Strona 1 z 1
Silnik Diesla - modyfikacje
: 01 sie wt, 2006 3:04 pm
autor: tomaszmal7
Witam!
Co można zrobić z silnikiem diesla w 205 zarówno 1.8 jak i 1.9. Czy wogóle różnią się bardzo oprócz mocy i pojemności. Jakie modyfikacje można w nich przeprowadzić. Z tego co się orientuje, żaden chiptuning nie wchodzi w rachubę, tylko ewentualnie mechanicznie coś można poradzić. Czekam na Wasze opinie i doświadczenia z silnikami diesla.
Pozdrawiam.
: 01 sie wt, 2006 4:25 pm
autor: basia
turbo założyć
: 01 sie wt, 2006 7:51 pm
autor: Lord Devil
Mialem diesla robionego w niemczech i mial 100ps. Przede wszystkim plan glowicy i dokladna jej obrobke, dolot, wydech, ale najlepiej jak Basia prawi zalozyc turbo albo motor zmienic na HDi i zrobic na 180ps

: 02 sie śr, 2006 9:44 am
autor: tomaszmal7
basia pisze:turbo założyć
Rozwijając temat turbiny, czy ktoś coś takiego robił w swoim dieselku, jakie są koszty. Słyszałem też o turbinie elektrycznej którą się załącza w razie potrzeby np. przy wyprzedzaniu.
: 02 sie śr, 2006 10:57 am
autor: Banita
tomaszmal7 pisze: Słyszałem też o turbinie elektrycznej którą się załącza w razie potrzeby np. przy wyprzedzaniu.
zapomnij
Turbina z kolektorem jakies 400-1000zl
Rozumiem, ze sam tego nie poskladasz, wiec z 1500-2000zl musisz sie liczyc
: 02 sie śr, 2006 1:57 pm
autor: Marin205
włóż 1,9 TDI wyjdzie najtaniej
: 03 sie czw, 2006 10:29 am
autor: tomaszmal7
Marin205 pisze:włóż 1,9 TDI wyjdzie najtaniej
Troszku szkoda mi wymieniać tego co mam bo po remoncie. A wogóle to jak z pasowaniem 1.9 TDI. Czy mocowania i inne duperszwance pasują, czy jest od pytki przerabiania?
: 03 sie czw, 2006 10:54 am
autor: Lord Devil
Bez urazy ale nie macie pojecia o czym mowicie. Przede wszystki jak juz to silnik HDi,a nie TDi-bo to WV, a nie stajnia Peugeot'a. Common rail jest we francuzach, a sszmelcwagen to pompowtryskiwacze i mnostwo innych roznic. Najtaniej bedzie zalozyc TD z 205, albo np z 405 i dodac intercooler oraz nieco zwiekszyc cisnienie turbiny. Nie da sie tego zrobic za 1000zlotych. Silnik HDi w dobrym stanie jest juz sam z siebie drogi, a zalozenie go to juz nielada sztuka, wiem, bo sam sie przymierzalem. Ten silnik ma 17 roznych czujnikow rozmieszczonych w roznych czesciach instalacji. Przelozenie silnika + przelozenie instalacji elektrycznej + mocowania + wydech + zestrojenie + zmaiana calej stacyjki lub zdjecie immo + przelozenie pompy paliwa i calego ukladu paliwowego. Roboty jest sporo.
: 03 sie czw, 2006 11:45 am
autor: krzycho
dołożenie turbo do zwykłego diesla to tez nie jest prosta sprawa . W TD jest :
inna pompa z regulacją dawki od obciązenia turbo
natrysk oleju na denka tłoków
niższy stopien sprężania
inne wtryski
inna głowica z kolektorami - taka jak w 405 D
inne sprzęgło - wieksze
inna slrzynia - taka jak 405 mi16 (wzmocnione BE1/3)
inny wałek rozrządu
lepiej cały silnik TD - tu nie ma dużo roboty
: 03 sie czw, 2006 2:00 pm
autor: cheatoss
Lord Devil pisze:Common rail jest we francuzach, a sszmelcwagen to pompowtryskiwacze i mnostwo innych roznic.
common rail nie bylo w dieslach mercedesa?

: 03 sie czw, 2006 2:39 pm
autor: basia
było
a peugeot tez ma 1.9 TDI np w 306 moc 90KM tyle co 2.0HDI bez chipowania ale moment gorszy i przy wyższych obrotach
NAJPROSTRZY SWAP TO 2.1TD bo jest taki jak 1.8D
: 03 sie czw, 2006 3:09 pm
autor: Lord Devil
We Francji jest sporo 205 z silnikali Diesla 2,1 wykreconymi na 100-120PS, RUGIERRI robil tez kit do tego silnika.