Strona 2 z 2

: 17 sie pt, 2007 10:36 pm
autor: Banita
98 moze byc malo... trzeba by to dokladnie policzyc -o ile jest zjechana glowica i jak to wyglada w przypadku dolu z dkf- kaktus powinien miec juz gotowe wyniki, wiec warto by do niego zagadac :)

: 18 sie sob, 2007 8:07 am
autor: Archer
Banita czyli mówisz że motronic lepszy ?
cholera mam dlemat czy zainwestować w GTI puki mam jedno w dobrym stanie na oku, moje 1.4 fajnie bryka i technicznie jest super ale GTI to już inna jazda ( podobno ) a jak będeczekał to GTI nie młodnieją ( ani tym bardziej nie stoją w garażach i nie czekają ) .
PS: jak w tej chwili cenowo wglądało by lekkieo drestaurowanie takiego silniczka o którym móiłem ???? blacha wiem że jest git ale silnik - nie jeździłem , licze że dół silnika jest ok więc ile kosztowałą by obróbka głowicy przy założeniu że wałek jest dobry

: 18 sie sob, 2007 10:16 am
autor: Kaktus
Hi!

122Km i 128km maja rozne tloki - te i te sa wklesle ale sa rozne!

Dol z 105 i glowa z 122 lub 128km to sprezanie powyzej 11.0:1 - a to juzbardzo duzo! od 11.5:1 lubi juz zaczynac dzwonic na Vpower 99+.

Pod takie sprezanie musi byc odpowiedni walek + komp.

Gotowe wyniki mam w domu, wiec jak bede to podam.

Komp lepiej Motronic, Jetronic bedzie mial problemy... wiem cos o tym ;)

: 18 sie sob, 2007 10:36 am
autor: Archer
Resumując jak się ma taki silniczek 1.9 122 km to nie wystarczy zmienić wałka, tłoki są też inne , tylko różnica w mocy i tak niewielka między 122 130 koni :) więc chyba nie warto się bawić.
Dobra kto w warszawie lub okolicach ma GTI i mógłby pokazać jak to powinno jeździć :D

: 18 sie sob, 2007 1:45 pm
autor: d_ARC
Kaktus będę wdzięczny za wszelkie wyniki i porady :) Masz może homologację do 1,9 - potrzebuję inf. na ile można rozdłubać głowicę :D

Co do sprężania, to czy można przy dole z DFZ zniwelować trochę wyższą uszczelką albo innymi sztuczkami? Jeśli tak to znajdzie sie coś wyższego od serii wśród firm robiących zamienniki, czy próbować robić na zamówienie, z jakiego materiału? Jakie seryjne uszczelki głowicy polecasz aby wytrzymały taki zestaw i nie wydmuchało na pierwszym kręciołku ;) Co do wałka czego powinienem szukać, a może masz coś na zbyciu? No i na koniec głupie pytanie - w aucie jest LPG (tak wiem co większość o tym myśli...), niby oktanów więcej niż Pb ale czy będzie to sprawiać jakieś kłopoty w takim zestawie? Dzięki

: 21 sie wt, 2007 5:33 pm
autor: Archer
I du.a ,,,,,, okazało się że to sorento to co prawda blache ma całkiem niezłą ale patrze na silnik potem na kompa i jak byk widze że komp to jetronic , tylko teraz nie wiadomo która to wersja :( Na dodatek po przekładce został katalizator i 2 dziurawe tłumiki spawane w kilku miejscach :(
Da sie jakoś poznać jaka to wersja silnika ?

: 21 sie wt, 2007 6:32 pm
autor: Banita
Jesli to jetronic, to masz 2 opcje -mianowicie ma sonde lambda i 105 koni lub jej nie ma i 128, ale skoro piszesz, ze jest kat, to 105km

: 21 sie wt, 2007 7:16 pm
autor: Archer
niby tak ale to wersja Sorento green chyba z 91 lub 92 roku wię cpowinien tam być 122 konie motronic ( według vin tez ) ale przecież mógł ktos przewalić silnik i kompa a wydech z sondą i katem został ( zresztą jego stan wskazywał by nato )
Szkoda że nie spojrzałem czy sonda jest podpięta
Czemu robili te silniki 102 KM przeciez to nędza jak na taka pojemność poco je robili

Re: co to za silnik ?

: 20 sty wt, 2009 4:36 pm
autor: boralus
Odkopię troszke temat. Pytanie do Banity pewien jesteś że DFZ miały mniejsze zawory bo według Haynes wszystkie XU mają taką samą średnice?
Obrazek