Strona 1 z 2

Tani sposób na tuning 205 1.0 Junior

: 16 kwie sob, 2005 10:30 pm
autor: krzycho
Witajcie

Znawcy tematu wiedzą pewnie że te silniki oprócz totalnego braku mocy nie mają jeszcze "dołu" A jest sposób szybki i w miare tani żeby sobie taki "dół" zafundować. A mianowicie w ramach ciecia kosztów tylko i wyłącznie w tym modelu rura wydechowa za kolektorem jest jednokomorowa i cały wydech ma konfiguracje 4 w 1. A w modelach 1.1 i 1.4 rura ta jest dwukomorowa i wydech pracuje w układzie 4 w 2 w 1. Teoretyczne obliczenia podają że w zakresie niskich obrotów moc może wzrosnąć nawet 10 % . I tak jest w rzeczywistości !!! Stara rura się przepaliła więc kupiłem od 1.4, włożyłem i niebo a ziemia !!! Jest "dół" ! I jeszcze żeby było lepiej to zdaje się że można teraz silniczek ciągnąć na wyższe obroty niż do tej pory - przykład: mam Juniora z 1994 roku ze skrzynią 4 ( oryginał z polskiego salonu) i potrafie teraz na 2 osiągnąć setkę...

I w takiej konfiguracji da się zrobić trasę Warszawa Gdańsk w 3:10. Sami sobie policzcie jaka średnia wychodzi...;-)

Pozdrawiam

Krzysiek G
Pug 1.0 Junior
Wa-wa

: 16 kwie sob, 2005 10:46 pm
autor: Jitter
Witam,

Hmmm.....też mam Juniora 1.0 z 1991 roku i niedawno wywaliłem z niego przerdzewiałą rurę od kolektora, która jeździła w nim od nowości - była dwukomorowa. :roll:

: 16 kwie sob, 2005 10:47 pm
autor: JoT_JoT
a zzy to się da zobaczyć z zewnątrz jak ona zbudowana bo jakoś nie patrzyłem na to a nawet nei wiem czy mam teraz inną z Looka

: 16 kwie sob, 2005 10:52 pm
autor: Jitter
JoT_JoT pisze:a zzy to się da zobaczyć z zewnątrz jak ona zbudowana bo jakoś nie patrzyłem na to a nawet nei wiem czy mam teraz inną z Looka
Odkręć trzy śruby od strony kolektora, ew poluzuj obejmę mocującą pod silnikiem.

: 16 kwie sob, 2005 10:53 pm
autor: krzycho
Jitter pisze:Witam,

Hmmm.....też mam Juniora 1.0 z 1991 roku i niedawno wywaliłem z niego przerdzewiałą rurę od kolektora, która jeździła w nim od nowości - była dwukomorowa. :roll:
Pewnie masz racje...moje informacje opierają się na danych modeli sprowadzanych do Polski i taką informację uzyskałem od mechaniora u Zdzisława Białego skąd pochodzi mój samochodzik. Pewnie na inne rynki było inne wyposażenie. U mnie nie ma nawet przerywanej pracy wycieraczek ... :-(

: 16 kwie sob, 2005 10:54 pm
autor: krzycho
Jitter pisze:
JoT_JoT pisze:a zzy to się da zobaczyć z zewnątrz jak ona zbudowana bo jakoś nie patrzyłem na to a nawet nei wiem czy mam teraz inną z Looka
Odkręć trzy śruby od strony kolektora, ew poluzuj obejmę mocującą pod silnikiem.
Można jeszcze łatwiej. Jeżeli na rurze symetrycznie z obu stron idzie szew zgrzewu to jest dwukomorowa. Jeżeli rura jest jednolita to jest jednokomorowa

: 16 kwie sob, 2005 10:55 pm
autor: Jitter
W moim także nie ma timera od wycieraczek, a auto było ściągnięte z Francji w 4 miesiące po jego wyprodukowaniu (IX.91).

: 16 kwie sob, 2005 10:55 pm
autor: JoT_JoT
Przerywana praca wycieraczek to już zbytni luksus jak na Juniora który nawet nie ma uchwytów nad głową zamykanego schowka itd itd więcej tu wymieniania czego brak niz co jest.

U mnie tez nie ma przerywanej pracy

: 16 kwie sob, 2005 10:59 pm
autor: Jitter
JoT_JoT pisze:Przerywana praca wycieraczek to już zbytni luksus jak na Juniora który nawet nie ma uchwytów nad głową zamykanego schowka itd itd więcej tu wymieniania czego brak niz co jest.

U mnie tez nie ma przerywanej pracy
Mój już będzie miał uchwyty na podsufitce - w końcu dorwałem oryginalne kołki mocujące :mrgreen:

: 16 kwie sob, 2005 11:10 pm
autor: krzycho
Jitter pisze:
JoT_JoT pisze:Przerywana praca wycieraczek to już zbytni luksus jak na Juniora który nawet nie ma uchwytów nad głową zamykanego schowka itd itd więcej tu wymieniania czego brak niz co jest.

U mnie tez nie ma przerywanej pracy
Mój już będzie miał uchwyty na podsufitce - w końcu dorwałem oryginalne kołki mocujące :mrgreen:
fajnie wiedzieć że nie tylko ja jestem taki "ubogi".No ale z drugie strony ile to sie na masie zaoszczędziło ;-) te setne sekundy znów do przodu...

: 16 kwie sob, 2005 11:15 pm
autor: Jitter
krzycho pisze:
fajnie wiedzieć że nie tylko ja jestem taki "ubogi".No ale z drugie strony ile to sie na masie zaoszczędziło ;-) te setne sekundy znów do przodu...
Teraz tylko włożyć silnik Mi16 i mamy nazrywniejszy bolid świata :lol:

: 16 kwie sob, 2005 11:26 pm
autor: JoT_JoT
taaa ja postanowiłem zrezygnować z mi 16 za to kompletuje środek mam już troche ;) Zegary z XSa tunel środkowy uchwyty na podsufitke zamykany schowek uchylne tylne szyby trójrqamienna kiera bezwładnościowe pasy z tyłu popielniczki z tylu ładniejsza tapicere na drzwiach :):):) mogłem o czymś zapomnieć :mrgreen:

: 17 kwie ndz, 2005 12:14 am
autor: PIT_R
O braku sruby pod siedzeniami z tylu, bo siem ukrecila :mrgreen: :mrgreen:

: 17 kwie ndz, 2005 12:24 am
autor: JoT_JoT
:P:P:P:P:P:P To już nie wina fabryczna chociaz nhmmm mogla by być mocniejsza

: 22 kwie pt, 2005 10:35 am
autor: Darek
JoT_JoT pisze:Przerywana praca wycieraczek to już zbytni luksus jak na Juniora który nawet nie ma uchwytów nad głową zamykanego schowka itd itd więcej tu wymieniania czego brak niz co jest.

U mnie tez nie ma przerywanej pracy
A mój juniorek ma przerywaną prace wycieraczek i uchwyty nad glową... dziwny jakis czy co?? :D nie ma za to zamykanego schowka :( a z tego co pamietam tez na 2 biegu kiedys setke lecialem z problemami ale zawsze:) bylem młody i glupi zeby tak ten "wspanialy silniczek" piłowac :lol: