgadza się, drugi to 359 czarny czyli 1.9 128 (wiadomo kombinacja z mocą na latanie po torze). Aparat zapłonowy to 0 237 009 066 czyli 1.9 128 (to dziabnąłem z autodaty) i przepływka 0 280 202 097 czyli gorzej bo ponoć 1.9 102.... ale to nic, byłem ciekaw co tam za motor czy 103 czy 115 wiec patrze za alternatorem jest taka podstawa bloku i jest tam kod BDY i jak się okazuje to raczej pug 309 1.6 89km podukowany w latach 1990-91 więc jeśli to prawda to masakra:( powiedzcie mi koledzy że to nie prawda.....i czy wogóle w tej specyfikacji da się jeździć?
aha wtryski są racej niebieskie wiec jestem podłamany.
Poza tym że auto nie ma wolnych i przelotowy wydech robi niezły ogień jeszcze nie jechałem ale to raczej tylko zmyła dla ucha:I
Bardzo proszę o pomoc, pewnie też tak szybko się to nie zakończy bo i tak b ędę modyfikował w przyszłości to autko aby latało porządnie i robiło czas:P
Pozdrawiam Dawid Iwanoczko
iwanGTI
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 04 paź sob, 2014 4:55 pm
Posiadany PUG: pug 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Alpejska kombinacja GTI 1.6

Post autor: iwanGTI »

Rozumiem że może zbyt to wszystko dziwnie opisałem ale szkoda że nie za bardzo chcecie pomóc, a może się mylę:)
Wiem że jest tu co najmniej kilka osób które znają te auta na wylot i są wstanie pomóc, dlatego liczę na was.
Sam za jakiś czas będę cykał temat puga bo nie chcę się z nim szybko rozstawać wiec też będę mógł pomagać.
Chodzi mi po głowie pytanie czy ten motor BDY (jak się okazuje również szedł w 205) jest dołem taki sam jak GTI 1.6 115 a może jak 103?? a głowica? raczej jak 103? a może ktoś zostawił starą głowice z GTI a dół tylko inny, nie wiem jak trzaa będzie to rozbiorę mendę i zmierzę wałek i zawory.

Czekam na jakieś sugestie czy podpowiedzi
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Alpejska kombinacja GTI 1.6

Post autor: Manwe »

przy takim misz maszu na gorze i fakcie, że i tak chcesz robić silnik to chyba najpewniej będzie go rozebrać
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: Alpejska kombinacja GTI 1.6

Post autor: BzyQ »

Na forum mało kto ma 1.6 , wszyscy tylko 1,9 , 1.916v , tct i takie tam popularne silniki, PTS Krk powoli jednak wgryza się w 1.6 w ten gąszcz odm i wężów wliczbiesztukniewiempoco silników XU 8)7
2.9 V6 ot co !
iwanGTI
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 04 paź sob, 2014 4:55 pm
Posiadany PUG: pug 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Alpejska kombinacja GTI 1.6

Post autor: iwanGTI »

Dzięki za jakikolwiek odzew:D Też powoli dochodze do takiego wniosku aby po prostu rozebrać ten motor, dobrze by było gdyby się okazało ze chociaż dół jest taki jak w gti 115 a góra to zobaczymy widziałemwczoraj głowice od 1.6gti i wyraźnie naoko było widać że ma duże zawory bo większe chyba by tam nie weszły:P ale bez wałka choć wtedy mógłby wejść poprostu nowy:P zobaczę jeszcze jak z inst.elektryczną bo jest tam niezła gimela jakieś przewody wiszą puste pod kolektorem ssącym co mnie martwi.... prez to się nie dziwię żę np. dziwnie się zachowują wskaźniki temp. albo nie działa obrotomierz....

Jak można się skontaktować z chłopakami z PTS Krk??
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: Alpejska kombinacja GTI 1.6

Post autor: PrezesBednarz »

Kupiłeś tego z płocka?
iwanGTI
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 04 paź sob, 2014 4:55 pm
Posiadany PUG: pug 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Alpejska kombinacja GTI 1.6

Post autor: iwanGTI »

Tak tego z płocka, a wiadomo coś o nim???
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: Alpejska kombinacja GTI 1.6

Post autor: PrezesBednarz »

Miałem podjechać zobaczyć i nie zdążyłem.

Ale raczej nie w celu kupna ;)
iwanGTI
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 04 paź sob, 2014 4:55 pm
Posiadany PUG: pug 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Alpejska kombinacja GTI 1.6

Post autor: iwanGTI »

Wiem że ten pug nie ukrywajmy jest zajechany ale jak dla mnie mial dobrą cenę i to się liczyło. buda nie jest przegnita a motor i ewent. zawiechę ogarnę:) i później trochę poprawie jego wygląd. jeśli oczywiście będę temat ogarniał to postaram się podzielić info i jakimś foto ale na to trochę jeszcze czasu;)
iwanGTI
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 04 paź sob, 2014 4:55 pm
Posiadany PUG: pug 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Alpejska kombinacja GTI 1.6

Post autor: iwanGTI »

Sorry za robienie posta pod postem dawno nie korzystałem z forum:P
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Alpejska kombinacja GTI 1.6

Post autor: woocash »

łojezu... "mój" pug ma nowego własciciela ;)

a ja to już mam nagraną deskę rozdzielczą, schowki... ech ;)

powodzenia, szkoda że nie będzie renowacji...

to tak przy okazji - przedstaw się w odpowiednim temacie i zapodaj zdjęcia ;) /choć kilka na forum już było..../
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Alpejska kombinacja GTI 1.6

Post autor: Manwe »

iwanGTI pisze:Dzięki za jakikolwiek odzew:D Też powoli dochodze do takiego wniosku aby po prostu rozebrać ten motor, dobrze by było gdyby się okazało ze chociaż dół jest taki jak w gti 115 a góra to zobaczymy widziałemwczoraj głowice od 1.6gti i wyraźnie naoko było widać że ma duże zawory bo większe chyba by tam nie weszły:P ale bez wałka choć wtedy mógłby wejść poprostu nowy:P zobaczę jeszcze jak z inst.elektryczną bo jest tam niezła gimela jakieś przewody wiszą puste pod kolektorem ssącym co mnie martwi.... prez to się nie dziwię żę np. dziwnie się zachowują wskaźniki temp. albo nie działa obrotomierz....

Jak można się skontaktować z chłopakami z PTS Krk??
kliknij w baner/ pw/ gg :?: 8)7
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
iwanGTI
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 04 paź sob, 2014 4:55 pm
Posiadany PUG: pug 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Alpejska kombinacja GTI 1.6

Post autor: iwanGTI »

woocash pisze:łojezu... "mój" pug ma nowego własciciela ;)

a ja to już mam nagraną deskę rozdzielczą, schowki... ech ;)

powodzenia, szkoda że nie będzie renowacji...

to tak przy okazji - przedstaw się w odpowiednim temacie i zapodaj zdjęcia ;) /choć kilka na forum już było..../
Jak najbardziej nie długo się przedstawię choć z fotkami to parę ich mam ale kiepskawa jakość bo telefonem robione:p
Wracając do tematu odezwę się do PTS krk bo będą mi potrzebne ważne informacje ale ogolnie czapka już zleciła więc na 99% jest ze 115 bądz 128 koni bo zawory duże 41.5 ssący i chyba 34 wydech a więc po 1.5mm wieksze niż ste słabsze, wałek ma wszystkie krzywki co do powiedzmy setek milimetra równe po 48,2 jakoś a wznos zaworów to 10mm wydech i 11.1 ssący więc gitara:) a dół? wrzrey na drugim cylindrze no i jest problem bo przez to że ktoś kombinował z tym motorem to nie wiem czy jakie mam tłoki, mianowicie mają one denka zagłębione a słyszałem że bywały z prostymi denkami i nie wiem co robic bo generalnie mam zamiar mocno go doprężyć wiec fajnie było by mieć płaskie denko (WYPEŁNIONE) jednak słyszałem że płaskie były w 1.9 i to jest problem, czy z racji wyższego skoku tłoka i co za tym idzie bardziej oddalonego od osi wału wykorbienia, swożeń tłoka nie jest przypadkiem bliżej denka???? bo jeśli tak to nawet zakładając płaskie tłoki( w teori trochę doprężą) może się okazać iż będzie odwrotnie i lipa :( :( co o tym myślicie?? zna ktoś temat tych tłoków i czy ewentualnie ktoś posiada te płaskie na zbyciu i nie przegrzane??? POZDRAWIAM :D
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Alpejska kombinacja GTI 1.6

Post autor: woocash »

Tak nie szalej z tym doprężeniem... Poczytaj tu na forum jest dokładnie napisane co i jak. No i ciekawe ile już tej głowicy zjedzono ;)

Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
iwanGTI
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 04 paź sob, 2014 4:55 pm
Posiadany PUG: pug 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Alpejska kombinacja GTI 1.6

Post autor: iwanGTI »

no do szaleństwa daleko jak bym szalał( ale mnie nie stać)to i można kupić kute doprężające wossnery i tam dopiero jest szał:P myślę że nie była mocno lizana głowica a kaktus pisał że i 1.5mm da radę wiec spoko:D jednak wiem że będę musiał zainwestować w stalową uszczelkę...
ODPOWIEDZ