Strona 1 z 2

Pytanie o zawor upustowy

: 09 paź pn, 2006 1:12 pm
autor: marian205
Mam pytanie d znawcow. Posiadam silnik 1.9 TD z intercoolerem. Czy zalozenie zaworu blow off ma jakis sens w dieslu czy to tylko w benzynie?? Jesli to zda egzamin w dieslu to gdzie sie podpina takie cus?? :?:

: 09 paź pn, 2006 1:49 pm
autor: HDi
ma sens przy większych modach w silniku

przy serii tylko dźwięk silnika zmienisz na świstaka

: 09 paź pn, 2006 4:16 pm
autor: marian205
hmmmmm a gdzie sie takie cus montuje?? na ktore przewody??

: 09 paź pn, 2006 5:27 pm
autor: 205MI16
Najlepiej na przewód od intercoolera do kolektora (ssącego oczywiście :D )

: 09 paź pn, 2006 6:33 pm
autor: marian205
dzieki za odpowiedz :W pomysle i zobacze ale .....kto wie.

: 09 paź pn, 2006 11:05 pm
autor: BubuPN
w dieslu montowanie bov w ogóle nie ma sensu... jeśli już to sprawdza się w wolnossących

: 10 paź wt, 2006 8:09 am
autor: Lord Devil
BOV w wolnossących? rozwiń wypowiedź.

: 10 paź wt, 2006 9:19 am
autor: mi
nurtujące to było, niewątpliwie :)
bov ma sens zawsze, niezależnie czy da jakikolwiek progres z mocą czy nie - dla pięknego parsknięcia przy każdym ujęciu gazu dałbym dużo, oj dużo :W

: 10 paź wt, 2006 3:54 pm
autor: marian205
nio sporo takie cos kosztuje ale....moze sie skusze. zobaczymy jak sie sprawy poukladaja.

: 10 paź wt, 2006 9:31 pm
autor: BubuPN
Lord Devil: z tego co mi wiadomo to w benzynie BOV ma znaczenie gdyż zapobiega zachłyśnięciu się turbiny, a z kolei w dieslu nie ma przepustnicy więc tym samym BOV się nie sprawdza chociaż ponoć wymyślono jakiś wynalazek dla turbodupków zwany elektrycznym BOV'em, ale jest to zdaje się rzecz równie użyteczna co elektryczna turbina ;) Turbodiesla z BOV'em obojętnie czy seryjnego czy mocno dłubanego nie widziałem. No i jeszcze dla potwierdzenia moich słów: http://www.tdi.pl/index.php?name=PNphpB ... opic&p=850

: 11 paź śr, 2006 3:34 pm
autor: marian205
BubuPN o co ci chodzilo DOKLADNIE z tym TURBODUPKIEM :?: :?:
mozesz to rozwinac :?:

: 11 paź śr, 2006 3:52 pm
autor: woocash
no cóż.. pewnie to sposób bubu na zyskiwanie przyjaciół na forum :D
no i te wolnossące turbodoładowane silniki... mjut malina :)

a jak zobaczyłem głośniczek z dźwiękiem "pssss" to aż monitor oplułem ze śmiechu... możecie sobie zapodac tam sampla, jak to brzmi :D

: 11 paź śr, 2006 3:56 pm
autor: Lord Devil
Może dla wyjaśnienia. BOV montuje się dla bezpieczeństwa turbiny przede wszystkim a efekt uboczny baaaaaaaaaaaardzo pożądany psssss. Zasadniczo BOV jest montowany w 90% autach z silnikami turbo już fabrycznie, z tym że, nadmiar ciśnienia jest wpuszczany do układu wydechowego i nie słychać "psss". BOV sportowe, tuningowe czy jak je zwał wypuszczają nadmiar ciśnienia na zewnątrz stąd głośne "psssssss". Ma to sens szczególnie przy wysokim ciśnieniu doładowania, będzie słyszalny, przy małym to takie naciągane psss. Nie ma BOV'a w jednostkach wolnossących. :P

: 11 paź śr, 2006 4:05 pm
autor: marian205
Lord to logiczne ze takie cus montuje w silnikach turbo. tylko ja nie wiedzial i sie pytal czy w Turbo dieslach tez to zdaje egzamin. wiec raczej u mnie bylo by takie male "pss". to szkoda :(

: 11 paź śr, 2006 8:46 pm
autor: BubuPN
Lord: ale w turbodoładowanych powolnych ssakach jest :mrgreen: