205 4x4

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

naped
nie wydaje mi sie, zeby naped bral z polosi :wink:

ze wal cienki, to jeszcze nic nie znaczy -wal w mx-5 wazy tak na oko 2kg (1,2m o ile dobrze pamietam) i nie ma bata, zeby to ukrecic :)
krzycho

Post autor: krzycho »

ale sie chłopaki znata - z długiej półosi ;-) To jest wał napedowy poprowadzony w sztywnej osłonie , dzieki temu uniknieto stosowania krzyzaków i łożyska podporowego. Rozwiązanie czesto stosowane np. w Peugeotach 504,505,506 a także w kultwym 205 Turbo 16. Umożliwia przeniesienie najwyższych mocy dzięki wyeliminowaniu słabych punktów wałów łamanych
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

krzycho pisze:ale sie chłopaki znata - z długiej półosi ;-)
to moze jeszcze powiedz ze to co zaznaczylem na zdjeciu to pisek sluzb specjalnych
Banita pisze:naped
nie wydaje mi sie, zeby naped bral z polosi :wink:

ze wal cienki, to jeszcze nic nie znaczy -wal w mx-5 wazy tak na oko 2kg (1,2m o ile dobrze pamietam) i nie ma bata, zeby to ukrecic :)
nie klnij
zdjecie ktore zapodales przedstawia juz troche nowsze rozwiazanie stosowane w partner/berlingo
1,2 m na 2 krzyzakach to co innego niz conajmniej 2m sztywny wal
pozatym ciezko to ukrecic jak madzia nawet gumy nie moze spalic 8)7
krzycho pisze: To jest wał napedowy poprowadzony w sztywnej osłonie , dzieki temu uniknieto stosowania krzyzaków i łożyska podporowego. Rozwiązanie czesto stosowane np. w Peugeotach 504,505,506 a także w kultwym 205 Turbo 16. Umożliwia przeniesienie najwyższych mocy dzięki wyeliminowaniu słabych punktów wałów łamanych
znasz kogos kto eksploatuje taki naped i jest zadowolony?
wszytsko ladnie pieknie tylko rozwiazanie to jest troche malo praktyczne
bo elementy ukladu zawieszenia musza byc idealnie ustawione, pozatym wykonanie takiego elementu jest zapewne kosztowne i generalnie rzecz ujmujac to peugeot nigdy nie brylowal w dziedzinie napedu 4x4 a jedynym modelem godnym uwagi byl p4( czyli gelenda robiona przez francuzow 8)7 )
Załączniki
309_GTI.JPG
309_GTI.JPG (69.7 KiB) Przejrzano 7001 razy
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

mimo wszystko :)m jestem pod wrażeniem rozwiazania z tyłu.. belka + toto cos... sama belka to duuuży problem, a do tego jeszcze półośki... nieźle.. ciekawe ile tego jeszcze jeździ :P
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

moralez pisze: zdjecie ktore zapodales przedstawia juz troche nowsze rozwiazanie stosowane w partner/berlingo
1,2 m na 2 krzyzakach to co innego niz conajmniej 2m sztywny wal
pozatym ciezko to ukrecic jak madzia nawet gumy nie moze spalic 8)7
fakt -to jest od berlingo 4x4,

a oto 505 :wink:
504
505dangel

na 17 yokohama'ch nie chce palic, ale co z tego? strzelisz ze sprzegla przy 8k, a kola trzymaja, to przeciazenie jest jeszcze wieksze -
PS nie kloce sie , ze rozwiazanie z dangela jest dobre :wink:
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

Banita pisze:
na 17 yokohama'ch nie chce palic, ale co z tego? strzelisz ze sprzegla przy 8k, a kola trzymaja, to przeciazenie jest jeszcze wieksze -
PS nie kloce sie , ze rozwiazanie z dangela jest dobre :wink:
na 14 tez nie chciala
a przeciazenie za wielkie nie jest skoro sprzeglo sie slizga 8)

krzycho
jesli powiesz mi ze
tutaj
tez sa waly bez zadnych elementow przegubowych to jutro ide spalic puga
krzycho

