Forever czyli początek pugomaniactwa

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
klekocix
Uzalezniony
Posty: 523
Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
Posiadany PUG: Junior
Lokalizacja: Warszawa

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: klekocix »

krzyska pisze: (...)
Tyle, że nikt nie zwraca na niego uwagi bo to stary "psujący się" Francuz

Kolego, te samochody coraz częściej powodują uśmiech na twarzach (nie mylić z wyśmianiem) przechodniów. Kilka razy już miałem okazję się przekonać na własnej skórze. Tak więc nie przejmuj się i dbaj o niego jak do tej pory - zapewne auto odwdzięczy Ci się bezawaryjną jazdą przez wieeeeele lat bezawaryjną eksploatacją oraz podziwem ze strony gapiów :)
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium" :)
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska »

Dzisiaj udało się wkońcu zlikwidować problem z odpalaniem. Nie żeby mi to jakoś specjalnie przeszkadzało. Mozna się było nawet pośmiać, zwłaszcza jak inny musieli pchać. Ale dlaczego akurat ja 8)7 ?
Genaza problemu sięgała bodajże roku 2008 kiedy to problem objawił sie pierwszy raz. Rozwiązaniem problemu była wymiana stacyjki. Na nówkę a jak! MADE IN TAIWAN Po pół roku wysypała się pod dworcem w Inowrocławiu blokada. To ją zdemontowałem. Jak czegoś nie ma to się drugi raz nie popsuje :Y Po pięciu latach owa stacyjka wykazywała dużo większe zuzycie niż ory po 15. Dzisiaj wleciała używana valeo.
Idąc za ciosem podłączyłem spowrotem odbiornik pilota c.z. Tak się jakoś złożyło że miałem nowe bateryjki za 12.50 plnów które miały trafić do gita ale jak to z gitem bywa spiepszył się odbiornik. No to trafiły do pilocika Forevera i działa. Znaczy się nie do końca działa bo trzeba jeszcze master siłownik wymienić. Ale dzięki Piotrowi siłowników u mnie dostatek 8)
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska »

303000km
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska »

Jako że ostatni tydzień to czas używania i nadużywania :twisted: Foreverka zabrałem się za wymianę altka. Stary w chwili zakupu auta w 2007r wyglądał na prawie nowy i u mnie wytrzymał nietykany prawie 140kkm. Ładować ładował ale starte szczotki (skoki napięcia) były przyczyną migotania świateł jak również nierównej pracy silnika. Jednak troszke "prądu" potrzeba... więc ory altek został zastąpiony Valeo CL7 z saxo a który wymontowałem z ZXa bo akurat był pod ręką 8)7 W zasadzie niepotrzebnie bo wystarczyło tylko szczoty zmienić...
CAM00561.jpg
CAM00566.jpg
CAM00568.jpg
...i chyba łożysko w podporze półosi też trzeba będzie wymienić i łożyska w mcpersonach tysz i te mocowania kolumny i na pewno coś jeszcze znajdzie.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska »

i szczotki w dmuchawie za 100kkm pewnie też. Na razie usunąłem liście z silniczka dmuchawy. Pani Kierowca uskarżała się na terkotanie
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska »

Co za czasy! Kupilem olej w biedronce. Moze "rzucą" jakies letnie oponki bo stritresponce sie zjadły. Tak poza tym to stuknęło prawie 307000km. A oleju nie bierze..
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: Martinoo »

krzyska pisze:Co za czasy! Kupilem olej w biedronce. Moze "rzucą" jakies letnie oponki bo stritresponce sie zjadły. Tak poza tym to stuknęło prawie 307000km. A oleju nie bierze..
Jeżeli 4 litry totala są po 65 zł to czemu by nie kupic
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska »

Moja matula mnie zadziwia.
Niby to od niechcenia przy kawce wspomniała o spalaniu w Foreverze, że niby 7,1l lpg spala. Na to ja że tylko jej he he he
No to się odgryzła: A ten jasny ? :x

