Kaktus pisze:W XU9J4 - tym mocniejszym walek jest przesuniety na kole zebatym o 2 stopnie i 30 minut przeciwnie do ruchu silnika. To wychodzi 0,5 zabka. Dane sprawdzone i w 100% poprawne.
Jezeli piszesz o kole
2 to faktycznie walek jest cofniety w stosunku do kola
3, a w przypadku kola
4 walek jest przyspieszony - zawor otworzy sie szybciej niz w przypadku
3.
Znajomy rozbieral silnik D6C (na 100%) z 405mi16 i wlasnie tam znalazl kolo ssace nr
4 ! - z tego silnika zreszta ma tloki do sprzedania!
Te fiszki to
BZDURY - moim zdaniem:)
Zalozenie walka
2 spowoduje to, ze zawor otworzy sie pozniej niz w silniku DFW, w zwiazku z czym mieszanka paliwowo powietrzna bedzie slabiej zasysana przez wydobywajace sie z silnika spaliny. Co powinno przelozyc sie niestety na gorsze osiagi. Po opoznieniu walka w spalinach powinno byc mniej tlenkow azotu - zgodnie z tym co pisze A. Graham Bell w "Modern engine tuning" ale osiagow ani spalania (ekonomii) to nie poprawi.
Dlatego wlasnie w wersji D6C walek ssacy jest przyspieszony wzgledem, DFW - co powoduje przesuniecie max. mocy i momentu w wyzsze obroty. Spalanie powinno byc mniej ekologiczne, a na wyzszych obrotach pewnie i mniej ekonomiczne bo wiecej mieszanki paliwowo powietrznej bedzie zasysanej przez jeszcze otwarty zawor wydechowy i rozpedzone spaliny.
Zapewne PSA kierujac sie normami czystosci spalin, opoznilo otwieranie sie zaworow ssacych i zamiast kola
4 zalozyli
3, dolozyli katalizator i zmienili jednostke sterujaca!
Nic prostrzego do sprawdzenie dla osob, ktore maja silnik D6C !
Kaktus pisze:4 wystepowala podobno w jakis BX'ach
W jakich 16v czy 8v? Ja mam dwa silniki z BX DFW i w obu kola walkow maja nr
3 i
2
PS. Przecinak Ty masz D6C - sprawdzales u siebie jakie nr maja kola walkow??? Tylko szczerze! Jezeli nie - to fajnie jakbys to w miare szybko sprawdzil dla dobra wszystkich:)
Bo jezeli faktycznie Twoj D6C ma 2 i 2 to juz sa jakies jaja - moze wtedy ma inny walek ssacy?
OK sam znalazlem:) Faktycznie u Ciebie jest 2 ! - no to teraz mam zagadke ...
DOBRA! Chyba prawda lezy posrodku! Wyglada na to ze w D6C byly stosowane kola nr
2 i 2 oraz
4 i 2, a w DFW
3 i 2.
More info - here you go - it is taken over here that the best combination on a D6C is #4 inlet and #2 exhaust.
At seems that the earlier engines has a #4 on inlet but later it changed to #2.
#2 - 114 deg.
#3 - 111 deg.
#4 - 108 deg.
Wiecej info na forum:
http://www.bx16v.com/archive_forum/view ... c&start=45
Z moich porownan kol wynika, ze jesli kolo nr 2 rozni sie od kola nr 3 o 2st 30min to kolo nr 4 od kola nr 3 rozni sie o nieco wiecej - czyli pewnie o ok. 3st
Wiem, ze BX 16v z silnikiem D6C produkowano od VII '87 do III '88. Co ciekawe w BXach byly D6C z Motronic ML 4.1, a w P405mi16 silniki D6C produkowano znacznie dluzej w dalszym ciagu nie mialy katalizatora ani czujnika spalania stukowego ale byly wyposazone rowniez w Motronic 1.3.
PRZECINAK: napisz z ktorego roku jest Twoj silnik i w jaka elektronika nim zarzadza? (fabrycznie zarzadzala)