Wyciszał juz ktos swojego Puga?

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
maJkeL

Wyciszał juz ktos swojego Puga?

Post autor: maJkeL »

Tak jak w temacie chodzi mi o wyciszanie autka, co wyciszaliscie? ile na dane elementy bylo potrzebne mat czy tam noise killerow?a moze ktos uzywal jakis innych produktów?napiszcie tez jaki efekt końcowy tego prezdsiewziecia :D mile widziane fotki by byly :)


przy okazji jeszcze spytam czy ktos kombinowal cos z pierscieniami usztywniajacymi i czy wejda pozniej jeszcze oryginalne maskownice?

pozdrawiam!!


PS: Wielkie podziękowania dla adminów za utworzenie tego działu :) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ćwikła

Post autor: Ćwikła »

Jak dasz pierscienie to nie masz co marzyc ze załozysz jeszcze orginalne maskownice.Ja mam załozone Hertze bez dystansów i jak graja na maxa jak membrana chodzi to az wadzi o te maskownice.Dałem lekkie gumki pod maskownice zeby troche sie oddaliły od głosników.Jezeli chodzi o wygłuszanie to bede robi to wiesną bo teraz jest za zimno a wygłusza sie matami na goraco.Trzeba je podgrzac zeby stały sie bardziej plastyczne.
ariel

Post autor: ariel »

Ja mam wygłuszoną tylną klapę... Jak wiecie jest tam dużo wsporników i stelaży więc ja wygłuszyłem... Pianką montażową :wink: Pozwoliło to na wyeliminowanie rezonansu blachy w okolicy zamka... na śmietnik poszedł też plastix z tylnej klapy... Ale mam teraz problem tylko z szyber dachem bo tego to raczej nie da się już wygłuszyć...
Archenar

Post autor: Archenar »

aby dobrze wygłuszyć takie pudło rezonansowe jak 205-ka :D trzeba poświęcić temu wiele czasu i zachodu..ja zacząłem od tyłu..ściągąłem osłonych boczków i używają gąbki 20 mm i 140 mm dokładnie wypełniłem przestrzenie które tam się znajdują..ma to na celu wygłuszenie odgłosów dochodzących z tylnych kół (szczególnie uciążliwe podczas jazdy w deszczu)..następnie podniosłem tylną kanapę i położyłem pod nią dwie warstyw gąbki 20 mm - wzrasta komfort maleje hałas..ta gąbka dochodzi prawie do podłogi..ale tutaj mała uwaga: gąbka jak wiadomo chłonie wodę, dlatego nie może leżeć na podłodze ..do tego celu używa się specjalnych mat bitumicznych i kładzie się je na gorąco (można kupić na allegro).. przednie drzwi tylko i wyłacznie mata bitumiczna gdyż w nich płynie woda (uszczelki nie są doskonale nieprzepuszczające) .. warto też zająć się komorą silnika..i tutaj polecam i matę i gąbkę..najpier przyklejamy matę, potem na to gąbkę (około 40-50mm) i tapicerka .. z komory silnika generalnie dochodzi najwięcej hałąsu, ale jej wyciszenie wiąże się z kłopotliwą rozbiórką całej deski :shock: .. na wiosnę planuję dalsze wygłuszanie :!:
Gość

Post autor: Gość »

Witam!
Jesli chodzi o wygluszenie calej 205-ki to jest to czasochlonne i kosztowne. Ja przygotowując swoje autko na potrzeby car-audio spedzilem ok tygodnia,no i trzeba rozebrac cale autko. Podstawowym problemem w 205-ce jest podloga,fabryczne wytlumienia sa miernej jakosci i nalezy je wymienic,a na ich miejsce zastosowac trzy specjalne warstwy. Żeby wytlumic calą reszte,a przede wszystkim drzwi potrzeba duzoooooo maty gluszącej (polecam DYNAMAT,jest lekki).Nie da nic wkladanie jakis gąbek pod boczki czy wypelnainie pianką bo materialy tago typy latwo wciągają wilgoc i autko zaczyna gnic i nabierac wagi.
Co do pierscienie to akurat w tym samochodzie są one niepotrzebne,stosuje sie je tylko wtedy gdy otwor w drzwiach jest innego ksztaltu lub srednicy niz glosnik lub gdy potrzebny jest wiekszy dystans np.gdy szyba sie nie chce opuscic. W przypadku gdy istnieje mozliwosc przykrecenia go BEZPOSREDNIO do blachy pierscienie są niepotrzebne.
Na codzien zajmuje sie budową profesjonalnych systemów Car-Audio wiec jak masz jakies pytania to wal smialo!

Pozdrawiam
ARTI.

Post autor: ARTI. »

SORKI ZAPOMNIALEM SIE PODPISAC NA GORZE!!!

ARTI
Mucha

odp

Post autor: Mucha »

Po 1--> kto zaklada Hertze zeby grac nimi na maxa ?
po 2--> samemu to jest kupa roboty
po 3--> Jesli chcesz miec to naprawde porzadnie zrobione, to udaj sie do jakiejs porzadnej firmy, w zaleznosci gdzie mieszkasz.
maJkeL

Post autor: maJkeL »

no wiadomo ze samemu to kupa roboty i efekt pewnie tez nie taki jak by to wykonala profesionalna firma CA ale jest kilka powodów dla ktorych wiekszosc ludzi robi to samemu :D :D

po 1 --> satysfakcja z wykonanej przez siebie samego pracy, godziny spędzone przy aucie i borykanie sie z coraz to nowymi problemami, to jest przeciez hobby a nie przymus,ktos kto skleja modele nie kupuje gotowych posklejanych tylko chce wlozyc w to swoja prace i czas bo go to fascynuje. Ja osobiscie Car Audio pojmuje podobnie, jezeli nie bede mial kiedys na to czasu to zlece zrobienie auta firmie ale poki co to własnie o to chodzi zeby zrobic cos samemu :)
po 2 --> nabywanie nowych umiejętności, doświadczeń
po 3 --> mniejsze nakłady finansowe(pozornie, bo jezeli zliczyc by wszystko to pewnie taniej by bylo zrobic odrazu porzadnie :twisted: )

pozdrawiam
ariel

Post autor: ariel »

hehe... ni i ślęczenie godzinami w necie w poszukiwaniu danych i informacji... a oczy gniją przed monitorem... ja też wolę sam zrobić, szczególnie miło jest gdy się jedzie do właśnie jakiejś firmy CA i tam właściciel mówi, że ładnie zrobione i dobrze brzmi, nawet jak na sprzęt słabej klasy... że wysisnąłem ze sprzętu niskiej klasy kres możliwości... właśnie dlatego wolę zrobić to sam... a jak już kupię sobie sprzęcior hi-end to miesiąc czasu nie wychodzę z auta;)
Mucha

Post autor: Mucha »

Ale panowie mi przeciez nie oto chodzi ze mi sie nie chce, ale wiem ze nie da sie tego zrobic tak idealnie jak zrobi to porzadna firma, niestety ale nikt nie zrobi tego w taki sposob. Pozatym jeszcze przy kupnie materialu niektorzy szczedza i potem konczy sie iz ktos przykleil jakies lajno kupione na wolumenie itp. Taka prawda, widzialem jak to robi Poznanski AUDIOCOMPLEX robia to naprawde gitez. Jesli masz kase to POLECAM 8)
Gość

Post autor: Gość »

A ja, zanim zdecydowalem sie wygluszyc moje pudlo, zainteresowalem sie z czego zrobione sa maty wygluszajace i dlaczego sa tak drogie. Obadalem temat i z radoscia stwierdzilem ze wygluszenie drzwi i zrobienie pierscieni z MDF'u bedzie mnie kosztowalo okolo 60zl. Razem z kolega zakupilismy:
1m2 plyty mdf 20mm - 47zl
wiaderko masy bitumicznej wewnetrznego stosowania - Dysperbit (nie smierdzi) - okolo 25zl
rolka folii z perforacja w ksztalcie rombow (do kupienia w obi) - tez okolo 25zl
specjalna okleina do kolumn - kupilem ja duuzo wczesniej
Potrzebne jeszcze byly rekawice gumowe i dlugi pedzel i dwa dni wolnego czasu.
W polowie pracy (jedne drzwi zrobione na gotowo) zrobilem eksperyment i porownalem jak graja glosniki zamontowane na pierscieniach i w wygluszonych drzwiach, a jak przykrecone do blachy w drzwiach niewygluszonych i stwierdzilem, ze jest ogromna roznica, zatem zabralem sie do roboty i wygluszylem drugie drzwi.
Nie jestem audiofilem ale spokojnie moge powiedziec ze moj sprzet gra teraz DOBRZE, a ja zaoszczedzilem paredziesiat zlotych i mam wspominana w poprzednich postach satysfakcje, ze zrobilem to sam.
Moje radio to Pioneer DEH 1430-r, glosniki Boschmann 13cm + tweetery
Arti Lublin

Post autor: Arti Lublin »

Sorry wysmarowales drzwi masa bitumiczna????????? :shock:
Gość

Post autor: Gość »

Dokladnie, zadbalem jedynie, aby odplywy wody byly drozne i tyle. Przy okazji mam zrobiona konserwacje drzwi :) - staralem sie aby warstwa dysperbitu nie byla ciensza niz 2-3 mm, czyli tyle ile wynosi grubosc mat wygluszajacych.
Arti Lublin

Post autor: Arti Lublin »

No to brawo!!!!!!!!! Zawiasy pozyja ci jeszcze z rok,nie wiem kto ci podsunal ten pomysl ale napewno tak sie nie robi!!!!!!! Do tlumienia drzwi urzywa sie tylko i wylacznie mat i dobrze jest ja nie sa to maty typowo lakiernicze(są ciezkie) a maty przeznaczone do tego celu(np.Dynamat). Oczywiscie sa to koszty ale......
Mase mozesz w ostatecznosci urzyc do połaczenia mat,ale zwyklo sie do tego celu stosowac specjalne preparaty w sprayu. Nie martw sie,poczatki sa zawsze trudne.
W razie czego smialo pytaj,zajmuje sie "Car Audio" na codzien i chetnie odpowiem na twoje pytania.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