Od lutego 2007r auto jeździło na oleju mineralnym i przy ostatniej wymianie wlałem półsyntetyk Totala. Zobaczymy co będzie.
Łozysko koła juz zakupione, jeszcze czujnik temperatury powietrza trzeba wymienić.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska »

Po mobilizacji wymieniłem nareszcie łozyska w przednich kołach. Miało być tylko jedno ale że w szafie znalazło się drugie z wcześniejszych zakupów (nie pamiętam tego zakupu :) )to poszły oba. Lewe to chyba fabryka zakładała..
CAM00755.jpg
CAM00753.jpg
Doszła jeszcze nowa ory piasta.
CAM00749.jpg
Dodatkowo wymienione dwa kołki w zaciskach, jakieś gumki, przesmarowane czymś takim
CAM00758.jpg
i liźnięte tarcze hamulcowe. Swoją drogą jeszcze nie wymieniałem w tym aucie drążków kierowniczych i po oględzinach jeszcze jakiś czas nie będzie z nimi problemów.
Chciałem jeszcze ogarnąć luzy w układzie zmiany biegów, początkowo sądziłem że głównym winowajcą jest dźwignia przy skrzyni biegów, jednakże luzy są już w całym układzie.
Przyzwyczaiłem się to tego więc na razie olewam.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska »

310700km moich z tego 143k
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska »

Jeździ i jeździ i jeździ ponad 3100km bez awarii :lol: Połamanego fotela nie liczę bo to tak jakoś wyszło. Ziew, poranne przeciągnięcie się i geteikowy fotel wygięty 8)7 Teraz wleciały ory z forevera i to chyba najwygodniejsze stołki na jakich jeździłem. I cały ten luksus ostatnio za 13,90zł/km.

Kto da więcej?
CAM01343.jpg
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska »

Monologów ciąg dalszy.
Pochwaliłem się przebiegiem i popsuł się silnik.
Na autostradzie przed Wrocławiem silnik stracił moc. Tłok na drugim cylindrze przypomina spalonego ziemniaka - kompresja 1 bar. Reszta elementów przeżyła. Po wstawieniu nowego używanego tłoka, tulei i nowych pierścieni silnik ożył.
Przy okazji obejrzałem elementy wstawione w czasie poprzedniej ingerencji w silnik. Panewki korbowodowe nie noszą śladów używania. Pierścienie również nie różnią się wiele od nowych. Zawory mimo przebiegu i braku napraw nadal w dobrej kondycji.
I po prawdzie, gdyby piepszło coś jeszcze w silniku to chyba lepszą opcją byłby swap na 1.4, o ile znalazłby się jakiś w sensownym stanie
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska »

Znów jeździ na dwóch paliwach. Zapomniałem już jaki jest zwinny na pb i jak ochoczo dokręca się do czerwonego pola. W morde kopane solex, weber i magneti marelli
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: woocash »

co to to było z tym tłokiem?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Forever czyli początek pugomaniactwa

Post autor: krzyska »

W Oleśnicy wbiłem się na ekspresówkę, potem ogień autostradą [ te 150 automatem to pikuś;) ] i jakieś 3km przed zjazdem na Wrocław silnik stracił moc. Zwolnił do 90km ale jechał jak na 3garach. We Wrocławiu zjazd w zatoczkę, sprawdziłem kable WN, olej, płyn ale to było OK. No to pojechałem dalej na Oldtimerbazar, postawiłem dziada na parkingu, tylko trochę się bałem wyłączyć silnik ale się opanowałem i poszedłem sobie na bazar.Po 3godzinkach powrót do auta, kontrola co tam jeszcze w oleju oprócz oleju i jazda 250km do domu. Powrót, rzecz jasna, autostradą ale juz troche wolniej.
Załączniki
CAM01362.jpg
CAM01359.jpg
GTI_Efekt Masy Obrazek
ODPOWIEDZ