luzy zaworowe

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
IGI
Junior
Posty: 240
Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

luzy zaworowe

Post autor: IGI »

witam mam takie pytanko, czy ma ktos jakies dane na temat luzow zaworowych w GTI 1.9, jakis link czy cos? narka
majpio

Post autor: majpio »

jakie są objawy żle wyregulowanych zaworów?
Awatar użytkownika
IGI
Junior
Posty: 240
Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: IGI »

chodzi mi o to jaki fabrycznie jest luz zaworowy ssacego i wydechowego zaworu bo przecierz nie sa hydraulicznie regulowane
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

z tego co ja slyszalem to zle wyregulowane zawory sie slyszy..... taki metaliczny dzwiek pod maska jakby ktos na fortepianie klepal po klawiszach
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
IGI
Junior
Posty: 240
Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: IGI »

o tym to ja wiem bo mam taki odglos ale potrzebne mi sa dane do tego zeby je wyregulowac
Awatar użytkownika
IGI
Junior
Posty: 240
Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: IGI »

ale oczywiscie na zimnym silniku?
Awatar użytkownika
IGI
Junior
Posty: 240
Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: IGI »

serwis twierdzi ze 0.2 na ssacym i 0.3 na wydechu na zimnym silniku,wiec nie wiem kto ma racje
tomb
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 05 sty pn, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomb »

Witam,

Co do luzów zaworowych to wg mnie tak aby nie klepały zawory to najlepszymi nastawami sa 0.15 dla ssącego i 0.30 dla wydechowego. Ponad to odpowiednie wyprzedzenie kata wyp. zapłonu oraz odpowiednie napiecie paska rozrządu. Z wiekiem traci na sile spręzyna napinajaca rolkę. Warto wymienić na nową.

Tomek
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Tymbardziej ze kosztuje tylko 13 zl :-)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
waflo
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz pn, 2003 10:07 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: UK<--PL (Dolny Śląsk)

Post autor: waflo »

Chcialem zapytac o zawory wiec podlaczylem sie do tego tematu :)

Od kilku tysiecy kilometrow dosc glosno dzwonia mi zawory, chcialbym to sam wyregulowac (bo jestem za granica, a tu za byle robote kasuja jak za zboze) ale jeszcze nie robilem tego w Pugu. Czy potrzebuje cos specjalnego zanim zabiore sie do roboty ?...mam oczywiscie szczelinomierz, uszczelke pod pokrywe zaworow (wymiana bedzie konieczna?), no i komplet kluczy...jeszcze cos potrzeba ? Ile to mniej wiecej zajmie czasu ?

Silnik mam TU3M. Czy ustawienie 0.2/0.4 bedzie tu najlepsze.

Pozdawiam
406 coupe
205 Roland Garros

Dunstable, UK
Awatar użytkownika
zawodowiecleon81
Junior
Posty: 120
Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am

Post autor: zawodowiecleon81 »

nie radze ustawiac mniejszych luzow niz w ksiazce ( gti 0,2/0,4 ) szczególnie przy gazie bo sie gniazda wypala! Wlasnie zawory 3 dni temu mi ustawiali i lwiatko smiga jak glupie !
niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

tak luzy powinny miec
ssący 0,2
wydech 0,4
tak zalecają informacje techniczne peugeot
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

Post autor: iveras »

mam ten sam problem co waflo. Może ktoś odpowie na jego pytania?
1) Co potrzeba do wyregulowania zaworów?
2) Co należy wymienić podczas tej operacji?
3) Czy da się zrobić to w warunkach polowych?
Podobno kupuje się jakieś płytki (?) a wymiana trwa 20 minut (???) :roll:
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

No zawory mozńa bez problemu wyregulować samemu jest do tego potrzebne (hmm jak to sie nazywa) no takie blaszki o odpowiednich grubościach ;) 0.2 0,4 itd jakiś dobry silikon do silniów śrubokręt i ze 2 klucze hmm to chyba wszystko jak coś to mnie poprawić :)
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Zależy jaki silnik, w tu ustawiasz srubokrętem, a w xu musisz podkładać płytki+inne problemy.
Do ustawienia potrzebujesz 2 klucze jakiś opis kolejnosci ustawiania, szczelinomierz i chwile czasu.
Ustawiamy na zimnym silniku i to cała filozofia- do silnikow TU.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
ODPOWIEDZ