filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Dokonałem testów starego (oryginalnego) i przerobionego dolotu.

Stary (0-100km/h)

Benzyna 15,45s
Gaz 15,6s

Przerobiony (0-100km/h)

Benzyna 14.27
Gaz 14,5

Silnik na przerobionym dolocie wkręca się troche lepiej i jest przyjemniejszy w jeździe po mieśćie. Pod górę też lepiej sobie daje radę w porównaniu ze starym.

Wiem że nie są to osiągi na miarę GTI no i mam silnik przed małym remontem ale różnica była do zmierzenia.

Poza tym stary dolot przy założeniu go na mikser jest strasznie nieszczelny w porównaniu z dolotem który zrobiłem.

A jeszcze jedno przy założeniu przerobionego dolotu zmienia się w bardziej basowy dźwięk spod maski oraz z rury wydechowej.

Pozdro
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1415
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bad Vöslau (Austria), LUBIN (dolny śląsk)

Post autor: grzechuuu205 »

sprawdziłem spalanie na filtrze stożkowym... i tak:

zatankowałem za 50zł = 12litrów. miałem taką trase: 30% miasto a reszta na krajowej 3ce z Lubina do zielonej gory = 100km z prędkoscią 100 - 110. na tych 12 litrach przejechałem w sumie 220km czyli na stówe spalił mi około 5.45 litra benzyny. czyli w sumie raczej sie nie zmieniło spalanie (no moze jak juz to o jakies 0.20 max wiecej bierze... :)
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
rahueme
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 13 wrz śr, 2006 2:41 pm

Post autor: rahueme »

ja zamontowalem troche inaczej tzn umiescilem filtr tak samo jak grzechuuu205 tylko zamiast pcv polaczylem rura "spiro" i jest o wiele mniej zabawy, jedynie za co jeszce musxze sie zabrac to odizolowac ja. pozniej zarzuce fotki =) / czuc zmiany, silnik pracuje tak jak by lzej i lepiej sie wkreca na obroty, no i jeszce ladniej buczy ;) jeszcze nie wiem jak przy wiekszych predkosciach ale do 120 znacznie lepiej sie rozpedza....
EDIT> Co sadzicie o takim sposobie zamontowania
http://rahueme.205.pl/image.php?id=10120
czy cos zmienic czy zostawic ???
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

dzis zdjalem ta swoja cala instalacje powietrzna, filtr zalozylem w miejsce fabrycznego i.... zadnej rewelacji, troche buczy fakt ale na tym mi specjalnie zalezy, bo rownie dobrze moglbym zrobic srubokretem dziure w tlumiku( tez zwraca uwage)
reaguje na dodanie gazu podobnie albo slabiej zalezy...
czas do 100 gorszy o sekunde :twisted:
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

i szczerze powiedziawszy tak to włąsnie moralez wygląda... najczęściej jest duży efekt -psychologiczny i tyle :wink:

czego dowiódł np grzechuuu205 :)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

woocash pisze:i szczerze powiedziawszy tak to włąsnie moralez wygląda... najczęściej jest duży efekt -psychologiczny i tyle :wink:
czas do 100 gorszy o sekunde :twisted:
no wlasnie nie bardzo, poprzedni uklad tj ten gdzie bylo duzo strat :D
spisywal sie lepiej
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1415
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bad Vöslau (Austria), LUBIN (dolny śląsk)

Post autor: grzechuuu205 »

to zależy jak leży :lol: nie no nie sciemniał bym przeciez jakby nie było lepiej. Nie powiem ze jest super rewelacja... ale z dolnych obrotów naparde lepiej sie zbiera... (a gdzy miałem stożek zamontowny w miejsce fabrycznego... to nie było lepiej a nawet moze i gorzej i chyba tez wiecej palił (miałem tak przez jakies 3 dnii) - popratu brał typowo tylko gorace powietrerze.. ale gdy zrobiłem ten dolot (nie jest to cud techniki - ale jest) to jest lepiej... ale jezeli komuś nie odpowiada taki filtr to nie... poprasrtu nie zakłada i juz... pozdro :P :mrgreen:
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
rahueme
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 13 wrz śr, 2006 2:41 pm

Post autor: rahueme »

otoz to ja po zalozeniu filtru tez odczulem ruznice, moze nie jest szybszy, ale napewno lepiej sie zbiera z nizszych predkosci... i to czuc ruznice przy wyprzedzaniu, co do buczenia to np u mnie i tak wydech buczal...fakt faktem teraz jeszcze ladniej to idzie ... :) dzis jade nad morze to przetestuje dokladnie jeszce to :) pozdro
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

wczoraj zrobilem jeszcze trase na tym chorym ukladzie.... masakra 8)7
dzis spowrotem zalozylem kibel dolot przykrecilem troche lpg( do poprzedniego wariantu konieczne bylo odkrecenie) i smiga jak ta lala :mrgreen:
nawet musze go jeszcze troche skrecic bo z wcisnietym pedalem do jakiejs 1/3 mam 150 badz jak kto woli 141.786453 km/h
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1415
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bad Vöslau (Austria), LUBIN (dolny śląsk)

Post autor: grzechuuu205 »

wczoraj przetestowałem Puga. ja miałem standardowy układ z normalnym filtrem to maks jaki wyciągnełem z niego było 155km/h a teraz ze stożkiem wyciągłem 163km/h ... wiec ja nie narzekam i jestem zadowolnony ze wszytskiego:)
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
smiechoo
Junior
Posty: 261
Rejestracja: 01 lip wt, 2008 10:55 am
Posiadany PUG: XS 1.4 TU3M ---> TU3S + LPG
Numer Gadu-gadu: 5774709
Lokalizacja: 3city

