Wymiana polosi
-
- Junior
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 lut czw, 2007 10:10 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Cz-wa.
U mnie bylo podobno tak, ze jeden mechanik probowal wybijac polos na aucie i stwierdzil ze trzeba rozbierac cale zawieszenie, bo nie da rady inaczej... Oddalem do drugiego, to podobno raz stuknal i polos wyskoczyla i musial biegac za wiaderkiem na olej ze skrzyni, bo nie byl przygotowany na taki bieg wydarzen ;P Nie analizujac juz zbednie postawy tych mechanikow ;> sugerujac sie tymi opisami powinno Ci zostac spuszczenie oleju ze skrzyni i odkrecenie srubek/nakretek w podporze trzymajacych lozysko, dalej sciagnac piaste i wyjac polos ;P
-
- Junior
- Posty: 311
- Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
- Posiadany PUG: 406 TS6
- Numer Gadu-gadu: 0
Mam pewne jeszcze wątpliwości mianowicie moja półoś pomimo odkręcenia tego co wpomniałem nadal siedzi w piaście tak mniej więcej frezy są widoczne ze strony silnika a gwint półosi nadal w piaście czyli żeby miec luzną półoś potrzebuje odkręcić piaste z zawieszenia czy mam ją jakoś przekręcić lub unieś, opóścić. Nie potrafiliśmy wyciągnąć półosi z piasty nawet po odkręceniu drążka koła nie dało rady na tyle skręcić żeby ta półoś wyskoczyła w sumie to jest największy problem... a z tym olejem to serio może wycieć z skrzyni bo nie jestem zupełnie przygotowany na taki obrót sprawy 

"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
-
- Junior
- Posty: 311
- Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
- Posiadany PUG: 406 TS6
- Numer Gadu-gadu: 0
Próbowaliśmy, ale naszymi sposobami się nie udało. Polzowaliśmy śróbe z chyba to się nazywa wspornik wachacza następnie odkręciliśmy śrube co trzyma wachcz z piastą i próbowaliśmy go wyciągnąc w dół ale jakoś za długi jest i zrezygnowaliśmy. Próbowaliśmy piaste dzwignąć na lewarku i podważyć ten wachacz ale on zawsze gdzieć tam końcem chaczył o piaste i nic z tego... zawsze można się bardziej postarać i urzyć wiecej siły ale wolałbym wiedziec czy są na to jakieś sposoby (zeby niczego nie uszkodzić w razie czego)
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
-
- Junior
- Posty: 311
- Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
- Posiadany PUG: 406 TS6
- Numer Gadu-gadu: 0
Dziękuje bardzo za tak szybkie udzielenie informacji, już się nastawiłem na pracowity dzień jutro...
Jeszcze chciałbym wiedziec jaki olej potrzebuje do skrzyni (przekładniowy) jakiś konkretny typ? i ile go tam do skrzyni wchodzi?
Jeszcze raz dziękuje za wszystkie odpowiedzi!
Jeszcze chciałbym wiedziec jaki olej potrzebuje do skrzyni (przekładniowy) jakiś konkretny typ? i ile go tam do skrzyni wchodzi?
Jeszcze raz dziękuje za wszystkie odpowiedzi!
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
-
- Junior
- Posty: 311
- Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
- Posiadany PUG: 406 TS6
- Numer Gadu-gadu: 0
Udało nam sie troszke to długo trwało ale półoś założona stara sprzedana do regeneracji, olej wymieniony (nie pytajcie się jak odkręciłem śrube ze skrzyni
) oprócz tego wymieniłem końcówkę drążka kierowniczego i w związku z tym chce zapytać czy ustawienie zbierzności to obowiązek czy jeśli liczyliśmy ilość obrotów przy wykręcaniu końcówki i nową zakreciliśmy tyle samo razy można jeździć tak jak jest bez ustawiania zbierzności?
Dodam jeszcze że olej do skrzyni jak ktoś pisał na forum i według producenta jest to 75W/80W w moim przypadku wybór padł na total...
Jeszcze raz dziękuje za pomoc naprawde bez was do jutra bym siedział pod autem z nadzieją że półoś wyskoczy a teraz to bułka z masłem ( i bananem)

