Strona 1 z 3

obniżenie przodu

: 13 kwie wt, 2004 8:33 pm
autor: TOMBIKE
Witam, o ile obniżenie tyłu nie niesie za sobą konsekwencji finansowych o tyle obniżenie przodu to chyba już poważniejsza rzecz więc proszę o radę jak najtańszym sposobem obniżyć przód auta, nie zależy mi na sportowych sprężynach, tym bardziej amorkach, chodzi o najtanszy sposób, wykluczam oczywiście stosowanie tzw klamr, chce zrobić to możliwie najtaniej lecz z głową. Zastanawiałem się czy mogę wsadzić do mojego XSa sprężyny z gti? Czy to coś da? Może wystarczy obciąć sprężyny o kilka zwojów? Chciałbym zostawić seryjne amorki, przynajmniej narazie póki nie zrobię silnika. Proszę o rady tych którzy robili już coś takiego. Pozdrawiam

: 13 kwie wt, 2004 8:38 pm
autor: Para
najtańszym sposobem jest obcięcie sprężynki o te 2 zwoje. a czy jest to dobry sposób... temat rzeka :|

: 13 kwie wt, 2004 8:43 pm
autor: TOMBIKE
tak ale boje sie o amorki, to im nie zaszkodzi? Przypadkiem nie będą się "dobijać" a co z opcją sprężyn od gti, na pewno są twardsze, ale czy krótsze?

: 13 kwie wt, 2004 9:37 pm
autor: Ninja
Moj znajomy zgrzal jeden zwoj, co prawda w bmw, ale amortyzatorom to nie zaszkodzilo.
Inni ludzie tez obcinali sprezyny i jezdza.

: 13 kwie wt, 2004 9:53 pm
autor: BubuPN
a czy przy obniżaniu tyłu nie trzeba przypadkiem też czegoś kombinować z amosiami??

: 13 kwie wt, 2004 9:59 pm
autor: TOMBIKE
co znaczy "zgrzał zwój" ? Bo nie bardzo wiem jak i gdzie sie to robi

: 13 kwie wt, 2004 9:59 pm
autor: madafaka
z tego co pisal samer to nie!!!!!!

: 13 kwie wt, 2004 11:35 pm
autor: WINKiel
wszystko się rozchodzi, czy zalezy Ci tylko na obniżeniu (co oprócz lepszego efektu wizualnego duzo Ci nie da), czy także na utwardzeniu zawieszenia.

: 14 kwie śr, 2004 1:49 am
autor: Kaktus
mozna smialo obciac jeden gora poltorej zwoju
a z tylu obnizyc belke o 1 zabek.

: 14 kwie śr, 2004 8:19 am
autor: madafaka
Kaktus pisze:mozna smialo obciac jeden gora poltorej zwoju
a z tylu obnizyc belke o 1 zabek.
Ale tombike sie boi czy przy obcięciu nie dostana po tyłku amorki?? a tył o jeden ząbek to jet o 3cm??

: 14 kwie śr, 2004 9:21 am
autor: Ninja
TOMBIKE pisze:co znaczy "zgrzał zwój" ? Bo nie bardzo wiem jak i gdzie sie to robi
Nie zdejmujac sprezyn z samochodu przygrzal jeden zwoj do drugiego palnikiem.
Widzialem efekt i nie wyglada tak zle. Juz ponad rok tak jezdzi i nie narzeka. Poprostu nie chcialo mu sie wyciagac tych sprezyn zeby je przycinac wiec tak sobie zrobil (z lenistwa poprostu :wink: )

: 14 kwie śr, 2004 9:23 am
autor: madafaka
oj sam juz nie wiem czy jednak nie lepiej obciąc , bo jak ten spaw pęknie i wystrzeli to........ ojoj

: 14 kwie śr, 2004 9:26 am
autor: Ninja
Wiesz, ja tez bym wolal obciac. Ten przyklad podalem jako ciekawostke :wink:
Pomyslowosc niektorych nie zna granic :D

: 14 kwie śr, 2004 9:28 am
autor: madafaka
zawsze można przy silniku i do bagażnika włożyć po 10 cegieł :D efekt gwarantowany i na 100% nic nie wystrzeli!! :D :mrgreen:

: 14 kwie śr, 2004 10:12 am
autor: TOMBIKE
Wink chodzi głównie o efekt wizualny, nie stać mnie narazie na sportowe zawieszenie, teraz pytanie: łatwo rozebrać amorki z przodu żeby wydostać sprężyny? Z której strony ciąć :)