CTI by RafGentry

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: CTI by RafGentry

Post autor: RafGentry »

Choć nie byłem zwolennikiem obniżania CTI, to doszedłem do wniosku, że to auto nie wróci już do 14-calowej felgi (na SL201 wygląda jednak bardzo biednie), a na szerokiej 15-tce z takim prześwitem czegoś mu brakuje do pełni szczęścia.

Dodatkowo przejażdżki józkowymi CTI utwierdziły mnie w przekonaniu, że taka zmiana jest naprawdę na plus. Ostateczną i nieodwołalną decyzję podjąłem po tym, jak zobaczyłem auto kolegi z Portugalii - Nelsona Santosa. Niby obaj mamy identyczne auta, nawet na tej samej feldze, ale... no właśnie :)
cti nelson santos tyłem.jpg
Skompletowanie gratów nie było wielkim wyzwaniem. Zakupiłem więc czopy, poduszki belki, zestawy naprawcze, płyn hamulcowy i profilaktycznie łożyska McPhersona i linki ręcznego, które jednak się nie przydały.
reg20150124_123050.jpg
Sprężyn nie musiałem kupować, bo po garażu walały mi się Vogtlandy, które przyjechały do mnie na dieselku.
reg20150124_173341.jpg
Wydaje mi się, że belka w CTI nie była nigdy ściągana, o czym świadczy stan zaślepek wykładziny bagażnika oraz tych, które były pod spodem. Na szczęście wszystko udało się odkręcić gładko, bez większych przeszkód.

Po rozebraniu belki, czopy okazały się być oryginalne i w nadspodziewanie dobrym stanie. Można było je zostawić, ale wymieniliśmy prawy bo nosił oznaki małego zużycia.
czopy.jpg
Przy okazji postanowiłem wymienić dość pordzewiały kosz koła zapasowego na taki wypiaskowany i odmalowany. Bonus od Piotrka z Tarnowskich Gór. Dzięki! _O_
reg20150124_170327.jpg
Tak to wygląda z przodu. Różowy nawet mu pasuje :)
reg20150124_181857.jpg
No i na koniec małe porównanie. Moim zdaniem wyszło bardzo fajnie. Jedynie przód poszedł w dół mniej, niż się spodziewaliśmy. Po sprawdzeniu certyfikatu TUV moich sprężyn okazało się, że obniżają one o -30 mm. Jak dorwę jakieś springi -40, to się wszystko wyrówna. Może ktoś chętny na taką zamianę? :)
porównanie.jpg
porównanie 2.jpg
reg20150124_191000.jpg
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: CTI by RafGentry

Post autor: BzyQ »

Ok jest niżej :oops: wcześniej mogłeś śmigać nim na Dakar :lol:
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: CTI by RafGentry

Post autor: Martinoo »

Przód będzie minimalnie niżej i juz będzie idealnie. A mówiłem już dawno Rafał ze dawaj go niżej

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: CTI by RafGentry

Post autor: simon3 »

Teraz jest dużo lepiej :)
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
adrianchaber
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 13 lip ndz, 2014 8:03 am
Posiadany PUG: 205 GL 1.1 TU1M BOSCH INJECTION 1990 r.
Numer Gadu-gadu: 7890643
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Re: CTI by RafGentry

Post autor: adrianchaber »

Jest Extra !!
"Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu"
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: CTI by RafGentry

Post autor: woocash »

no nie wiem czy jest lepiej.

najpierw zmiana felg... to była już jaskółka zmian.... teraz obniżenie a jutro niebieskie neony za progami.. no nie wiem. :mrgreen:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: CTI by RafGentry

Post autor: fila1223 »

Wygląda fajnie, ale zastanawiam się jaki lincz bym dostał za zglebienie Zenitha 8)7
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: CTI by RafGentry

Post autor: BzyQ »

