Strona 1 z 1

POLERKA

: 27 wrz wt, 2005 12:09 am
autor: Lord Devil
Tak na szybko bez zagłębiania się w szczegóły. Do polerki miejscowej, drobne rysy itp sprawdza się pasta"Tempo" tania i dobra. Na suchą ściereczkę i ręcznie jedziemy do sucha-do całkowitego usuniecia pasty, ściereczka zabarwi się oczywiście kolorem lakieru co świadczy o polerowaniu. Do spolerowania całego samochodu, papier ścierny wodny o gramaturze 1000-3000 matujemy na mokro, zlewamy matowane elementy obficie wodą i zwracamy szczególna uwagę na to aby pod papier nie dostały sie ziarenka piasku, duzo wody, płuczemy. Dla zmniejszenia efektu tarcia do wody dodajemy kilka kropel ludwika. Potem polecam np niemiecka pastę Brill 520 Sprzedawana w pojemnikach np kilogramowych (nie jest tania, bo kosztuje 70-90zł zależy od sklepu) ale jest bardzo dobra. Woda i gąbka polerska. gąbke zakładamy albo na polerke (przeważnie wygląda jak gumówka-ale to nie to samo. szlifierka ma ZA DUŻE OBROTY nie nadaje sie) brak polerki wynagradza nam wiertarka. Gąbka polerska na rzep+mocowanie do wiertarki to koszt około 20zł. Dobrze wykonana polerka zaskoczy Was pozytywnie i to bardzo. Autko będzie wyglądało lepiej jak nowe z salonu. (lakiery wielu nowych aut są tragiczne-najgorsze w alfa romeo-mora niemalże wyczuwalna pod palcami) Powodzenia, w rzie niejasności pytajcie. Podpowiem ,pomoge.

: 27 wrz wt, 2005 4:30 pm
autor: Yahoo
sporo już było o tym pisane...

: 27 wrz wt, 2005 5:13 pm
autor: Ferguss
było było, ale chyba nie tak dokładnie krok po kroku :)

: 28 wrz śr, 2005 8:59 am
autor: tomek
Ja bym wtrącił grosz od siebie :wink:
Mam nadzieje Lordzie że mnie nie skrytykujesz :wink:
Papier do matowienia raczej od 2000 no chyba że to drugi lakier i spora morka.
Z gradacją też bywa różnie zależnie od producentów... polecam SIA choć te gradacje ciężko osiągalne... dobry i tańszy jest MATADOR
Papier moczymy najpierw długo w wodzie (odrobina ludwika) żeby uniknąc porysowania ostrymi zagięciami i kruszenia.
Dobre pasty grubościerne produkuje FARECLA, do ostatecznego błysku polecam mleczko 3M z żóltym korkiem. Te firmy mają całe gamy produktów uważajcie na wybór odpowiedniego i zalecenia instrukcji.

: 28 wrz śr, 2005 9:13 am
autor: blaszka
lord devil napisał od 1000 do 3000 i się z nim zgadzam sam ile razy polerowałem papierem 1000 potem mozna troche drobniejszym i na koniec pasta
papierem 1000 poleruje sie szczególnie gdy jest na lakierze chropowatosć lub gdy jest widoczna tzw skórka pomarańcza

: 28 wrz śr, 2005 9:37 pm
autor: Yahoo
z Lordem jak najbardziej zgacam się co do ziarnistości papieru, a z Tomkiem co do farecli - cudo poprostu :!:

: 29 wrz czw, 2005 12:10 am
autor: tomek
Ejj napisałem o 2000 w obawie o niewprawionych...
Oryginalnie na pugach nie ma dużej morki więc po co 1000??
Co innego z "drugim" lakierem...
Ale przy oryginalnym z 1000 w ręku ktoś może sobie zniszczyć lakier!!!

: 30 wrz pt, 2005 5:15 pm
autor: Adi205
a co z felgami alu ?? jak to wypolerować??

: 07 paź pt, 2005 11:44 pm
autor: Lord Devil
Rozumiem, że chodzi o felgi alu. Sprawa wygląda tak. Po pierwsze trzeba trzeba pozbyć się lakieru na nich. Każdy sposób dobry: papier ścierny, piaskowanie... zależy jaki ma być efekt i ile ma kosztować. Potem trzeba zakupić tarcze na wiertarke/polerke (najlepsza filcowa) i paste polerska do aluminium-sprzedawana w postaci białych kostek. Poleryjemy NA SUCHO aż do oczekiwanego efektu. Po wupolerowaniu dobrym pomysłem jest zabezpieczenie felg bezbarwnym lakierem. Polerowane alu ma tendencje do pokrywania sie nalotem, poza tym bardzo łatwo je zarysować, aluminium jest miękkie no i lakier dodaje nieco wiecej blasku.
Blink, blink gotowe.