Strona 2 z 2

Re: problem ze spalaniem 1.1 look

: 13 mar ndz, 2011 2:15 pm
autor: morpheusss
Na pewno masz szczelny kolektor wydechowy? Silnik na pewno chodzi na wszystkie gary?
Podjedziesz dzisiaj na spot to obadamy :)

Re: problem ze spalaniem 1.1 look

: 13 mar ndz, 2011 2:18 pm
autor: rocky
Spoko :)

@edit
Wymieniłem świeczki dziś i jakby ta wskazówka ciut wolniej opadała... Zobaczymy co objawi się na CPNie... A tak poza zauważyłem coś dziwnego, a mianowicie mokry od benzyny dolot :O Może tam gdzieś zoda ucieka?? Jutro wrzucę zdjęcie

@edit 2

Obrazek

Oto wygląd... Na mój gust nie powinno to być "mokre" ;/ aha morpheusss pamiętasz jak na spocie sprawdzaliśmy krokowca?? Zauważyłem że on chyba działa. Na wyłączony silniku ale włączonym zapłonie słychać przekaźnik analizując to zapaliłem motor, trochę gazu i przy wciśnięciu tego było słychać "bzyyk" jakby krokowiec się uaktywniał?? W sobotę będziemy badać. Aha objawił się błąd 21 (włącznik przepustnicy,styk biegu jałowego) więc musi być coś na rzeczy z krokowy albo nie wiem... Po wymianie świec na NGK V-Line 32 nadal spalanie wysokie i nadal kopci i pluje benzyna z tłumika ;/Jutro po powrocie z pracy sprawdze czujnik temperatury (z tego co dobrze kojarzę na zimnym powinien mieć przerwę a na ciepły niską oporność lub odwrotnie) Analizując temat może da coś jak to ładnie morpheusss nazwał "nauczanie komputera" dokładny raport spalania:

13.5l przy jezdzie 140-160km/h
12.5l przy jezdzie nie przekraczającej 90km/h

wszystko co podaje to trasa 4 odcinki po ok 27km (dojazd do pracy)

@edit (już 3)

Patrząc na schemat http://www.peugeot205.pl/pdf/P205schuklwtrysk.pdf pomiędzy sondą a przekaźnikiem jest takie cóś co przypomina eee bezpiecznik czy mi się wydaje?? Aha i czy ten przekaźnik jest obok komputera?? Taki zielony podajże? Sorry że tyle editów ale nie będę pisać post pod postem

Re: problem ze spalaniem 1.1 look

: 10 kwie ndz, 2011 9:30 pm
autor: cejot
Po pierwsze nie było wspomniane czy auto jest zasilane układem wtryskowym Magneti Marelli czy Boscha Mono-Jetronic. Jeśli Boscha to warto sprawdzić zapłon.
rocky pisze:objawił się błąd 21 (włącznik przepustnicy,styk biegu jałowego) więc musi być coś na rzeczy z krokowy albo nie wiem..,
Tak, z krokowym. Mam gdzieś instrukcję regulacji krańcówki krokowego. Postaram się odszukać i napisać.
morpheusss pisze:sprawny TU powinien mieć ok 800RPM na jałowym.
Może nie do końca tyczy się to tematu, ale pozwolę sobie przy okazji napisać. Seryjny obrotomierz z XSa czy też z GTI fałszuje wskazania do 1000 obr./min

Re: problem ze spalaniem 1.1 look

: 26 maja czw, 2011 6:18 pm
autor: rocky
Gdzie jest ulokowany TPS?? po prawej stronie przepustnicy na przeciwko cięgła?? czy jak sie to nazywa gdzie przyłączona jest linka od gazu??

Re: problem ze spalaniem 1.1 look

: 26 maja czw, 2011 6:34 pm
autor: TymczaS
powinien być po przeciwnej stronie mocowania linki, na drugim końcu przepustnicy.

Re: problem ze spalaniem 1.1 look

: 23 cze czw, 2011 8:05 pm
autor: rocky
To o tym samym mowa, dzięki pytałem dla pewności bo szukam TPSa żeby go wymienić a na allegro są ale wyglądają zupełnie inaczej

@edit

Ustawiłem TPS, wyciąłem kata i rezultat:

8,14litra na 100 więc chyba nie najgorzej??

Re: problem ze spalaniem 1.1 look

: 23 cze czw, 2011 9:19 pm
autor: TymczaS
Przyzwoicie :) jak ustwaiałeś TPSa?

Re: problem ze spalaniem 1.1 look

: 24 cze pt, 2011 6:46 am
autor: rocky
Mój TPS wyglądał dokładnie tak:

Obrazek

A regulacje wykonałem w następujący sposób:

1) Wykręciłem go, sprawdziłem ścieżki i wyczyściłem
2) Przykręciłem, ale zostawiłem "swobodnie latającego na śrubkach" tak by można nim manipulować
3) Wpiąłem woltomierz pomiędzy zaciski 1 i 2 (p1)
4) Włączyłem zapłon
5) Kręciłem sprzętem tak długo aż na zamkniętej przepustnicy było wskazanie 0,2-0,25V a przy otwarciu 1/4 (na oko) wartość powinna wzrosnąć do 4,8-4,9V
6) Zakręciłem tak by już mi nie latało
7) Wpiąłem woltomierz pomiędzy zaciski 1 i 4 (p2) wtedy na zamkniętej przepustnicy wartość powinna być 0 - 0,2V i rosnąć od 1/5 położenia aż do 4,5-4,9V
8) Wszystko podokręcałem, zrobiłem re-set komputera

Aha przed przystąpieniem do pracy należy schować tą część silnika krokowego która ustawia nam przepustnicę.

Aha napięcie pomiędzy zaciskami 1 i 5 powinno być ok 5V

Re: problem ze spalaniem 1.1 look

: 24 cze pt, 2011 3:25 pm
autor: TymczaS
:) pytam się o regulację bo u mnie też jest problem ze spalniem ale mojego TPSa nie można regulować :) 8l to jest dobry wynik, ale myślę że jeszcze z litr możesz urwać :D :W

Re: problem ze spalaniem 1.1 look

: 24 cze pt, 2011 5:50 pm
autor: rocky
Sprawdz sonde lambda :) a moze przepustnica, swiece zasyfione??

8litra mnie satysfakcjonuje przy zapieprzaniu miejscami po 130 wg mnie bomba :)

Re: problem ze spalaniem 1.1 look

: 24 cze pt, 2011 6:34 pm
autor: TymczaS
wszystko nowe jestem po swapie i wymianie praktycznie wsyztkiego :D
Dobrze że to ogarnąłeś :)

Re: problem ze spalaniem 1.1 look

: 25 cze sob, 2011 10:29 pm
autor: rocky
Ogarnąłem w akcie desperaci miałem do mechanika jechać ale...NIE postawiłem na swoim... Mimo nie jestem mechanikiem powiedziałem sobie "to tylko silnik to musi być coś banalnego) i proszę bardzo :)

że tak zapytam skupują gdzieś wnętrza katalizatorów?? mam z 200gram tego czegoś co jest w środku a słyszałem że jest to coś z platyną związane i szkoda by było kasę wyrzucić... Interesują mnie okolice BB

Re: problem ze spalaniem 1.1 look

: 25 cze sob, 2011 11:06 pm
autor: zmac
Popytaj w komisach oni powinni miec namiar na skupujących.