Strona 1 z 2
Co o tym sądzicie??
: 12 kwie pn, 2004 1:06 pm
autor: BubuPN
No więc chciałbym w niedalekiej przyszłości wpakować do mojego puga turbine i nieco przerobic chip (na przyklad
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=23763604 ). Chcialbym sie dowiedziec mniej wiecej co bym musial jeszcze pod to przerabiac no i ewentualnie czy macie jakies inne rozwiazania?? (tylko blagam nie piszcie "wiekszy silnik").
: 12 kwie pn, 2004 1:28 pm
autor: TOMBIKE
nie ma takiej aukcji

: 12 kwie pn, 2004 1:32 pm
autor: BubuPN
heh bo ten nawias sie napatoczyl, juz poprawilem i link jest ok

: 12 kwie pn, 2004 1:33 pm
autor: madafaka
Bubu chodzi o chipa podnoszącego moc i wstawienie turbinki do jego silnika bodajże 1.4 na wtrysku 75KM
dużo roboty jest z wstawieniem turbiny???? czy chip coś daje???? ewentualnie jak może sobie poprawić moc auta???
: 12 kwie pn, 2004 1:34 pm
autor: BubuPN
tak na marginesie akurat chipy z tej aukcji sa tylko do diesli, ale chodzi o sam fakt robienia chipu
: 12 kwie pn, 2004 7:15 pm
autor: Lars
Po pierwsze - takie czipy nie daja prawie nic w zwykłych silnikach benzynowych... proponuję najpierw wjechać na hamownię i zobaczyć, co Ci spod maski uciekło przez lata... później zajmij się doprowadzeniem (ale nie czipami!!!) silnika do stanu "normatywnego"...
Po drugie - firma, która czipuje brykę przed doprowadzeniem jej do stanu fabrycznego to lipa a nie firma! W końcu my chcemy mieć więcej niż daje fabryka.
Po trzecie - dobre zaturbienie (turbina, kolektor, IC, coś sterującego układem) z montażem to min. 6-7 tys PLN. Ale...
- silnik 1,4 nie wytrzyma duzego doładowania - może się szybko rozpaść
- wątpię, żeby udało Ci się dostać kute wnętrze do silnika a jeśli już to licz się z cenami min. 1 tys USD za kute korny, tłoki, korbowody...
- założenie soft-turbo będzie bardziej dla efektu PSSSSS... niż dla zyskania jakiegoś odlotu w aucie.
Ja szukałem info o zaturbianiu GTi - zarówno 1,9 jak i 1,6.... według info, które znalazłem prościej jest z 1,6, łatwiej go odprężyć uszczelką stalową... ale i tak wyszło (po dobrych układach i sprej pracy własnej) ok. 5 tys PLN na uzyskanie mocy rzędu 170-180 KM (bezpiecznie) lub 200-210 (ryzykowna rozrywka...)...
Bubu - shamuj silnik, podaj na forum co wyszło... i niestety nie licz na szybkie i łatwe podniesienie mocy auta....
PS. Zapomniałem o najważnijszym! Najpierw przerabia się zawias i hamulce pod większą moc a później robi silnik

: 12 kwie pn, 2004 7:23 pm
autor: BubuPN
to w takim razie skoro mówisz, że są takie koszty to w jaki inny sposób mogę jeszcze zwiększyć nieco (bo wiadomo, że prędkości ponaddźwiękowych nie uzyskam) osiągi i moc auta?
: 12 kwie pn, 2004 7:32 pm
autor: Lars
Myślę, że nie można... nie zrozum mnie źle, ale Twój silnik nie jest jakimś rasowym sportowcem. A każda rzecz - czy to będzie doprowadzenie silnika do stanu fabrycznego czy planowanie itd - to kosztowne imprezy. Niestety.
Poza tym bądzmy szczerzy - co Ci da 3 albo 5 KM?? Nic, zupełnie nic.
: 12 kwie pn, 2004 7:43 pm
autor: madafaka
bubu a nie mówiłem z tym turbo i z tym chipem

