Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80 Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Post
autor: szpadliszi » 02 paź ndz, 2016 3:20 pm
w Moim pugu miałem słupek z TU3MC, a wiązkę z TU1M/ wtysk i komp z TU 3M (citroen ZX 1.4), wszystko pasowało i chodziło bardzo przyzwoicie.
u mnie w TU3MC jest inny komp (wtyczka) niż w TU1M, dlatego wymiana wiązki byłaby konieczna
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502 Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Post
autor: grzesiek309 » 02 paź ndz, 2016 3:20 pm
mlody333 pisze: grzesiek309 pisze: Może ten z 306 był po prostu żeliwny
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
TU3MC, żeliwny?? Nie bardzo, zresztą różnicę trzeba by szukać magnesem
Miałem 2 żeliwne TU3M
Różnicę widać gołym okiem
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
https://www.facebook.com/205renovation/
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946 Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce
Post
autor: mlody333 » 03 paź pn, 2016 2:41 pm
grzesiek309 pisze: mlody333 pisze: grzesiek309 pisze: Może ten z 306 był po prostu żeliwny
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
TU3MC, żeliwny?? Nie bardzo, zresztą różnicę trzeba by szukać magnesem
Miałem 2 żeliwne TU3M
Różnicę widać gołym okiem
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Grzesiek ale żeliwny blok w 306 z zasilaniem TU3MC?? Taka kombinacja ory raczej nie jest możliwa.
szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80 Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Post
autor: szpadliszi » 05 paź śr, 2016 10:48 pm
Panowie, skoro oryginalna skrzynia ma u mnie zostać, lepiej wyciągać sam blok, czy cały zespół?
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844 Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce
Post
autor: fila1223 » 06 paź czw, 2016 3:55 pm
szpadliszi pisze: Panowie, skoro oryginalna skrzynia ma u mnie zostać, lepiej wyciągać sam blok, czy cały zespół?
ja bym wywalił dołem wszystko nawet z sankami można
szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80 Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Post
autor: szpadliszi » 06 paź czw, 2016 7:09 pm
Dołem odpada, nie mam warunków. Czyli co, góra silnik + skrzynia?
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844 Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce
Post
autor: fila1223 » 07 paź pt, 2016 10:21 pm
szpadliszi pisze: Dołem odpada, nie mam warunków. Czyli co, góra silnik + skrzynia?
W ciasnym garażu zrobiliśmy wymiane silnika wyciągając dołem, więc tu mi nie wyskakiwać z warunkami proszę
Jedyne czego potrzebujesz to dwa lewarki, paleta i 2 sąsiadów
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502 Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Post
autor: grzesiek309 » 07 paź pt, 2016 10:54 pm
Cieniasy z Was. Sam z jednym lewarkiem bez kanału/wyciągarki itp wymieniałem 1.9 w 205
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
https://www.facebook.com/205renovation/
simon3
Maniak
Posty: 1082 Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: simon3 » 07 paź pt, 2016 11:03 pm
E tam! Ja tam sam leżaka wytargałem, wrzuciłem na przyczepkę i zawiozłem do Darka
Chociaż w sumie leżak to lekki jest
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80 Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Post
autor: szpadliszi » 07 paź pt, 2016 11:12 pm
Bardzo prosze mi tu nie gwiazdorzyć, tylko zjeść snickersa
i podpowiedzieć!
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844 Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce
Post
autor: fila1223 » 07 paź pt, 2016 11:56 pm
Bierzesz paletę
odkręcasz półosie
podnosisz samochód
wkładasz paletę tam gdzie jest silnik
zdejmujesz koła
odkręcasz dolną łapę silnika i wypinasz wodziki
wyciągasz półosie
Odpinasz układ chłodzenia i okablowanie z silnika
odpinasz układ wydechowy z silnika
opuszczasz całą budę do momentu jak silnik ci się zaprze o paletę
odkręcasz górne łapy
podnosisz całe auto
wyciągasz silnik od spodu z skrzynią
Wystarczy ?
no chyba że masz jak podwiesić wyciągarkę albo masz jak dźwig do silnika wypożyczyć to wyciągasz wszystko górą, ale i tak półosie musisz wytargać
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097 Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Post
autor: krzyska » 08 paź sob, 2016 9:31 am
Górą w trzech 1.9 ze skrzynią biegów.
GTI_Efekt Masy
szpadliszi
Nowicjusz
Posty: 80 Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
Posiadany PUG: różne :)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Post
autor: szpadliszi » 08 paź sob, 2016 9:40 am
Proste. Pod warunkiem, ze masz jak podnieść bude. w moim garażu po otwarciu maski mam 10 cm do sufitu. Dlatego pytam o wyciąganie górą.
Nie jest to pierwszy silnik, który będę wyciągał. Dlatego pytam czy wygodniej ze skrzynia, czy lepiej odpiąć ją jeszcze w aucie i wyjąć sam blok.
Półosie i tak wyjeżdżają, wszystko idzie do inspekcji.
nowak68
Maniak
Posty: 1892 Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród
Post
autor: nowak68 » 08 paź sob, 2016 9:58 am
Odkręć maskę
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844 Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce
Post
autor: fila1223 » 08 paź sob, 2016 2:13 pm
nowak68 pisze: Odkręć maskę
+10 za pomysłowość dla tego pana
Właśnie w tak niskim garażu wyciągaliśmy silnik dołem, i tak zdjęliśmy maskę