..:: 205 z silnikiem Mi16 ::..
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
..:: 205 z silnikiem Mi16 ::..
Poszukuje wszelkich informacji na temat przerobienia samochodu tak abu można było jeździć z Mi16 pod maską. Chodzi mi tu o niezbędne rzeczy bez których nie da sie obejść. Komputer, itp. za info dzięki
- Demo84
- Junior
- Posty: 155
- Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
- Numer Gadu-gadu: 3082188
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ma 160 KM /6500 rpm
180 Nm /5000 rpm
DOHC 16V
sprężanie 10.4:1
Bo Mot ML4 fuel inj
mniej więcej tak to wygląda
180 Nm /5000 rpm
DOHC 16V
sprężanie 10.4:1
Bo Mot ML4 fuel inj
mniej więcej tak to wygląda

Wielbiciel: Peugeot 205
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
- Demo84
- Junior
- Posty: 155
- Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
- Numer Gadu-gadu: 3082188
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
byly tez 1.9 16v 147 KM i 166 Nm
Wielbiciel: Peugeot 205
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
- Ninja
- Uzalezniony
- Posty: 640
- Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
- Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
A jeszcze co do silnikow Mi16 to do 205 GTI mozna tez wsadzic XU10J4 (2.0, 155 KM) albo XU10J4RS (2.0, 167 KM), ale z tymi to juz pewnie jest niezla gimnastyka.
Na stronie http://www.205gti.com sa opisy takich samochodow wiec napewno jest to mozliwe.
Jakby nie patrzec sa to silniki XU wiec wejda do komory 205-tki bez wiekszych mechanicznych przeszkod, tylko potem sie zaczyna.
Z tego co wyczytalem to ludzie tam mieli rozne problemy; od powaznych z dopasowaniem instalacji elektrycznej i elektroniki (im to chyba najwiecej klopotow sprawialo i najdluzej trwalo) po rozne upierdliwe duperelki (np. zbiorniczek na plyn chlodzacy juz sie nie miescil na swoim oryginalnym miejscu i trzeba go bylo gdzies przeniesc itd.).
Ja ekspertem nie jestem ale generalnie zakupic taki silnik, ktory nie bedzie rzecza nowa i tez moze nie dzialac, wiec sprawdzic i ewentualnie wymienic co trzeba, dopasowac elektryke i elektronike, do tego skrzynia biegow, itd. itd. ... Pracy na dluuugie tygodnie no i koszty...
Ale efekt nie da sie pewnie z niczym porownac

Na stronie http://www.205gti.com sa opisy takich samochodow wiec napewno jest to mozliwe.
Jakby nie patrzec sa to silniki XU wiec wejda do komory 205-tki bez wiekszych mechanicznych przeszkod, tylko potem sie zaczyna.
Z tego co wyczytalem to ludzie tam mieli rozne problemy; od powaznych z dopasowaniem instalacji elektrycznej i elektroniki (im to chyba najwiecej klopotow sprawialo i najdluzej trwalo) po rozne upierdliwe duperelki (np. zbiorniczek na plyn chlodzacy juz sie nie miescil na swoim oryginalnym miejscu i trzeba go bylo gdzies przeniesc itd.).
Ja ekspertem nie jestem ale generalnie zakupic taki silnik, ktory nie bedzie rzecza nowa i tez moze nie dzialac, wiec sprawdzic i ewentualnie wymienic co trzeba, dopasowac elektryke i elektronike, do tego skrzynia biegow, itd. itd. ... Pracy na dluuugie tygodnie no i koszty...
Ale efekt nie da sie pewnie z niczym porownac



Moje 5 groszy:
żeby wsadzić 16v do 205 GTi trzeba:
1. Przedłużyć dolny widelec mocowania silnika (silnik trochę bardziej się pochyli) i/lub najczęściej jeszcze podklepać przegrodę czołową,
2. Opuścić mocowanie chłodnicy lub mieć krótszy kolektor dolotowy np. Gutmanna - chyba nie muszę mówić co jest tańsze i łatwiej dostępne
3. Pogrzebać dość mocno w wydechu (właściwie trzeba zrobić przynajmniej nowy downpipe)
4. Trzeba trochę przerobić układ chłodzenia - w 405 inaczej była rozwiązana chłodnica oleju (był do niej doprowadzony płyn z układu chłodzenia). Trzeba więc albo dorobić jeden wlew do seryjnej chłodnicy wody albo puścić inaczej rury idące do chłodnicy oleju, jeśli miało się już taką z chłodzeniem wodnym oryginalnie (przy okzaji - może ktoś chce kupić taką chłodnicę
)
5. Podłączyć elektrykę
Większość ludzi ma najwięcej problemów z tym ostatnim punktem. Dla ułatwienia dodam, że najłatwiej wsadzać 150-konnego Migacza XU9J4/Z (z katalizatorem - DFW) zamiast 120-konnego XU9JAZ (również z katalizatorem - DKZ) - wiązki róznią się tylko dwoma czujnikami których w 205-tce oryginalnie nie ma. Resztę się podpina (w te same dokładnie miejsca
!), przekręca kluczyk i odjeżdża
.
Co do skrzyni, to jej wymiana jest podyktowana właściwie tylko doborem przełożeń, bo skrzynię z XU9JA/Z spokojnie da się złączyć z 16v. Przewody od chłodzenia również podłącza się w te same miejsca - poza wspomniamym wyżej jednym wyjątkiem. That's all folks
PS. Zapomniałem dodać - przed wsadzeniem silnika trzeba jeszcze przenitować tabliczki z numerami
(i zgadnijcie co - też pasują
)
Pozdr
Piweł
żeby wsadzić 16v do 205 GTi trzeba:
1. Przedłużyć dolny widelec mocowania silnika (silnik trochę bardziej się pochyli) i/lub najczęściej jeszcze podklepać przegrodę czołową,
2. Opuścić mocowanie chłodnicy lub mieć krótszy kolektor dolotowy np. Gutmanna - chyba nie muszę mówić co jest tańsze i łatwiej dostępne

3. Pogrzebać dość mocno w wydechu (właściwie trzeba zrobić przynajmniej nowy downpipe)
4. Trzeba trochę przerobić układ chłodzenia - w 405 inaczej była rozwiązana chłodnica oleju (był do niej doprowadzony płyn z układu chłodzenia). Trzeba więc albo dorobić jeden wlew do seryjnej chłodnicy wody albo puścić inaczej rury idące do chłodnicy oleju, jeśli miało się już taką z chłodzeniem wodnym oryginalnie (przy okzaji - może ktoś chce kupić taką chłodnicę

5. Podłączyć elektrykę
Większość ludzi ma najwięcej problemów z tym ostatnim punktem. Dla ułatwienia dodam, że najłatwiej wsadzać 150-konnego Migacza XU9J4/Z (z katalizatorem - DFW) zamiast 120-konnego XU9JAZ (również z katalizatorem - DKZ) - wiązki róznią się tylko dwoma czujnikami których w 205-tce oryginalnie nie ma. Resztę się podpina (w te same dokładnie miejsca


Co do skrzyni, to jej wymiana jest podyktowana właściwie tylko doborem przełożeń, bo skrzynię z XU9JA/Z spokojnie da się złączyć z 16v. Przewody od chłodzenia również podłącza się w te same miejsca - poza wspomniamym wyżej jednym wyjątkiem. That's all folks

PS. Zapomniałem dodać - przed wsadzeniem silnika trzeba jeszcze przenitować tabliczki z numerami


Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...