Problemik....a własciwie wielki problem z malutką częścią...
Winkiel, ten potencjometr w 205 GTi działa bardzo prosto, właściwie to "rozpoznaje" tylko 3 stany otwarcia przepustnicy: zamknięta, w pełni otwarta i wszystko co pomiędzy  
 . Dlatego można go sprawdzić bez wyjmowania z samochodu, używając jedynie prostego miernika oporności. W ten sposób można zaoszczędzić te parę złotych.
			
			
									
						
							Ex 205 GTi...
			
						Winkiel to wyciągaj tą przepustnicę, szmatka i benzynka w łapkę  
  
 i do roboty. To naprawdę niewiele pracy a efekt może zaskoczyć (pozytywnie). 
Samer ma rację - poszukaj czy gdzieś nie bierze "dodatkowego" powietrza. Ja o tym że bierze obce powietrze dowiedziałem się przy okazji zrzucania głowicy i demontażu kolektora ssącego. Okazało się że pod spodem przepustnica ma takie małe 2 rurki, które są zupełnie otwarte. Ponieważ nie wiedziałem do czego mogłyby służyć (może to było do jakiegoś sterowania podciśnieniowego, ale u mnie to niepotrzebne), to je zaślepiłem łącząc wzajemnie kawałkiem elastycznego przewodu.
 Falowanie obrotów silnika i ciekawe wolne obroty na poziomie 1200 zniknęły jak ręką odjął.
			
			
									
						
							Samer ma rację - poszukaj czy gdzieś nie bierze "dodatkowego" powietrza. Ja o tym że bierze obce powietrze dowiedziałem się przy okazji zrzucania głowicy i demontażu kolektora ssącego. Okazało się że pod spodem przepustnica ma takie małe 2 rurki, które są zupełnie otwarte. Ponieważ nie wiedziałem do czego mogłyby służyć (może to było do jakiegoś sterowania podciśnieniowego, ale u mnie to niepotrzebne), to je zaślepiłem łącząc wzajemnie kawałkiem elastycznego przewodu.
Ex 205 GTi...
			
						- 
				DUŻY
 
- Marshal
 - Nowicjusz
 - Posty: 87
 - Rejestracja: 17 cze wt, 2003 2:30 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Łódź
 
Jak juz przy temacie lewego powietrza to mam pytanko.Koncowka bagnetu od mierzenia oleju troche mi sie rozleciala i nie zatyka szczelnie tej rurki, w ktorej jest bagnet. Czy tedy moze sie zasysac lewe powietrze? NA niskich obrotach (zwlaszcza na dwojce) czasami troche mi szarpie i ktos mi powiedzial, ze moze to byc przyczyna zasysania lewego powietrza.
			
			
									
						
							205 XS 1.4 grafit metalik
			
						- 
				DZIKU
 
- 
				DUŻY
 
- samer
 - Uzalezniony
 - Posty: 741
 - Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Nie wiem jak jest w 1.4 , ale w 1.6 gti ma to wplyw , poniewaz wlew oleju jest smieszny , z jego korka ida przewody od odpowietrzenia skrzyni korobowej , a gdzie ida? wlasnie do przepustnicy (to widac na zdjeciu kilka postow wyzej)Marshal pisze:Jak juz przy temacie lewego powietrza to mam pytanko.Koncowka bagnetu od mierzenia oleju troche mi sie rozleciala i nie zatyka szczelnie tej rurki, w ktorej jest bagnet. Czy tedy moze sie zasysac lewe powietrze? NA niskich obrotach (zwlaszcza na dwojce) czasami troche mi szarpie i ktos mi powiedzial, ze moze to byc przyczyna zasysania lewego powietrza.
- samer
 - Uzalezniony
 - Posty: 741
 - Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Przeplywomierz mierzy powietrze dzieki temu wie ile paliwa dawkowac (aby byla dobra mieszanka). Takie cos spotykamy w silnikach z wtryskiem.robakkk pisze:Ten przeplywomierz to czesc z silniczkiem w srodku czarkej plastikowej obudowy,ktory ustawia sie w rozych pozycjach i odpowiada m.in.za uatomatyczne ssanie??