Dodam jeszcze że olej do skrzyni jak ktoś pisał na forum i według producenta jest to 75W/80W w moim przypadku wybór padł na total...
Jeszcze raz dziękuje za pomoc naprawde bez was do jutra bym siedział pod autem z nadzieją że półoś wyskoczy a teraz to bułka z masłem ( i bananem)

"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana polosi
Jezu... błagam o pomoc... nie wiem ile ale chyba 3 dzień się męczę z wyciągnięciem prawej półosi - lewa wyszła elegancko
Problem rozbija się o podporę prawej półosi...
Na początku chciałem wybić ją z łożyska - dupa - przez 16 lat się 'trochę' zapiekła...
To odkręciłem całą łapę... 4 śruby - efekt taki że łapa lata luźno i udało mi się ją przesunąć o ~1cm tak że wylało się trochę oleju ze skrzyni, ale ZAWADZA o inny element silnika!
Nie wiem co zrobić aby to wyciągnąć.. przeczytałem już 15 razy wszystkie posty na forum i nic - no ręce mi już opadły, a głowa uderza o beton
POMOCY !
Problem rozbija się o podporę prawej półosi...
Na początku chciałem wybić ją z łożyska - dupa - przez 16 lat się 'trochę' zapiekła...
To odkręciłem całą łapę... 4 śruby - efekt taki że łapa lata luźno i udało mi się ją przesunąć o ~1cm tak że wylało się trochę oleju ze skrzyni, ale ZAWADZA o inny element silnika!
Nie wiem co zrobić aby to wyciągnąć.. przeczytałem już 15 razy wszystkie posty na forum i nic - no ręce mi już opadły, a głowa uderza o beton
POMOCY !
Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Wymiana polosi
Tez mialem ten problem nie chciala wyjsc poloska. To wyjolem najpierw skrzynie. Troche sie trzeba bylo przy tym nagimnastykowac ale wyszla jakos potem puk puk w poloske i wyszla
. A wykreciles srubki trzymajace lozysko ? wystarczy je troche poluzowac i potem przekrecic tak zeby lepki nie trzymaly lozyska.

-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana polosi
Tak wyciągnąłem... poradziłem sobie dziś o 01 w nocy po ok. 30h spędzonych nad ściąganiem jednej półosi
Po odkręceniu łapy i tych śrubek oczywiście też, rozkręciłem podnośnik samochodowy ręczny i zacząłem rozpierać podporę o kawał drewna podpierający samochód na wysokości skrzyni biegów - oczywiście samo to, nic by nie dało - co jakiś czas brałem łom i starałem się odchylić półoś aby wyszła skacząc i robiąc inne dziwne zabiegi - w pewnym momencie kiedy to już właściwie zrezygnowałem usłyszałem 'bum' i zobaczyłem że silnik opadł na dół - przy oględzinach co się stało zobaczyłem że półoś wyskoczyła - zrobiła skok o 10cm a cały silnik który na niej się unosił właśnie opadł na swoje miejsce...
Pewnie można to było zrobić lepiej i kulturalniej, ale jestem szczęśliwy że sie udało
Dodatkowo powiem że mam od was 5 pkt respektu - jak to gdzieś ująłeś
- udało mi się kupić klucz nasadkowy kwadrat 8mm 
Po odkręceniu łapy i tych śrubek oczywiście też, rozkręciłem podnośnik samochodowy ręczny i zacząłem rozpierać podporę o kawał drewna podpierający samochód na wysokości skrzyni biegów - oczywiście samo to, nic by nie dało - co jakiś czas brałem łom i starałem się odchylić półoś aby wyszła skacząc i robiąc inne dziwne zabiegi - w pewnym momencie kiedy to już właściwie zrezygnowałem usłyszałem 'bum' i zobaczyłem że silnik opadł na dół - przy oględzinach co się stało zobaczyłem że półoś wyskoczyła - zrobiła skok o 10cm a cały silnik który na niej się unosił właśnie opadł na swoje miejsce...
Pewnie można to było zrobić lepiej i kulturalniej, ale jestem szczęśliwy że sie udało

Dodatkowo powiem że mam od was 5 pkt respektu - jak to gdzieś ująłeś


Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Wymiana polosi
no widzisz bardzo ladnie
dla chcacego nic trudnego
no a taki klucz to dobry gadget i do wymiany oleju w silniku sie przyda i jak bys chcial kiedys cos przy skrzyni pogrzebac to tez sie przyda 


