GTI Le Mans "Harriet"

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Prace idą do przodu. Od ostatniego tygodnia dokonał się spory postęp w składaniu staruszki do kupy.

Harriet ma już wszystkie szyby, złożony jest też szyberdach -uszczelka pompuje się i opada. Można odetchnąć z ulgą :)

Klapa i drzwi mają znów zamki. Są po regulacji, zamykają się jak w nowym aucie. Na tył wróciła blenda po polerce i emblematy.

Część oświetlenia też już zamontowana. Nowe kierunki narożne i te w błotnikach. Z tyłu najlepsze lampy Valeo jakie miałem w zbiorach.

Wnętrze to trochę graciarnia, ale boczki drzwi są na miejscu, nie brakuje żadnego z kołków ani zaczepów. Podmieniłem centralkę zamka i choć "oko Saurona" wpadło do środka, bo wypięło się z zaczepów, to centralny na pilota działa!

Zrobiona została konserwacja profili zamkniętych. Trochę tego wypływa z zakamarków, ale wolę to, niż czającą się tam rdzę.

Niestety nie udało się założyć zderzaków, bo po pierwsze - słabo wyszło pryśnięcie ich ze spreja strukturą, a po drugie - brakuje kilku elementów montażowych, żeby spasować to jak przewiduje producent.

Pomimo lekkiego mrozu, staruszka odpaliła dzielnie od pierwszego zakręcenia rozrusznikiem. Znów pracuje na cztery gary, postój w ciepłej poczekalni jej posłużył, choć gdzieś tam w wydechu słychać jakieś przedmuchy.

Wczoraj odwiozłem jeszcze grill do lakiernika, bo zawieruszył się w pudłach i trochę teraz odstaje poziomem od reszty auta 8)

Kolejny etap to prace serwisowe. Trzeba zmienić rozrząd, uszczelnić układ wydechowy, przejrzeć hamulce, poskręcać porządnie belkę, zalać nową oliwę i zafundować nowe filtry. Może przydadzą się też świeże świece.

A póki co kilka fotek z mroźnego, grudniowego popołudnia gdzieś pod Krakowem.
20161217_134522_HDR.jpg
20161217_134540_HDR.jpg
20161217_133844.jpg
20161217_133753.jpg
20161217_133733.jpg
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: fila1223 »

No wygląda ładnie, ale mam parę uwag
Przy już tak grubymprojekcie moim zdaniem należało by przynajmniej wytargać zawieszenie przednie. Pod punktami mocowania sanek i na kielichach od dołu lubi sobie ruda ciamkać
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

fila1223 pisze:No wygląda ładnie, ale mam parę uwag
Przy już tak grubymprojekcie moim zdaniem należało by przynajmniej wytargać zawieszenie przednie. Pod punktami mocowania sanek i na kielichach od dołu lubi sobie ruda ciamkać
Zawieszenie przednie było wytargane na samym początku. Nie mam dokumentacji z tej części prac, ale zabezpieczony jest CAŁY spód auta. Łącznie z podłużnicami, mocowaniami sanek i spodnimi częściami kielichów :)
Sanki zostały oczyszczone. Nie wykazują oznak korozji.

Chętnie wysłucham kolejnych uwag, bo teraz jest jeszcze czas na poprawki. Nie twierdzę, że wszystko robię dobrze - to pierwszy mój projekt, w którym maluję całą budę i bawię się w tematy blacharskie.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: grzesiek309 »

Grammar Nazi ON

Rafciu, czym była Hariet malowana?

Tym?
pedzel do farb rozpuszczalnikowych.jpg
Czy raczej tym?
indeks.jpg
indeks.jpg (4.69 KiB) Przejrzano 9930 razy
Myślę jednak, że trafiłeś do fachowca, a nie malarza i była lakierowana :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Haha, też mam nadzieję, że nie pędzlem, ani nie odkurzaczem ;)

Kiedyś, w epoce mojego pierwszego Gentry miałem parę lat w sygnaturce "Kiedyś pomaluję budę i założę czarne poszerzenia" - chyba mi to zostało z tamtych czasów :lol:
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: fila1223 »

sprawdź czy masz drożne odprowadzenia wody po tym zabezpieczeniu profili zamkniętych, nalej wody albo oleju kujawskiego i patrz czy leci na zewnątrz
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: Fox »

Spoko ze to auto stoi na tak oblesnych felgach. Bedzie jeszcze kilka momentow, gdy bedzie mozna powiedziec "wow":)

Co do "gdzies pod Krakowem" to patrzac na wielickie rejestracje drugiego pezota oraz numer 215 na chaupie w tle, myslalem ze prosto odgadne to, gdzie to auto stoi. Niestety nie udalo mi sie:( Google podpowiada kilka typow ale street view jest w tych okolicach na tyle stare ze nie mozna na nim polegac w takich dochodzeniach:) Tzn nie liczylem ze na street view zobacze twoje auto;) ale chociaz jakas w miare aktualna okolice. Np ze stosem drewna na opal.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Do zachwytów Harriet jeszcze daleka droga, choć od zimy auto już stoi u mnie.

Trochę je w międzyczasie z Józkiem i Filipczakiem zepsuliśmy, trochę zaczęliśmy naprawiać. Jeśli już pojawiało się słowo "wow", to raczej nie w oczekiwanym kontekście.

No, ale dość narzekania. Dobre wieści są takie, że projekt został potraktowany kompleksowo i holistycznie. Także do listy inwestycji obok poprawek blacharskich, konserwacji podwozia i nowego lakieru (plus nowa szyba przednia, poprawki tapicerskie, nowe oświetlenie et cetera, et cetera) dopiszę wkrótce sporo dodatkowych pozycji.

