Strona 8 z 14
Re: 205 T8
: 07 lip śr, 2010 8:21 pm
autor: daro
Gratuluje wreszcie coś sie ruszyło

. Skrzynie załóż krótką jam mam u siebie od 1.6 i jest ok, i przy okazji wymień sobie uszczelkę pod głowicą u mnie szybko wydmuchało i sprawdż turbine też szybko padła.Kompa masz z immo? bo jak tak to troszkę będzie kosztowało

.Jak byś potrzebował to mam parę schematów żeby to jakos połączyć z budą. Pozdrawiam i powodzenia.
Re: 205 T8
: 29 lip czw, 2010 12:33 am
autor: moralez
Dzis wykorzystujac przerwe w opadach deszczu udalo mi sie wstepnie zamontowac sanki z 405 razem z maglownica. Niestety trzeba je bedzie przesunac troche do przodu, umozliwi to polaczenie maglownicy z kolumna kierownicza.
Zdjec nie ma, bo i tak niewiele byloby widac.
Re: 205 T8
: 31 lip sob, 2010 3:19 pm
autor: Para
I jak tam Moralez ? Kiedy pierwsza jazda ? ;>
Re: 205 T8
: 03 sie wt, 2010 11:26 pm
autor: moralez
mysle ze przed euro 2012

Re: 205 T8
: 05 sie czw, 2010 8:13 pm
autor: moralez
Dzis uzbroilem auto w zbiorniczek plynu chlodniczego z TD, co da troche wolnego miejsca miedzy grodzia a silnikiem.
Re: 205 T8
: 07 sie sob, 2010 9:56 pm
autor: Lord Devil
Fajnie, ze dzialasz. Trzymam kciuki, ze bedzie to pierwsze polskie 4x4 205. Powodzenia.
Re: 205 T8
: 22 sie ndz, 2010 11:05 pm
autor: moralez
Wczoraj zagoscila na drugim mcphersonie zwrotnica z 406 teraz tylko mala przerobka wahacza, sanek, .... szkoda gadac ile to jeszcze roboty.
Re: 205 T8
: 02 wrz czw, 2010 12:22 am
autor: moralez
Ostatnio do glowy wpadla mi wizja co zrobic z 405
Jakis lepszy kolor, felgi, silnik i bedzie to zyc... tylko kiedy
Dodatkowo maly odcinek edukacyjny
Na tym rysunku przedstawiono budowe napedu ktory byl w 405 mi16x4 i bedzie w 205.
Mechanizm roznicowy miedzyosiowy ze sprzeglem lepkosciowym, z tylu mechanizm roznicowy Torsena. Niektorzy nazywaja to polszpera.
Tutaj mamy naped taki jaki byl w slabszych 405 i bedzie w pickupie
Mechanizm roznicowy miedzyosiowy z blokada uruchamiana recznie za pomoca przyciskiu w tandemie z blokada tylnego dyferencjalu, ktory jest klasyczny.
Re: 205 T8
: 02 wrz czw, 2010 8:52 am
autor: zen81
moralez pisze:Ostatnio do glowy wpadla mi wizja co zrobic z 405
Jakis lepszy kolor, felgi, silnik i
bedzie to zyc... tylko kiedy

Nie czujesz sie juz jak Frankenstein

Re: 205 T8
: 02 wrz czw, 2010 11:59 pm
autor: moralez
Jesli na koncu zdania mial byc "?" to odpowiem ze jeszcze nie, bo poki co projekt nie jezdzi
Dzis kolejny "postep"
W belke z 309 wlozylem wahacze z 205 1.4 Roznica w szerokosci wynosi dokladnie tyle ile drazki wchodza w wielowpusty w mocowaniach belki. Teraz duzo odrdzewiacza i moze uda sie je wybic. Potem demontoaz wszelkich hamulcy i lozysk. Jesli pomiary beda optymistyczne to moze uda sie zrobic zawias z tylu w wariancie B

Re: 205 T8
: 08 wrz śr, 2010 10:36 pm
autor: moralez
Dzis zalozylem przerobione pod swoznie z 406, wahacze z 405. Okazuje sie ze negatyw bedzie nadal spory. Lezac tak pod autem przyszedl mi do glowy kolejny pomysl na zawias z przodu.

Zamiast blachy ze sworzniem zainstaluje blache z otworem na sworzen. Pozwoli to korygowac geometrie kol dowoli

Wariant B zawieszenia z tylu odpadl jeszcze przed rozlozeniem wahacza, wiec nawet nie opisuje.
Z ciekawostek okazalo sie, ze bedzie trzeba obnizyc silnik ze skrzynia jakies 3 cm bo sanki z 405 sa chyba wyzsze od tych z 205 i po poskladaniu do kupy okazalo sie ze wal wychodzacy na tyl ma stosunek z maglownica
W sumie to dobrze spora masa bedzie nizej, naped bedzie mogl isc nizej, wiecej miejsca na wydech.
Re: 205 T8
: 08 wrz śr, 2010 10:51 pm
autor: cejot
moralez pisze:sanki z 405 sa chyba wyzsze od tych z 405
To bardzo interesujące...
Z niecierpliwością czekam na dalsze nowości.

Re: 205 T8
: 08 wrz śr, 2010 10:53 pm
autor: moralez
Juz poprawilem

Kiedy w aucie masz zbieranine czesci z 205,309,405,406 teraz w planach wahacze z 306 to moze sie pomieszac.

Re: 205 T8
: 10 wrz pt, 2010 12:34 am
autor: moralez
Wczoraj upadl wariant B, dzis upadl warian A
Wahacz z 405 w miejscu gdzie ma "zawias" wewnatrz nie ma przekroju rury, srodek jest miejscami pusty. Zatem mozna zapomniec o prasowaniu czopow w ten wahacz. W role jeszcze wchodzi wariant C ktory bylby podobny do tego
Chyba jutro sprobuje wymodelowac zbiornik paliwa opalarka. ( Najwyzej polegne smiercia konstruktora, wazne ze widowiskowo

)
Mam nadzieje ze chociaz to sie uda

Re: 205 T8
: 10 wrz pt, 2010 7:37 am
autor: daro
Jak to z przeróbkami zawsze jakaś planu wyjdzie,dobrze że odpuścilem montaż napędu x4 do cabrio trochę szkoda bylo by go ciąć.Ale napęd już mam i pójdzię do innego modelu.Może na wiosnę razem wyjedziemy x4

Powodzenia.