Strona 2 z 3
Re: Regenerować UFO?
: 03 lis czw, 2011 12:54 pm
autor: cyborg
Dokladnie to na jalowym i podczas hamowania silnikiem, w celu zmniejszenia emisji gazow spalinowych.. (poprzez kasowanie korekty kata wyprzedzenia zaplonu)
Re: Regenerować UFO?
: 04 lis pt, 2011 10:28 am
autor: dexen
Zbadałem na dobrze nagrzanym silniku (powolne turlanie się do pracy); elektrozaworek od ufo jest zamykany na jałowym i otwierany od razu po dodaniu gazu (zejściu z jałowego).
Ale ponieważ zaworek jest podłączony też do komputera, /może/ być również sterowany wg. dodatkowych zasad.
Jest też w Haynesie taki fragment (paragraf 5B-7-31)
Reconnect the vacuum hose to the
distributor, and repeat the [spark advance] check. The rate of
advance should significantly increase if the
vacuum diaphragm is functioning correctly.
(w wolnym tłumaczeniu:
podłącz z powrotem rurkę podciśnienia do [UFO na] dystrybutorze i powtórz test [wyprzedzenia zapłonu].
Wzrost wyprzedzenia powinien być znacznie większy jeżeli przepona podciśnieniowa działa poprawnie)
Re: Regenerować UFO?
: 04 lis pt, 2011 1:35 pm
autor: cyborg
Poczytaj jeszcze strone 22 tego opracowania ktore ci wyslalem
Re: Regenerować UFO?
: 04 lis pt, 2011 2:18 pm
autor: dexen
(...) Jego zadanie polega na kasowaniu korekty kąta wyprzedzenia zapłonu przy
wystąpieniu podciśnienia w fazie hamowania silnikiem i na biegu jałowym w celu ograniczenia emisji ga-
zów spalinowych. (...)
Interpretuję to jako: podciśnienie w UFO zwiększa wyprzedzenie (wg. Haynesa). Bieg jałowy (w tym hamowanie silnikiem) powinny odciąć podciśnienie (elektrozawór zamknięty) aby skasować to dodatkowe wyprzedzenie. Natomiast podczas jazdy i przyśpieszania podciśnienie jest podłączone do UFO (elektrozawór otwarty).
Ergo, przy uszkodzonym UFO mam niewłaściwie (zbyt małe) wyprzedzenie podczas jazdy i odpowiednie przy biegu jałowym/hamowaniu silnikiem.
Czy coś pokręciłem?
Re: Regenerować UFO?
: 04 lis pt, 2011 2:45 pm
autor: cyborg
Hmm... Wiesz co? Jak teraz o tym mysle i jeszcze przypomnialem sobie po kolei ktora czesc kreci sie w ktora strone, to faktycznie twoje rozumowanie jest wlasciwe.. Czyli ja przez caly czas bylem w bledzie;)
Re: Regenerować UFO?
: 04 lis pt, 2011 3:04 pm
autor: dexen
Oki, zatem UFO leci do regeneracji ASAP. Może spadnie spalanie i/lub wzrośnie moc na wysokich :3
Czy dam radę zdjąć UFO bez rozkręcania całego rozdzielacza? Tam jakaś dźwigienka wchodzi do środka...
Re: Regenerować UFO?
: 04 lis pt, 2011 5:35 pm
autor: cyborg
dasz rade, duzo wiekszy problem jest z wlozeniem. Dzwignia przymocowana do membrany jest w formie blaszki z otworem, a z plytki z czujnikiem Halla wystaje taki kolek. Wyjmujac Ufo musisz przesunac je cale w bok zeby zdjac dzwignie z tego koleczka, przy zakladaniu odwrotnie. Trafic tam jest duzo trudniej..
Re: Regenerować UFO?
: 04 lis pt, 2011 6:47 pm
autor: cejot
Panowie, skoro debatujecie o problemie na forum i opieracie sie o jakies opracowanie to proponuje je tu umiescic. Inni tez beda mogli sie wtedy z nim zapoznac i wziac udzial w dyskusji. Moze tez w przyszlosci ktos z niego skorzysta.

Re: Regenerować UFO?
: 04 lis pt, 2011 10:26 pm
autor: cyborg
Dobry pomysl, z tym ze ja nie bardzo wiem jak to umiescic na forum zeby bylo dostepne dla wszystkich.. Jak ktos mi pomoze to udostepnie z checia, jak walczylem z moim wtryskiem to znalazlem jeszcze pare ciekawych dokumentow ktore moga sie przydac innym
Re: Regenerować UFO?
: 05 lis sob, 2011 12:13 am
autor: borek_wpr
Dla silnika TU 9 aparat zapłonowy DUCELLIER
UFO- czyli podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu można zdjąć lub nie.Zależy od typu/producenta.Mam aparat DUCELLIER i nie mogłem wyczepić UFO.Czyli demontaż. Nie jest to skomplikowane.Dla wygody wyjąć akumulator,odkręcić kopułkę i zdjąć palec.Odłączyć gumowy przewód od UFO.Odkręcić moduł zapłonowy , trzy wkręty od czoła aparatu i zsunąć jego przednią część z ośki.A teraz na stole zdemontować osłonkę prowadnic cewki wzbudzenia.Wyjąć prowadnice i wyjąć cewkę wzbudzenia.
Aby odczepić cięgno regulatora należy zdjąć z bolca pierścień osadczy -Zeger. Odkręcić UFO i wyczepić z bolca. Wymienić na sprawny lub wysłać do naprawy.
Opis może trochę zawiły lecz nie ma tu nic skomplikowanego.
Dexen-co to za firma -ASAP Jeżeli możesz to podaj coś więcej, adres, koszt naprawy a może naprawiają korektory ssania .
Re: Regenerować UFO?
: 05 lis sob, 2011 12:19 am
autor: dexen
borek_wpr pisze:(...) Dexen-co to za firma -ASAP Jeżeli możesz to podaj coś więcej, adres, koszt naprawy a może naprawiają korektory ssania .
Przepraszam, ASAP ::= As Soon As Possible, najszybciej jak się da
A firma której chcę wysłać to
http://allegro.pl/show_user.php?uid=10721405
SERWIS POMP s.c. M. Żurakowska-Szymańska K. Szymański
ul. Kasztanowa 25
49-300 Brzeg
REGON: 160095025
NIP: 747-179-70-88
Koszty na ich aukcjach; obecnie Bosch 52zł, Ducellier (nazywają go `Ducalier'

) 98zł, + 8zł przesyłka.
@@cyborg: przy dodawaniu i edytowaniu postów masz możliwość dodania plików-załączników. Powinno zadziałać z Twoim PDFem.
Re: UFO (przyśpieszacz, regulator podciśnieniowy) w TU1M
: 05 lis sob, 2011 5:55 pm
autor: dexen
Już po demontażu, luźne uwagi:
w TU1M UFO ma ok. 3mm skoku. W środku jest zaskakująco mocna sprężyna -- trzeba dobrego naciśnięcia kciukiem aby ją ruszyć. Podciśnienie z przepustnicy, jeżeli eketrozawór jest otwarty, przyciąga bebechy UFO `w górę', wciągając dźwigienkę. Na ile rozumiem, nigdy nie wysuwa dźwigienki bardziej -- w pozycji spoczynkowej jest oparta o obudowę UFO.
Podciśnienie w UFO powinno być 100% szczelne. Jeżeli podczas badania (poprzez zassanie powietrza przez rurkę :P) jest /jakikolwiek/ przepływ powietrza, znaczy że jest uszkodzone. Przepływ jest mały, ponieważ rurka i wlot mają małą średnicę.
Śruby trzymające (2 szt.) wchodzą w rozdzielacz na ok. 3mm, trzeba uważać aby nie pouciekały ;-)
Silnik działa ze zdemontowanym UFO, ale ciągnie słabo i ma jakiś inny odgłos. Prawdopodobnie szkodzi mu to, np. na zawory.
--
Pozwoliłem sobie zmienić tytuł & pierwszy post bo dyskusja stała się dość generalna. Może kiedyś komuś pomoże :-)
Re: UFO: funkcja, działanie, regeneracja
: 06 lis ndz, 2011 8:09 am
autor: borek_wpr
Silnik działa ze zdemontowanym UFO, ale ciągnie słabo i ma jakiś inny odgłos. Prawdopodobnie szkodzi mu to, np. na zawory.
Wężyk od UFO należy zaślepić/ zatkać - np. wkrętem M5.
Wyeliminuje to dopływ fałszywego powietrza.
Re: UFO: funkcja, działanie, regeneracja
: 06 lis ndz, 2011 9:56 am
autor: dexen
borek_wpr pisze:Wężyk od UFO należy zaślepić/ zatkać - np. wkrętem M5.
Wyeliminuje to dopływ fałszywego powietrza.
Przed zdjęciem UFO wężyk był otwarty do atmosfery -- przez dziurę w jego membranie. Po zdjęciu `zaślepiłem' go przez założenie na trzeci, wolny koniec elektrozaworu, a mimo to jest gorzej. Raczej chodzi o to, że po odłączeniu UFO od bebechów rozdzielacza zmieniło się wyprzedzenie zapłonu.
Korekta: zaślepiłem wężyk idący od przepustnicy poprzez elektrozawór do UFO, tak, że nie ma utraty podciśnienia na przepustnicy.
@@Draxter: UFO zostało zdemontowane całkowicie, więc ta część rozdzielacza którą ono normalnie trzymało może teraz być luźna lub przesunięta w inną pozycję. Silnik chodzi wyraźnie gorzej niż z uszkodzonym UFO.
Re: UFO: funkcja, działanie, regeneracja
: 06 lis ndz, 2011 11:36 am
autor: Draxter
Po zdjeciu UFO nalezy zaslepic wezyk idacy do przepustnicy z ktorej on wychodzi. Samo UFO moze byc z niezaslepionym otworem bo po to jest w nim sprezyna aby zaplon mial domyslne ustawienie a tylko poprzez podcisnienie po otwarciu przepustnicy ma przyspieszac zaplon.
Wracajac do tematu : takze polecam firme w Brzeg-u - regenerowane u nich 2 "pojazdy UFO" i oba dzialaja idealnie