Jak widzicie na zdjęciach, z komory wyleciał silnik. Wraca wkrótce z nowymi tulejami, pierścieniami i panewkami. I po obróbce głowicy.

Kupiłem już rozrząd, wleci nowe sprzęgło. Prawdopodobnie też nowe wahacze i jeśli trzeba to amortyzatory.

Do wymiany kwalifikuje się kilka rur i węży. Do odnowienia serwo, raczej kupię też mocniejszą pompę hamulcową. Tej nie będę już skrobał z rdzy.

Ostatnio zabrałem się za detailing komory silnikowej, która wyglądała jak siedem nieszczęść. Jako, że w garażu nie bardzo mogłem użyć myjki ciśnieniowej, trzeba było mordować się z tym centymetr po centymetrze. Pędzelek, szmatka, pędzelek, szmatka i tak dalej.

Na szczęście wpadł Filipczak i wspomógł dobrym słowem, drugą parą rąk i fajnym APC, które nie poległo w wojnie ze smarami i nagarami nagromadzonymi tam przez 26 lat. Przydał się też odkurzacz, bo w zakamarkach nagromadziło się sporo piasku (szwedzkie drogi zimą, plus piaskowanie podłużnic).

Robota okazała się bardzo wdzięczna, a pod koniec dnia oczom ukazał się kojący widok czyściutkiej komory i bardzo ładnego lakieru. Teraz bez wyrzutów sumienia można w miejsce woła roboczego wpakować tam z powrotem 122 koniki 8)

Przez 10 lat zabaw z dwieściepiątkami przerobiłem ich już jedenaście, ale w takie zakamarki jak u Harriet, to żadnej nie zaglądałem. Wygląda na to, że poznamy się bardzo dobrze, zanim zaliczymy pierwszą wspólną podróż.
20170524_023608.jpg
20170524_023621.jpg
20170603_185646.jpg
daro
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: daro406
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: daro »

Piknie :shock: , można jeszcze dostać tuleje do tego silnika? Z tego co pamiętam to tuleje 1.6 i 1.9 są takie same :wink:
Awatar użytkownika
Pr0mar94
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 05 cze ndz, 2016 1:22 am
Posiadany PUG: 1.1 look
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: Pr0mar94 »

błotniki nie były zdejmowane ? tam pod zabezpieczeniem gumowym gdzie odpływa woda jest zawsze rdza i żadne sprawdzanie boroskopem nic nie da bo na pierwszy rzut oka jest zdrowo. Rdza jeszcze ukrywa się pod fabrycznym zabezpieczeniem na łączeniach blach.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Pr0mar94 pisze:błotniki nie były zdejmowane ?
Nie były zdejmowane. Pozostaje mi mieć nadzieję, że nic się tam jednak nie czai. Ale patrząc na stan dolnego pasa, okularów i komory silnikowej, gdzie nie rozwija się nic niepokojącego, jestem dobrej myśli.
daro pisze:Piknie :shock: , można jeszcze dostać tuleje do tego silnika? Z tego co pamiętam to tuleje 1.6 i 1.9 są takie same :wink:
Powiedzmy, że można. O ile się wie, u kogo w garażu leży silnik z prawie nowymi tulejami ;)
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: nowak68 »

Pr0mar94 pisze:błotniki nie były zdejmowane ?
RafGentry pisze:Nie były zdejmowane. Pozostaje mi mieć nadzieję, że nic się tam jednak nie czai. Ale patrząc na stan dolnego pasa, okularów i komory silnikowej, gdzie nie rozwija się nic niepokojącego, jestem dobrej myśli.
Rafał, tutaj nadzieja to nie jest dobry pomysł :N
Ale co ja tam wiem :wink: Zobacz na 6 stronie tematu gentry , rdza jest praktycznie pod każdym starym zabezpieczeniem łączenia blach, nawet jak nie widać jej na zewnątrz. Jeśli nie wygonisz jej z tych miejsc, to tak jakbyś nic nie robił :N
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: fila1223 »

U marcina podłoga na przykład wygladala na zdrowizne a pod zabezpieczeniami fabrycznymi było już rudo.
Zenitha wychodzi na to że też będę musiał poprawic na łączeniach bo nie zdejmowalem u siebie tej gumy
Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 361
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: hans »

Pr0mar94 pisze:błotniki nie były zdejmowane ?
RafGentry pisze:Nie były zdejmowane. Pozostaje mi mieć nadzieję, że nic się tam jednak nie czai. Ale patrząc na stan dolnego pasa, okularów i komory silnikowej, gdzie nie rozwija się nic niepokojącego, jestem dobrej myśli.
nowak68 pisze: Rafał, tutaj nadzieja to nie jest dobry pomysł :N
Ale co ja tam wiem :wink: Zobacz na 6 stronie tematu gentry , rdza jest praktycznie pod każdym starym zabezpieczeniem łączenia blach, nawet jak nie widać jej na zewnątrz. Jeśli nie wygonisz jej z tych miejsc, to tak jakbyś nic nie robił :N
jesli jest na laczeniach to i tak jej nie usuniesz, bedzie wychodzic. a najlepiej nie ruszac fabrycznego zabezpieczenia bo to co wyszlo to juz po roku od produkcji a tylko swiezej mieszanki powietrza i wilgoci braklo. jak juz natniesz to musisz zerwac i na nowo zakitowac
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: nowak68 »

hans pisze:
jak juz natniesz to musisz zerwac i na nowo zakitowac
To jedyny sposób żeby pozbyć się hodowli rdzy, nawet tej "ekologicznej" utrzymywanej w zakamarkach niemal od nowości puga :Y
No chyba, że komuś ta świadomość nie przeszkadza :wink:
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
ODPOWIEDZ