Post autor: krzycho »

moralez pisze: krzycho
jesli powiesz mi ze
tutaj
tez sa waly bez zadnych elementow przegubowych to jutro ide spalic puga
wiedziałem że znajdziesz zdjecia wersji kombi które miały już wał łamany z racji 3 m rozstawu osi ;-)
Masz tez racje - taki wał jest cieżko wykonac ale to własnie układ napedowy 4x4 w Peugeocie 205 Turbo16 wykonany przez Coswortha ma opinie układu nie do zakatowania

Takie wały sprawdzały sie w Peugeocie 505 Turbo o mocach wyciąnietych nawet do 350 KM i nigdy nie było z tym problemu. A skąd wiem ze nie sprawia problemu ? Bo miałem takiego Peugeota 505 i jezdziliśmy nim 8 lat i był systematycznie katowany i nic. A koledzy od BMW non stop naprawiali łożyska, krzyżaki, gumowe podpory.

Taki układ przeniesienia napedu na tył stosowany był w wielu samochodach sportowych z uwagi własnie na ogromne przeciążenia
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

a w 405 t16 ktora miales i tyl nie robil byl taki sam czy inny uklad przeniesienia napedu 8) ? i co z tym braniem napedu z dlugiej polosi ktore zaznaczylem na fotce :D ?
krzycho

Post autor: krzycho »

to nie jest branie napedu z półosi. To wygląda w szczegółach całkowicie inaczej. Npaed ze skrzyni w której nie ma mechanizmu różnicowego jest przekazywany na skrzynke rozdzielcza z dwoma mechanizmami różnicowymi najczesciej planetarnymi i dopiero stąd naped jest rozdzielany na przód i na tył a półoś przechodzi przez skrzynie biegów do tej skrzynki. Jak chcesz służe zdjeciami co i jak.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

krzycho pisze: Jak chcesz służe zdjeciami co i jak.
nie, wcale niechce........... 8)
a co z twoja 405 :) ?
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

No a jeśli chodzi o 205 4x4 to było już coś takiego. zdjęcia poniżej - a tu http://www.maxpower.co.uk/site/article.asp?ID=3517&s=3 więcej szczegółów.

Może i na bazie forda - ale za to jaki potencjał - no i mi16 nie podskoczy tyle jest gotowych rozwiązań dla tego silnika. Tyle że rozwiązanie nie należy do najtańszych - bo wiadomo nawet rozbity taki Cossie pójdzie za sporą kaskę
Załączniki
peug205cossie4x4dec96_1.jpg
peug205cossie4x4dec96_1.jpg (36.81 KiB) Przejrzano 6872 razy
peug205cossie4x4dec96_2.jpg
peug205cossie4x4dec96_2.jpg (72.1 KiB) Przejrzano 6873 razy
peug205cossie4x4dec96_3.jpg
peug205cossie4x4dec96_3.jpg (49.81 KiB) Przejrzano 6872 razy
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 205 4x4

Post autor: levis »

Odgrzebię koltleciora.

W ofercie Peugeot/Citroen pojawiła się kolejna 4napędówka

4007 / crosser - można już dostać napędy, skrzynie i silniki w rozsądnych pieniądzach - może warto rozpatrzeć, czy to w ogóle pojdedzie do 205 ;-)

http://allegro.pl/skrzynia-biegow-peuge ... 50371.html

http://allegro.pl/zawieszenie-tylne-bel ... 00152.html
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 4x4

Post autor: grzesiek309 »

Rzeźba kosmiczna :| Lepiej zaadoptować napęd z 405, przy kicie Dimmy rozstaw kół powinien być w sam raz :)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 205 4x4

Post autor: levis »

rzeźba traszna, ale za to można przyrzeźbić 3.0 V6 4x4 ;]
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 205 4x4

Post autor: 2mouse »

levis pisze:4007 / crosser - można już dostać napędy, skrzynie i silniki w rozsądnych pieniądzach - może warto rozpatrzeć, czy to w ogóle pojdedzie do 205 ;-)
Mitsubishi Outlander... Chyba do Lancera... Przecie tam nic nie ma z PSA oprócz diesli...
Nie widzę tego.
ODPOWIEDZ