..:: 205 z silnikiem Mi16 ::..

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

..:: 205 z silnikiem Mi16 ::..

Post autor: Para »

Poszukuje wszelkich informacji na temat przerobienia samochodu tak abu można było jeździć z Mi16 pod maską. Chodzi mi tu o niezbędne rzeczy bez których nie da sie obejść. Komputer, itp. za info dzięki
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
baberek
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 31 paź pt, 2003 1:50 pm
Posiadany PUG: 205 GTi XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: baberek »

A silnik z Peugeota 309 GTi 16V?? Nie bedzie lepszy (o ile to nie jest taki sam silnik)?
Mav309 poweinien cos wiedziec na ten temat.
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

kurcze właśnie mało wiem na te tematy. Wiem tylko ze sie da i tyle. A co dalej to wieelkaa nieeewiadoooma. Ile ma koni ten silniczek od 309?? drogi jest? cięzko znaleść? trudniej niż Mi16?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

to jest ten sam silnik co mi 16
Awatar użytkownika
Demo84
Junior
Posty: 155
Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
Numer Gadu-gadu: 3082188
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Demo84 »

ma 160 KM /6500 rpm
180 Nm /5000 rpm
DOHC 16V
sprężanie 10.4:1
Bo Mot ML4 fuel inj

mniej więcej tak to wygląda :)
Wielbiciel: Peugeot 205
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"

--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
Awatar użytkownika
Demo84
Junior
Posty: 155
Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
Numer Gadu-gadu: 3082188
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Demo84 »

byly tez 1.9 16v 147 KM i 166 Nm
Wielbiciel: Peugeot 205
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"

--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
Awatar użytkownika
baberek
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 31 paź pt, 2003 1:50 pm
Posiadany PUG: 205 GTi XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: baberek »

Para, przyznam szczerze,ze w tej kwestii nie swiece za bardzo, ale chyba P309 ma taka sama komore silnika co 205, dlatego silnik powinien pasowac bez wekszych zmian (lapy powinny byc te same), ze skrzynia nie poweinno byc prolemu...
Moze sie ktos wypowiec troszke szerzej w tym temacie?
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

chodzi ci o ten 16V z peżota 309 tak?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
baberek
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 31 paź pt, 2003 1:50 pm
Posiadany PUG: 205 GTi XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: baberek »

tak, o ten z 309-tki. I o ile sie nie myle to ten silnik ma 164 km a nie 160
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Silnik o ktorym piszecie to XU9J4 (160 KM w latach '88-'90 i 148 KM w latach '90-'92).
Jest to silnik XU wiec bez najmniejszych problemow mozna go zamontowac pod maske 205 GTI.
Awatar użytkownika
baberek
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 31 paź pt, 2003 1:50 pm
Posiadany PUG: 205 GTi XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: baberek »

i wszystko jasne :D
Dzieki Ninja
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Jor Łelkam :D
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

A jeszcze co do silnikow Mi16 to do 205 GTI mozna tez wsadzic XU10J4 (2.0, 155 KM) albo XU10J4RS (2.0, 167 KM), ale z tymi to juz pewnie jest niezla gimnastyka.
Na stronie http://www.205gti.com sa opisy takich samochodow wiec napewno jest to mozliwe.
Jakby nie patrzec sa to silniki XU wiec wejda do komory 205-tki bez wiekszych mechanicznych przeszkod, tylko potem sie zaczyna.
Z tego co wyczytalem to ludzie tam mieli rozne problemy; od powaznych z dopasowaniem instalacji elektrycznej i elektroniki (im to chyba najwiecej klopotow sprawialo i najdluzej trwalo) po rozne upierdliwe duperelki (np. zbiorniczek na plyn chlodzacy juz sie nie miescil na swoim oryginalnym miejscu i trzeba go bylo gdzies przeniesc itd.).
Ja ekspertem nie jestem ale generalnie zakupic taki silnik, ktory nie bedzie rzecza nowa i tez moze nie dzialac, wiec sprawdzic i ewentualnie wymienic co trzeba, dopasowac elektryke i elektronike, do tego skrzynia biegow, itd. itd. ... Pracy na dluuugie tygodnie no i koszty...
Ale efekt nie da sie pewnie z niczym porownac :twisted: :twisted: :twisted:
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Moje 5 groszy:
żeby wsadzić 16v do 205 GTi trzeba:
1. Przedłużyć dolny widelec mocowania silnika (silnik trochę bardziej się pochyli) i/lub najczęściej jeszcze podklepać przegrodę czołową,
2. Opuścić mocowanie chłodnicy lub mieć krótszy kolektor dolotowy np. Gutmanna - chyba nie muszę mówić co jest tańsze i łatwiej dostępne :wink:
3. Pogrzebać dość mocno w wydechu (właściwie trzeba zrobić przynajmniej nowy downpipe)
4. Trzeba trochę przerobić układ chłodzenia - w 405 inaczej była rozwiązana chłodnica oleju (był do niej doprowadzony płyn z układu chłodzenia). Trzeba więc albo dorobić jeden wlew do seryjnej chłodnicy wody albo puścić inaczej rury idące do chłodnicy oleju, jeśli miało się już taką z chłodzeniem wodnym oryginalnie (przy okzaji - może ktoś chce kupić taką chłodnicę :) )
5. Podłączyć elektrykę

Większość ludzi ma najwięcej problemów z tym ostatnim punktem. Dla ułatwienia dodam, że najłatwiej wsadzać 150-konnego Migacza XU9J4/Z (z katalizatorem - DFW) zamiast 120-konnego XU9JAZ (również z katalizatorem - DKZ) - wiązki róznią się tylko dwoma czujnikami których w 205-tce oryginalnie nie ma. Resztę się podpina (w te same dokładnie miejsca :P !), przekręca kluczyk i odjeżdża :wink: .

Co do skrzyni, to jej wymiana jest podyktowana właściwie tylko doborem przełożeń, bo skrzynię z XU9JA/Z spokojnie da się złączyć z 16v. Przewody od chłodzenia również podłącza się w te same miejsca - poza wspomniamym wyżej jednym wyjątkiem. That's all folks :)

PS. Zapomniałem dodać - przed wsadzeniem silnika trzeba jeszcze przenitować tabliczki z numerami 8) (i zgadnijcie co - też pasują :P )

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

I z tego wynika ze najprosciej i najtaniej jest zalozyc XU9J4/Z.
150 konikow piechota nie chodzi (tylko jezdzi i to szybko :D) i ma sie silniczek 16V. :D
ODPOWIEDZ