Re: filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk

Post autor: smiechoo »

ja mialem zamontowany filtr stozkowy w miejsce oryginalnego filtra kupilem takiej wielkosc ze idealnie tam pasowal ( wcisniety w puche orginalnego filtra ) odczucia:

przy bardzo ekonomicznej jezdzie spadlo spalanie o 0.4 co do seryjnego dolotu

autko jakby stalo sie bardziej elastyczne

szybciej wkrecalo sie na obrotu ale trzeba bylo to sprawdzac bardzo dokladnie tzn z gps i ciagla zamiana filtrow zeby wrunki pogodowe nie wplywaly na pomiar :D

potem wycialem dziurke w grillu i dolozylem pelen przelot ( procz kolektora wydechowego ) ktory skladal sie od kolektora: rura - strumienica - rura - tlumik koncowy od 125p ( jak sie patrzy to na wylot jest dziura :D )

odczucia po takim modzie:

-autko zaczelo jezdzic jak wsciekle :D
-szybko sie wkrecalo na obroty
-dzwiek filtra stlumiony ( przez puszke orginalna ) ale wydech ryczy jak rajdowka :D
-mocne odzczucie poprawy osiagow, szczegolnie na nizszych obrotach, mniej gazu trzeba wciskac aby utrzymywac i przyspieszac do predkosci ktorymi zwykle jezdze
- bardzo odczuwalna ulga dla silnika jak podjezdza sie pod gorke lub jedzie zapakowany autem w 5 osob
- na takim setupie stozek plus przelotowy wydech wzrost spalania o 0.7l odrazu napsize ze tankuje tylko 98 lub vpower racing, 98 praktycznie zawsze na jednej stacji wiec pomiary powinny byc dokladne :)

teraz na lato bede kombinowal troszeczke inny dolot cos na wzor kibeldolotu "grzechuu205" ale rozetne ta obudowe wtrysku w polowie i wcisne w niego rurke alu i caly dolot bedzie alu z mniejszym troche stozkiem zobaczymy jaki bedzie efekt, dam znac co i jak :D

jakos przed wczoraj zalozylem nowy orginalny filtr powietrza i musze powiedziec ze autko zostalo zdlawione i juz nie cisnie tak jak ze stozkiem, mam nadzieje ze spalanie rowniez spadnie :D
Awatar użytkownika
tomek05229
Junior
Posty: 400
Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
Posiadany PUG: 205 Forever '95
Numer Gadu-gadu: 11234915
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa

Re: filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk

Post autor: tomek05229 »

no to ja teraz odkopie stary temat gdyż załozyłem u siebie konstrukcję którą chciałbym się podzielić....tzw kibeldolot... :P też na podzespołach kolanek i rury PCV....
plusy:
-zajefajny dzwięk... :D
-elastyczniejszy (mniej mulący sie) silnik
-troche lepsze wkręcanie się
jeżeli chodzi o spalanie to nie wiem bo dopiero jest faza testów i póki co to aż korci żeby go bardziej przycisnąć i usłyszeć to brzmienie :)

ale dzwięk jest super :D chodzi jakby miał 2.0 GT ..a to tylko 1.1. na monowtrysku :twisted:
Stożek pochodzi od Krisa z fabrycznego dolotu Simony.

plany: pomalowanie na czarny mat żeby nie było od razu widać z czego dolot jest zrobiony ;)
Załączniki
DSC000zmmmmm15.JPG
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk

Post autor: Martinoo »

tomek05229 pisze:no to ja teraz odkopie stary temat gdyż załozyłem u siebie konstrukcję którą chciałbym się podzielić....tzw kibeldolot... :P też na podzespołach kolanek i rury PCV....
plusy:
-zajefajny dzwięk... :D
-elastyczniejszy (mniej mulący sie) silnik
-troche lepsze wkręcanie się
jeżeli chodzi o spalanie to nie wiem bo dopiero jest faza testów i póki co to aż korci żeby go bardziej przycisnąć i usłyszeć to brzmienie :)

ale dzwięk jest super :D chodzi jakby miał 2.0 GT ..a to tylko 1.1. na monowtrysku :twisted:
Stożek pochodzi od Krisa z fabrycznego dolotu Simony.

plany: pomalowanie na czarny mat żeby nie było od razu widać z czego dolot jest zrobiony ;)
ale to jest dziwne stożek w 1.1.

W ogóle jak to brzmi.

Chociaz znam takich co stozek do diesla dają
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
tomek05229
Junior
Posty: 400
Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
Posiadany PUG: 205 Forever '95
Numer Gadu-gadu: 11234915
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa

Re: filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk

Post autor: tomek05229 »

Zgadza się...ja też myslałem że to będzie tylko coś takiego że jak otworze maske to..o...stożek... , a tu miłe zaskoczenie jeżeli chodzi o dzwięk i poprawe elastyczności...bo zakładając go myślałem bardziej o walorach estetycznych niż o poprawieniu osiągów...ale skoro się coś tam udało... 8)
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk

Post autor: aule »

Dobrze, że nie zrobiłeś z rury od piecyka...

pomalować i będzie dobrze.

Ja obecnie mam w pojeździe wkładkę sportową K&N i daje radę.

pozdro
ODPOWIEDZ