Strona 1 z 1
CTi 1,6 86r (105KM) pytanie :)
: 16 lis ndz, 2003 1:20 pm
autor: gacol
Mam CTi 1,6 z roku 86 silnik ma 105KM ,od roku 87 silniki te miały 115 KM ! jaka jest róznica miedy tymi dwoma silnikami ??
czy da sie jakies z tego mojego 105KM zrobic te 115KM ?? jak tak to w jaki spsób i jakim kosztem

.. aha i jeszcez jedno pytanko jak najprościej obnizyć 205 z tyłu (przód mam na nowych sprezynach i teraz tył troszke wysoko siedzi i przy wyzszych predkosciach na zakretach gdy zaczne hamowac to troche tył "lata")
z góry dzięki za pomoc

: 16 lis ndz, 2003 9:03 pm
autor: samer
Ty masz silnik XU5J a ten 115KM to XU5JA/K ,czym sie roznia ? Innym rozwiazaniem odpowietrzeniem skrzyni korbowej ,przepustnica oraz innymi tkaimi pierdolami, ktore sprawily wzrost mocy o te 10KM ale jednoczesny spadek momentu obrotowego z 137Nm do 131Nm.
Lej tyko benzyne 98 oktanowa , bo te nowsze silniki sa dopiero przystosowane (po86r) do 95 oktanow
Pozdrawiam
: 16 lis ndz, 2003 10:18 pm
autor: ZoNNk
samer pisze:Ty masz silnik XU5J a ten 115KM to XU5JA/K ,czym sie roznia ? Innym rozwiazaniem odpowietrzeniem skrzyni korbowej ,przepustnica oraz innymi tkaimi pierdolami, ktore sprawily wzrost mocy o te 10KM ale jednoczesny spadek momentu obrotowego z 137Nm do 131Nm.
Lej tyko benzyne 98 oktanowa , bo te nowsze silniki sa dopiero przystosowane (po86r) do 95 oktanow
Pozdrawiam
Gosc co startoje 1.6 w rallycrosie mowił mi ze glowica sie rozni i wałek rozrządu jest inny
: 17 lis pn, 2003 12:28 am
autor: gacol
... a co najlepiej zrobic zeby w mire zwiekszyć moc silnika(ale jak najniższym kosztem )??... w tej chwili mój Cti to jest orginał ! zadnych zmian (no moze prócz zawiesznia z przodu

)
*zabiegi typu splanowanie głowicy mam za friko tylko musiał bym widziec ile ?? 0,8mm ?? mało ?? duzo ?? a moze za duzo ??

: 17 lis pn, 2003 1:59 am
autor: Kaktus
Gacol ja bym sie chetnie z toba zamienil

Dal bym ci moje 115 ps w zamian za twoj moment obrotowy
Glowicy bym nie ruszal... mozna ja bezpiecznie splanowac nawet do 0,8mm, ale moze sie okazac ze silnik zacznie swirowac i bedziesz musial wymienic walek na sportowy... moze choc nie musi! Warto poprawic laczenia kolektorow z glowica, poprawic kanaly, poprawic doprowadzenie powietrza oraz o odppowiednia mieszanke do tego.
: 17 lis pn, 2003 10:59 pm
autor: przemo
temat tylnego zawieszenia juz chyba byl poruszany ale jeszcze raz: otoz z tylu masz belke i wysokosc zawieszenia regulujesz wlasnie tym. ale sam chyba tego nie bedziesz robil?

: 18 lis wt, 2003 8:17 pm
autor: gacol
hmm raczej bede zdany na siebie

: 19 lis śr, 2003 11:40 am
autor: Mav309
gacol pisze:hmm raczej bede zdany na siebie

Spoko momozemy Ci..
na poczatek instrukcja jak to zrobic
http://www.205gti.com/techslamrearUK.htm
: 19 lis śr, 2003 3:57 pm
autor: samer
: 20 lis czw, 2003 1:04 am
autor: gacol
dzieki za linki napewno skorzystam
.. a co do silnika to co sam moge zrobic zeby był ciut mocniejszy

?
: 20 lis czw, 2003 11:52 pm
autor: samer
gacol pisze:dzieki za linki napewno skorzystam
.. a co do silnika to co sam moge zrobic zeby był ciut mocniejszy

?
Zalezy ci na przyspieszeniu, czy raczej na V-maxie ?
Jezeli przyspieszenie to bardzo dobrym rozwiazaniem jest zmiana przelozenia glownego w skrzyni biegow. Przelozenie te trzeba zakupic od 406Mi16 , lub Citroena BX 1.9 16v , jest to przelozenie 4.4 , a teraz masz (chyba, ale cti 1.6 chyba ma taka sama skrzynie jak 1.6 gti) 4.0.
Predkosci na poszczegulnych biegach spadna ci o ok 20km/h , ale za to bedzie naprawde lepiej przyspieszac, bedzie lepiej sie wkrecac, odroty nie spadaja tak przy zmianie biegow. (spadaja do rowno 4 tys ,a przeciez od tych oborotow naprawde zaczyna czoc moc)
Koszt takiej przyjemnosci to 300zl za przelozenie i 200zl za wymiane (no chyba ze bedziesz mial drozszych , lub tanszych mechanikow)
Pozdrawiam