Peugeot 205 GL 1,0				(1987-1995)
SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu i pochylony o 6° do przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika C1A-TU9
Średnica cylindra			70 mm
Skok tłoka			62 mm
Pojemność skokowa			954 cm3
Stopień sprężania			9,4
Ciśnienie sprężania			1,1 MPa
Moc maksymalna			33 kW (45 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej			5200 obr/min
Moment maksymalny			72 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego			2400 obr/min
Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu		0,7 mm
Fazy rozrządu
-	otwarcie zaworu ssącego			9°17¢ przed ZZ
-	zamknięcie zaworu ssącego			11°10¢ po ZW
-	otwarcie zaworu wydechowego			31°21¢ przed ZW
-	zamknięcie zaworu wydechowego			6°55¢ przed ZZ
Luz roboczy zaworów (na zimno)
-	zawór ssący			0,20 ± 0,05 mm
-	zawór wydechowy			0,40 ± 0,05 mm
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej
-	typ / Isoran 104 RPP 150
-	regulacja naciągu / za pomocą przyrządu specjalnego
-	wymiana / co 75 000 km
Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem
Termostat / Calorstat
-	temperatura początku otwarcia			88°C
-	temperatura pełnego otwarcia			102°C
-	skok zaworu			7,5 mm
Wentylator / elektryczny, ośmiołopatkowy, dwubiegowy, o średnicy znamionowej 285 mm, o mocy 100 W, Asti, sterowany termowyłącznikiem Jaeger
-	temperatura włączenia 1. prędkości			92°C
-	temperatura włączenia 2. prędkości	97°C
Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu zewnętrznym, napędzana łańcuchem jednorzędowym od wału korbowego
Ciśnienie oleju / w temperaturze 90°C
-	przy 700 obr/min		0,15 MPa
-	przy 1000 obr/min		0,2 MPa
-	przy 2000 obr/min		0,3 MPa
-	przy 4000 obr/min		0,4 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Purflux LS 468 A lub Mann W 815
Układ zasilania / gaźnikowy
Pompa paliwa / przeponowa, napędzana mechanicznie od wałka rozrządu
Ciśnienie zasilania (maksymalne)	0,025 MPa
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, AP-AC-AT 7803, Mann C 1468 lub Purflux A 518
Gaźnik / opadowy, jednoprzelotowy, urządzenie rozruchowe sterowane ręcznie
Typ / Solex 32 PBISA 16 (412)
Gaźnik Solex 32 PBISA 16 (412)
Średnica gardzieli			25 mm	
Dysze
-	główna paliwa			127,5 ± 2,5
-	główna powietrza			155 ± 10
-	paliwa biegu jałowego			47 ± 4
-	powietrza biegu jałowego			135 ± 10
-	paliwa ekonostatu			70
-	powietrza ekonostatu			100
-	pompki przyspieszenia			40 ± 5
Rurka emulsyjna			31
Masa pływaka			5,7 g
Średnica gniazda zaworu iglicowego			1,6 mm
Poziom paliwa			36,5 mm
(mierzony od najniższej krawędzi pływaka do płaszczyzny pokrywy z uszczelką w pozycji poziomej odwróconej)
Prędkość obrotowa biegu jałowego			700 obr/min
Zawartość CO	1,5 ± 0,5%
Zawartość CO2	ponad 10%
Układ zapłonowy / akumulatorowy, tranzystorowy rozdzielaczowy TSZ-i
Aparat zapłonowy / Bosch 0237 009 603, z bezstykowym magnetoindukcyjnym generatorem impulsów
Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony koła
zamachowego)				1-3-4-2
Rezystancja generatora impulsów			ok. 300 W
Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (przy 750 obr/min
i odłączonym przewodzie podciśnienia)			8° ± 2° przed ZZ
Cewka zapłonowa / Ducellier 520 073
-	rezystancja uzwojenia pierwotnego		0,7...0,8 W
-	rezystancja uzwojenia wtórnego		6500...6600 W
Moduł wzmocnienia zapłonu / Bosch 0227 100 140
Świece zapłonowe / Eyquem FC 52 LS lub Champion C 9 YCX
Odstęp elektrod				0,8 mm
 