??
: 12 kwie pn, 2004 8:09 pm
autor: samer
Zamiast turbo , to wsadz silnik z MI16 , czy chociaz 1.9GTI

taniej, prosciej, bezpieczniej.
Uniwersalne chipy nic nie daja a w wielu przypadkach pogarszaja moc auta ...
Chip ma sens tylko wtedy gdy tuner pisze mape specialnie dla twojego silnika , po wczesniejszym zhamowaniu go (zmierzeniu jego parametrow na hamowni podwoziwej).
Co do poprawy osiagow , doprowadzic swoj silnik do stanu nowego i robiac to splanowac glowice o 0.2mm. Szlify glowicy (poszerzyc komory dolotowe i wypolerowac je) zalozyc wieksze zawory. Zamiast seryjnego nowego walka kupic Swiatka (ta sama cena). Wszystko powinno sie zamknac w granicy 3-4tys zl
Opcja tansza, sama glowica ok 1-2 tys zl
: 12 kwie pn, 2004 8:12 pm
autor: samer
Aha , dodam ze wsadzanie turbo bez doprowadzenia silnika do stanu "nowego" nie ma sensu Wiec te 3-4 tys zl na silnik + kilka tysiecy na wsadzenie turbo (inne kolektory , samo turbo , robocizna , komputer, wtryskiwacze)
: 12 kwie pn, 2004 8:14 pm
autor: BubuPN
Lars pisze:Myślę, że nie można... nie zrozum mnie źle, ale Twój silnik nie jest jakimś rasowym sportowcem. A każda rzecz - czy to będzie doprowadzenie silnika do stanu fabrycznego czy planowanie itd - to kosztowne imprezy. Niestety.
Poza tym bądzmy szczerzy - co Ci da 3 albo 5 KM?? Nic, zupełnie nic.
hehe wiem ze to nie jest rajdowka, a co do pomyslu z wymiana silnika to nie jest to nawet takie zle zwlaszcza jak widze jakie sa koszty totalnej przerobki obecnego, tylko trzeba cos dorwac po dobrej cenie i jednoczesnie zeby nie byl to zdezelowany rzęch, tak na marginesie, to jakbym chciał robić swapa na 1,6 lub 1,9 (od 205 oczywiście) to (zapewne) poza komputerem co jeszcze musiałbym robić?
: 12 kwie pn, 2004 9:36 pm
autor: Kaktus
Hej!!
Po 1 - silnikow w 205 sie nie CHIPUJE

Chyba ze masz kompa Motronica ale watpie. Le2 Jetronic i inne Jetroniki sa tak stare, ze jedyne co mozna zrobic to za 400zl zdjac odciecie!
Po 2 (to do Larsa) - masz 100% racje ale mylisz sie co do odperezenia silnika. Latwiej jest stalowa uszczelka odprezyc silnik w 1.9 gti!! W 1.6 GTi masz stopnie sprezania 10.5:1 (105KM) lub 9.8:1 (115KM) a w 1.9 masz 9.6:1 (130KM) lub 9.2 (122KM).
Po 3 - Najlepiej jest wasadzic silnik z GTI, ale wtedy musisz wszystko wsadzic z GTI! Skrzynia, polosie, piasty, wiazke, wszystkie czujniki itp. Do tego nie wiem ale w 1.4 chyba sa inne mocowanai silnika.
Po 4 - wsadz sobie 2 gazniki Webera z 1.3 Rallye, ustaw dobrze zawory, ewentualnie popraw glowice po fabryce, i powinno byc bardzo fajnie

, ewentualnie poszukaj pelnego wtrysku.
Po 5 - zobacz ile jest roboty z silnikiem 1.4 i turbina:
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/205XS.html
: 12 kwie pn, 2004 9:39 pm
autor: BubuPN
co do punktu 5 to moze jeszcze tlumaczenie napiszesz?? hihihi

: 12 kwie pn, 2004 9:48 pm
autor: madafaka
Bubu nie za duzo wymagasz??
