Strona 9 z 27

: 28 sty ndz, 2007 1:36 pm
autor: stef
Jestes w bledzie - nie wiem skad czerpiesz takie wiadomosci?

Seryjne wtryski (213,9cc/min), cykl pracy 80%, cisnienie 3.0Bar, 4wtryski - to jest max 150KM. Wiecej nie wyciagniesz z przeplywu dla 4 wtryskow w sumie 684,5 cc/min, gdy cykl pracy to 80%. To po prostu stanowczo za malo paliwa!
Dla cyklu 85% mozna na tych 4 wtryskach przy dobrym doplywie powietrza osiagnac wlasnie 160KM - tak jak w wersji D6C. Poparte jest to dosc solidnymi wyliczeniami na podst. fachowej literatury - A. Graham Bell <Modern Engine Tuning>.
Wbrew pozorom wtryski z Turbo nie dysponuja az tak wielkim przeplywem (ps. nawet w niektorych astrach GSI - 150KM - byly wtryski o wydajnosci takiej jak te, ktore mam)

Mysle, ze po zamontowaniu tych wtryskow bede musial i tak zwiekszyc troche cisnienie na listwie - co sie oczywiscie okaze!

: 28 sty ndz, 2007 2:49 pm
autor: Przecinak
No w sumie masz racje bo jak sobie policzylem teraz to faktycznie przy zalozeniu 80% wychodzi 150KM :) A to ciekawostka.

: 28 sty ndz, 2007 5:24 pm
autor: HDi
a jaki potencjał mają te z turbo bo szukam czegoś co strawi moce ok 250KM

: 28 sty ndz, 2007 6:20 pm
autor: Lord Devil
Do 220ps te zturbo idą, ale przy pomocy zaworu nalistwie paliwowej, tylko jak piszą chłopak, to rozwiązanie jest niecoryzykownezewzględu nawytrzymałość samych wtrysków, pamiętaj także o wydajności pompy paliwa.

: 28 sty ndz, 2007 6:45 pm
autor: stef
HDi pisze:a jaki potencjał mają te z turbo bo szukam czegoś co strawi moce ok 250KM
To zalezy czy chcesz miec te 250KM na silniku N/A czy TURBO ?

Dla wolnossacego przy 100% cyklu pracy (co grozi spaleniem wtryskow), dodatkowo cisnienie paliwa 5 bar (co tez jest max dla tych wtryskow), mozesz osiagnac moc podchodzaca pod 270KM (teoretycznie). Znacznie bezpieczniejsza opcja bedzie cykl 85%, cisnienie 4.5 - co daje ponizej 220KM.

W przypadku TURBO jest jeszcze gorzej - 100%, 5 bar - ok. 220KM. I na tym sie konczy ich potencjal!

Jezeli chcesz znalezc mocniejsze wtryski to BMW M3, wtryski o jeszcze wiekszym przeplywie znajdziesz w Saabach Turbo!

: 28 sty ndz, 2007 7:03 pm
autor: HDi
opcja turbo 8)
z tym że dodatkowy 1 lub 2 wtryskiwacze w dolocie 8)

mam 2 żółte z GTi więc chyba one powędrują do dolotu
a zamiast seryjnych czarnych chcę te z 2.0T :)


pompa walbro 255l powinna wystarczyć

: 28 sty ndz, 2007 7:24 pm
autor: stef
Przy 4 z turbo i 2 z GTi, cisnieniu paliwa 4,5 bara i cyklu 80% - 85% 250KM jest jak najbardziej do osiagniecia, nie biorac pod uwage powietrza i wielu innych czynnikow:) Taki uklad wtryskow jest w stanie przepuscic odpowiednia ilosc paliwa!

Oczywiscie ilosc paliwa powinna byc ustawiona po dokonaniu pomiaru spalin na hamowni obciazeniowej, bo wtedy mozna okreslic czy jest zbyt uboga czy za bogata

: 29 sty pn, 2007 2:15 pm
autor: HDi
thx chciałem wiedzieć czy wtryski wydolą :)

całość będzie zestrojona na hamowni z AFR w tyłku :)

: 30 sty wt, 2007 1:11 pm
autor: krzycho
wydaje mi sie ze warto pomysleć nad zdublowaniem wtrysków bo w lepszym rozpyleniu paliwa kryje sie dodatkowa moc

: 28 lut śr, 2007 9:57 pm
autor: stef
Kilka nowych zdjec http://gti.peugeot205.pl/gallery/album06?page=7

Troche sie przeciagnelo, ale zaczyna sie robic coraz cieplej i znowu bede mial wiecej czasu, wiec w nastepnym tyg powinno sie udac wreszcie odpalic :)

: 28 lut śr, 2007 10:07 pm
autor: kubas
Ladnie ladnie coraz lepiej. To teraz czekamy na jakis filmik w przyszlym tygodniu jak chodzi mig. Troche docierania cie czeka i potem moze jakis bardziej hardcorowy filmik... :D A i takie pytanie bo mnie nurtuje jak bedziesz nalewal plynu do szyb zbiorniczek z racji tego filtra w takim bardzo nietypowym miejscu masz hehehe dlugi lejek i jazda...
A i bym zapomnial maska wyglada super taka zakurzona :D:D

: 03 mar sob, 2007 10:07 am
autor: stef
No dzieki. Co do maski to lezala juz troche czasu i zdarzyla obrosnac kurzem :) Zbiorniczek bedzie napelniany za pomoca lejka rzecz jasna.
Mam nadzieje, ze uda sie odpalic w nastepnym tyg choc jak zwykle maszyna sie sprzeciwia i czasami mam wrazenie, ze sie cofam, ale tak to juz jest z projektami - trzeba walczyc. Oczywiscie wszystko bedzie udokumentowane, filmiki z odpalania itp.

: 08 mar czw, 2007 10:33 pm
autor: stef
Silnik pali bardzo ladnie. Zaskoczyl za drugim razem. Jeszcze jest kilka rzeczy do poprawienia, ale nie powinno byc z nimi problemow.

Tak w tej chwili prezentuje sie autko:
http://gti.peugeot205.pl/gallery/Peugeot-205-GTi16

: 09 mar pt, 2007 10:18 am
autor: samer
A po co ci ten maly filterek, i to jeszcze w dolocie ? Na fotce wyglada to tylko jak dodatkowy bajbas :wink:

: 09 mar pt, 2007 10:57 am
autor: stef
Juz tlumaczylem Pzecinakowi ze na razie tak jest. To nic innego jak rozwiazanie seryjne silnika tyle ze nie dostaje sie tam powietrze ze skrzyni korbowej a z atmosfery. Zapewne po prostu zaslepie trojnik i tyle.

A tu macie filmiki z odpalania i odglos wydechu na jalowym. Bylo ciemno wiec prawie nic nie widac. Niebawem nagram cos lepszego

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 2605299166

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 1401617445