PODWOZIE
Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, sterowane mechanicznie
Typ Valeo 160 CPH 355
Średnica tarczy
-	zewnętrzna				160 mm
-	wewnętrzna				112 mm
Grubość tarczy				7,4 ± 0,3 mm
Typ okładzin / Ferodo F 202
Skok całkowity pedału			140 mm
Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, czterobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ MA/2 CA 06
Przełożenia
-	I bieg				3,42 (41/12)
- II bieg				1,81 (38/21)
- III bieg				1,13 (35/31)
-	IV bieg				0,81 (35/43)
-	bieg wsteczny				3,58 (43/12)
-	przekładnia główna				4,29 (60/14)
Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych Glaenzer Spicer GI 69 od strony skrzynki przekładniowej i GE 76 od strony kół
Układ kierowniczy / mechaniczny
Przekładnia kierownicza / zębatkowa
Przełożenie				22,1
Liczba obrotów koła kierownicy			3,8
Promień skrętu
-	między ścianami				5,25 m
-	między krawężnikami				5,15 m
Kąt skrętu koła
-	zewnętrznego				31°02¢
-	wewnętrznego				37°45¢
Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
-	zbieżność (regulowana)				5 ± 1 mm (0°45¢ ± 10¢)
-	pochylenie koła (nieregulowane)				0°40¢ ± 30¢
-	wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane)			1°45¢ ± 30¢
-	pochylenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane)			8°35¢
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym
Zawieszenie tylne / niezależne, na pojedynczych podłużnych wahaczach wleczonych ułożyskowanych w rurowej belce poprzecznej i połączonych drążkami skrętnymi, z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania położonymi poziomo
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
-	zbieżność (nieregulowana)			1 ± 1 mm (0°10¢ ± 10¢)
-	pochylenie koła (nieregulowane)				-0°50¢ ± 30¢
Wysokość kontrolna zawieszenia tylnego (mierzona od nawierzchni 
do belki mocowania amortyzatorów tylnych - regulowana)	427 ± 7 mm
Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych
Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, Bendix IV lub Girling J 48
Średnica zewnętrzna tarczy				247 mm
Grubość tarczy
-	nominalna				10 mm
-	minimalna dopuszczalna				8,5 mm
Nakładki cierne / Textar T 249 lub Ferodo F 592
Grubość nakładek
-	nominalna				17,7 mm
-	minimalna dopuszczalna / sygnalizowana zanikiem rowka kontrolnego w środku nakładki ciernej lub zaświeceniem się odpowiedniej lampki kontrolnej w zestawie wskaźników
Średnica cylindra zacisku				48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk, Bendix lub Girling, z ogranicznikami ciśnienia wbudowanymi w cylinderki hamulców
Średnica robocza bębna
-	nominalna				180 mm
-	maksymalna po obróbce				181 mm
Okładziny cierne
-	szczęka współbieżna / Ferodo 617 lub Don 342
-	szczęka przeciwbieżna / Abex Pagid 383
Grubość okładzin
-	nominalna				5 mm
-	minimalna dopuszczalna				1 mm
Szerokość okładzin				30 mm
Średnica cylinderków				19 mm
Pompa hamulcowa / w układzie tandem, Bendix lub Teves
Średnica tłoków				19 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, typu Isovac, Bendix lub Teves
Średnica tłoka				177,8 mm (7‘’)
Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych
Koła i ogumienie
Obręcze / 4,5 B 13 FH 4,35
Ogumienie / 135 R 13 S
Ciśnienie w ogumieniu
-	Michelin MX
	-	przód				0,20 MPa
	-	tył				0,21 MPa
-	Uniroyal Rallye 280 lub Goodyear
	-	przód				0,21 MPa
	-	tył				0,22 MPa
 
WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
Akumulator / 12 V 25 A×h/150 A, minus na masie
Alternator / Paris Rhone A 13 N 129-12 V 50 A (650 W) z wbudowanym regulatorem elektronicznym Paris Rhone XV 1925
Prąd kontrolny (przy 13,5 V)
-	przy 650 obr/min silnika			16 A
-	przy 900 obr/min silnika			32 A
-	przy 1795 obr/min silnika			47 A
Pasek klinowy / napędu alternatora
-	typ / Kleber Venuflex 10 ´ 710 LP
-	ugięcie / wynosi 10...15 mm w dolnej części paska pod naciskiem kciuka przyłożonym w połowie odległości między kołami pasowymi alternatora i wału korbowego
Rozrusznik / Bosch 0001 112 007 lub Ducellier 534 054
Bezpieczniki / 4 ´ (12 V, 5 A), 2 ´ (12 V, 10 A), 1 ´ (12 V, 20 A), 4 ´ (12 V, 25 A)
Żarówki
-	świateł mijania i drogowych			40/45 W lub H4 55/60 W
-	świateł pozycyjnych przednich			5 W
-	kierunkowskazów przednich i tylnych			21 W
-	świateł hamowania/pozycyjnych tylnych			21/5 W
-	świateł cofania				21 W
-	światła tylnego przeciwmgłowego			21 W
-	oświetlenia tablicy rejestracyjnej			5 W
 
Momenty dokręcania
-	śrub głowicy
	-	1. etap				20 N×m
	-	2. etap				dokręcić o 240°
-	pokryw łożysk głównych
	-	1. etap				20 N×m
	-	2. etap				dokręcić o 45°
-	pokryw łożysk korbowych				40 N×m
-	pokrywy głowicy				16 N×m
-	koła zębatego wałka rozrządu			80 N×m
-	napinacza paska zębatego				23 N×m
-	koła zamachowego				65 N×m
-	miski olejowej				8 N×m
-	pompy oleju				8 N×m
-	świec zapłonowych				25 N×m
-	koła pasowego wału korbowego			110 N×m
-	korka spustu oleju w silniku			30 N×m
-	obudowy aparatu zapłonowego			16 N×m
-	skrzynki przekładniowej do silnika			45 N×m
-	śrub kół				80 N×m
Masy
-	własna				760 kg
-	całkowita				1160 kg
-	maksymalna przyczepy niehamowanej			380 kg
-	maksymalna przyczepy hamowanej			800 kg
Pojemności
-	zbiornik paliwa				50 dm3
-	układ smarowania				3,2 dm3 + 0,3 dm3 (filtr)
-	układ chłodzenia				5,8 dm3
-	skrzynka przekładniowa			2 dm3
-	układ hamulcowy			0,36 dm3
Materiały eksploatacyjne
Paliwo / etylina LO 94 lub benzyna bezołowiowa LO 95
Uwaga: silnik przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej.
Olej silnikowy / API SF/CC, Esso Super Oil SAE 10W 40, wymiana co 10 000 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / API GL5, Esso Gear Oil BV 75W80, sprawdzanie poziomu co 60 000 km (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn chłodzący / mieszanina wody i specjalnej cieczy niezamarzającej Peugeot, wymiana co 2 lata
Płyn hamulcowy / SAE J 1703 DOT3 lub DOT4, sprawdzanie poziomu co 500 km, wymiana co 40 000 km lub co 2 lata
Zużycie paliwa
-	przy 90 km/h				4,6 dm3/100 km
-	przy 120 km/h				6,3 dm3/100 km
-	w cyklu miejskim				6,8 dm3/100 km
Prędkość maksymalna				143 km/h
			
			
									
						
							DANE REGULACYJNE Peugeot 205 GL 1,0 (1987-1995)
- 
				borek_wpr
 - Uzalezniony
 - Posty: 844
 - Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Pruszków
 
Re: DANE REGULACYJNE Peugeot 205 GL 1,0 (1987-1995)
Zgrabnie zebrana paczka informacji ,.W szczególności dla Tych którym nie chce się poszukać informacji w książce. Proponuję powyższe dane uzupełnić o moment dla dokręcenia nakrętki łożyska jak też nakrętek/śrub dla felg aluminiowych .
			
			
									
						
							Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...