Nasila się u mnie problem, którego wcześniej wogóle nie było. Po wyjściu z zakrętu, który pokonywałem na 3. okazuje się, że... jadę dalej bez biegu. Problem pojawia się tylko na zakrętach (tych ostrzejszych) i dotyczy właściwie tylko 3. (choć zdarzyło się i na 5.). Dźwignia zmiany biegów nie wpada w klasyczne położenie neutralne (nie jest zupełnie luźna), ale wypada z biegu, tak jakby był nie do końca wbity.
Gdzie powinienem szukać przyczyny? Mieliście z czymś podobnym do czynienia?
Zastanawia mnie to, zwłaszcza że ten problem jest od niedawna i tylko na zakrętach.
Bieg wypada na zakręcie
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: Bieg wypada na zakręcie
jak nie ma koszmarnych luzów na dzwigni to można spróbować regulować (jak sie da)
może poducha silnika bądz skrzyni powiedziała dość i zespół napędowy sie przemieszcza w zakrętach
ewentualnie sama skrzynia ale w to wątpie
może poducha silnika bądz skrzyni powiedziała dość i zespół napędowy sie przemieszcza w zakrętach
ewentualnie sama skrzynia ale w to wątpie
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? 
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207

http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- adik1
- Junior
- Posty: 194
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2005 10:54 pm
- Posiadany PUG: Był 205 XS
- Numer Gadu-gadu: 11559478
- Lokalizacja: Tychy
Re: Bieg wypada na zakręcie
witam. ja mam taki sam problem u siebie tylko z 2-gim biegiem.
Wymieniłem wszystki trzy poduchy silnika i problem nie ustąpił.
koszmarnych luzów na wodzikach skrzyni też nie ma a i tak 2-gi bieg wyskakuje.
Nie mam pojęcia co jest przyczyną tego ale możliwe że skrzynka biegów się kończy powoli.
Wymieniłem wszystki trzy poduchy silnika i problem nie ustąpił.
koszmarnych luzów na wodzikach skrzyni też nie ma a i tak 2-gi bieg wyskakuje.
Nie mam pojęcia co jest przyczyną tego ale możliwe że skrzynka biegów się kończy powoli.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Bieg wypada na zakręcie
zamki-zatrzaski w skrzyni norma w tych skrzyniach
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bieg wypada na zakręcie
Zasięgnąłem fachowej wiedzy mechanika i przynajmniej w moim przypadku najprawdopodobniej jest to wina kulek na sprężynach, które trzymają bieg. Biegi wchodzą bez trudu, ale nie trzeba wiele, aby wypadły ze swojego położenia. Dzieje się tak nie tylko na zakrętach, ale i na wybojach.
Aby cokolwiek w tym temacie poprawić konieczna byłaby ingerencja wewnątrz skrzyni, więc zasadniczo zaleca się poszukanie innej
Albo pilnowanie lewarka zmiany biegów
Aby cokolwiek w tym temacie poprawić konieczna byłaby ingerencja wewnątrz skrzyni, więc zasadniczo zaleca się poszukanie innej

Albo pilnowanie lewarka zmiany biegów

- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Bieg wypada na zakręcie
wyzej napisalem o tym samymdzikson pisze:Zasięgnąłem fachowej wiedzy mechanika i przynajmniej w moim przypadku najprawdopodobniej jest to wina kulek na sprężynach, które trzymają bieg. Biegi wchodzą bez trudu, ale nie trzeba wiele, aby wypadły ze swojego położenia. Dzieje się tak nie tylko na zakrętach, ale i na wybojach.
Aby cokolwiek w tym temacie poprawić konieczna byłaby ingerencja wewnątrz skrzyni, więc zasadniczo zaleca się poszukanie innej![]()
Albo pilnowanie lewarka zmiany biegów

- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bieg wypada na zakręcie
Zgadza się, dokładnie o to chodziło.
Jako przyczyna brane były pod uwagę również poduszki pod skrzynią i silnikiem. Jednak gdy mechanik sprawdził, jak niewielkiej siły potrzeba, aby wyjąć bieg z jego położenia, stwierdził że chodzi właśnie o wspomniane wyżej sprężynki.
Jako przyczyna brane były pod uwagę również poduszki pod skrzynią i silnikiem. Jednak gdy mechanik sprawdził, jak niewielkiej siły potrzeba, aby wyjąć bieg z jego położenia, stwierdził że chodzi właśnie o wspomniane wyżej sprężynki.