Jak zrobisz to ze smakiem to część powie że jest miodnie ale puryści powiedzą ze psujesz bo fabryka tak nie robiła , auto masz dla siebie nie dla publiki no chyba że się mylę . Dziwnym trafem niektórzy tak się boją obniżenia auta jakby wymagało tego zrzucenia auta z klifu i nie dało się już potem nic z tym zrobić 8)7 . Wracając do tematu mam obawy że Rafał go kiedyś podniesie :lol: .
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: CTI by RafGentry

Post autor: RafGentry »

Jak będzie potrzeba, to się podniesie, ale wcześniej znajdę mu ładne SL201 8)

Z drobnych ogłoszeń duszpasterskich - znalazłem w końcu mocowanie akumulatora, które zgubiłem podczas żonglowania bateriami w zeszłym roku. Jeszcze tylko muszę kupić dwie nakrętki "motylki", bo te się strasznie niewygodnie nakręca.
1509905_10153093574544476_4692835092284139448_n.jpg
Dla porównania fotka pokazująca różnicę mocowania wytarganego z 405 (u góry) i mojego z 205.

Zastanawiam się, czy to które miałem jest oryginalne, czy ktoś po prostu nie przespawał ucha w ten sposób, żeby pasował tam pręt...
10981654_10153093574314476_4398683246843198775_n.jpg
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: CTI by RafGentry

Post autor: woocash »

raf - da się gdzieś kupić motylka - klemę?

w moim się wyrobił chyba gwint...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: CTI by RafGentry

Post autor: RafGentry »

woocash pisze:raf - da się gdzieś kupić motylka - klemę?

w moim się wyrobił chyba gwint...
Oczywiście, że się da. Polecam (nie)autoryzowane stacje demontażu Peżo :lol:
10989972_10153093692839476_6332582253140134035_n.jpg
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: CTI by RafGentry

Post autor: woocash »

panie szpecjalisto, ten motylek jest w całości z bakielitu? nie ma tam rozumiem zatopionej nakrętki?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: CTI by RafGentry

Post autor: RafGentry »

W sobotę było myte, jak również było i jeżdżone... Na razie bez składania dachu, bo słońce to tylko do zdjęć wyszło. W Krakowie mieliśmy 5 stopni ciepła (zimna).
20150418_184525-01.jpg
20150418_185059-01.jpg
20150418_185156.jpg
20150418_183835.jpg
20150418_185229.jpg
20150418_183900.jpg
20150418_183715_2.jpg
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: CTI by RafGentry

Post autor: RafGentry »

Długi weekend podzieliłem w miarę po równo na Griffe i CTI. Niedziela należała do bezdasznika, jako że z nieba lał się niesamowity żar i szkoda było nie wykorzystać tak pięknych okoliczności przyrody.

Tak właściwie to po zimowym obniżeniu zawiasu dopiero teraz miałem czas, aby nową specyfikację porządnie przetestować poza miastem. Przejechałem ponad 200 kilometrów, w zróżnicowanych warunkach - od krętych wiejskich dróżek, przez miasto, aż po autostradę. Jedno, co mogę powiedzieć - jestem bardzo zadowolony.

Zawieszenie pracuje miękko, bardzo kulturalnie, ale zarazem mam wrażenie, że samochód lepiej prowadzi się w zakrętach i na szybkich łukach. Zdaje się, że udało się znaleźć kompromis, który obiecywałem sobie po jazdach testowych w obniżonym CTI Mai/Józka.

Reasumując - z CTI udało wycisnąć się jeszcze więcej frajdy z jazdy i jeszcze bardziej cieszę się, że prawie 5 lat temu kupiłem to auto. A może by tak założyć mu LPG, dyskretnie schować korek i cisnąć po taniości w ciepłe miesiące roku? :twisted:
20150607_163322.jpg
20150607_201533.jpg
20150607_164945.jpg
20150607_205038.jpg
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: CTI by RafGentry

Post autor: Martinoo »

takiego samego zabiegu obniżającego pragnie griffe
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
ODPOWIEDZ